مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری کانادا: ویزای استارتاپ کانادا، ویزای سرمایه گذاری کانادا، خرید بیزینس در کانادا

در برنامه استارتاپ متقاضی می‌تواند همزمان با درخواست ویزای کار برای اقامت دائم درخواست دهد. اما در روش‌های دیگر سرمایه گذاری، زمان و روش درخواست اقامت دائم بسته به روش مهاجرتی تفاوت خواهد داشت. در ادامه این مطلب ویزای استارتاپ، ویزای سرمایه گذاری و خرید بیزینس را با توضیحات بیشتر بررسی خواهیم کرد.   

ویزای سرمایه گذاری کانادا یک عنوان اشتباه است!

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، برخلاف عناوینی که زیاد هم رواج پیدا کرده است، ویزایی به نام ویزای سرمایه گذاری کانادا وجود ندارد. اما روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد که هر کدام شرایط خاص خود را دارند.

ویزای سرمایه گذاری کاناد

مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در کانادا عبارتند از:

1. برنامه استارتاپ کانادا

2. برنامه‌های کارآفرینی استانی

3. برنامه IMP

تقریبا می‌توان گفت که در اکثر روش‌های سرمایه‌ گذاری ابتدا با اخذ ویزای کار می‌توانید کسب و کار خود را در کانادا شروع کنید. الزامات ویزای کار از برنامه‌ای به برنامه دیگر متفاوت است اما در کل برای شرکت در اکثر برنامه‌ها به مدرک زبان، اثبات تمکن مالی، عدم سو پیشینه و سابقه کار مرتبط نیاز خواهید داشت. همچنین، شرایط مالی و هزینه دولتی مهاجرت به کانادا با سرمایه گذاری در آن، هر سال تغییر می‌کند. شما می‌توانید اطلاعات کامل در این زمینه را از وکلای مهاجرتی e.Visa بخواهید.

سرمایه گذاری در کانادا تحت برنامه‌های استانی

برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا برای تامین نیروی انسانی از طریق اتباع خارجی طراحی شده‌اند. در این سیستم اداره‌های مهاجرت استانی می‌توانند نیروهای کاری را که به وجود آنها در استان نیاز دارند ، به اداره مهاجرت کانادا معرفی کنند. افراد معرفی شده در صورت تایید اداره مهاجرت، اقامت دائم کانادا را اخذ خواهند کرد. کسانی که دارای سرمایه با ارزش خالص متوسط بوده و تجربه مناسب کارآفرینی دارند، می‌توانند واجد شرایط درخواست یکی از برنامه‌های متنوع کارآفرین استانی باشند.  معمولا برای شرکت در این برنامه‌ها شرایطی از قبیل تحصیلات، مدرک زبان و سابقه کار مطرح است. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در این برنامه‌ها ۱۰۰ هزار دلار می‌باشد.

سرمایه گذاری در کانادا تحت برنامه imp

برنامه International Mobility Program (IMP) به معنای برنامه پویای بین المللی است که به کارفرمایان کانادا اجازه می‌دهد بدون نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) نیروهای کاری  خارجی را با مجوز کار موقت استخدام کنند. ویزای C10، ویزای C11، ویزای C12، و روش ICT یا همان راه اندازی شعبه یک شرکت در کانادا انواع ویزای کاری هستند که تحت برنامه IMP قرار می‌گیرند. مهم‌ترین این برنامه‌ها ویزای C11 و ویزای ICT می‌باشد. 

خرید بیزینس در کانادا

خرید بیزینس در کانادا

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری در کانادا که هم تحت برنامه imp و هم برنامه‌های کارآفرینی استانی قابل انجام می‌باشد، خرید بیزینس فعال در این کشور است. با خرید بیزینس فعال در کانادا تحت برنامه C11، ویزای کار این کشور را دریافت می‌کنید و می‌توانید 18 ماه با این ویزا در کانادا کار و زندگی می‌کنید. اگر پس از این مدت الزامات لازم را برآورده کنید، امکان اخذ اقامت دائم تحت برنامه‌های مختلف وجود خواهد داشت. شیوه‌های مختلفی برای اخذ اقامت پس از خرید بیزینس در کانادا وجود دارد که برنامه تجربه کانادایی (اکسپرس انتری) و برنامه‌های مهاجرت استانی از جمله آنها هستند. اما چنانچه از طریق برنامه‌های استانی یک بیزینس فعال بخرید، از همان ابتدا می‌توانید اقامت دائم بگیرید.

یکی از نکات بسیار مهم درباره خرید بیزینس در کانادا این است که بیزینس شما باید جزو کسب و کارهایی باشد که دولت کانادا از آن استقبال می‌کند. در غیر اینصورت، گرچه می‌توانید یک بیزینس در این کشور بخرید، اما نمی‌توانید اقامت آن را بگیرید.

برنامه ویزای استارتاپ کانادا یک فرصت عالی برای کارآفرینان است

آیا فکر می‌کنید یک ایده کسب و کار نوآورانه در ذهن خود دارید؟ اگر بتوانید برای ایده خود از یکی از سازمان‌های تعیین شده کانادایی نامه پشتیبانی دریافت کنید، می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. برنامه ویزای استارتاپ کانادا ، کارآفرینانی‌ را که پتانسیل ایجاد کسب و کار در این کشور را دارند مورد هدف قرار می‌دهد. ایده مورد نظر باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • نوآورانه باشد
  • بتواند برای کانادایی ها شغل ایجاد کند
  • بتواند در مقیاس جهانی رقابت کند

استارتاپ در کانادا

اگر بتوانید از یکی از سازمان‌ها نامه پشتیبانی دریافت کنید، با اخذ ویزای کار وارد کانادا می‌شوید اما همزمان با درخواست برای ویزای کار می‌توانید برای اقامت دائم نیز درخواست دهید.

شرایط سازمان‌های حامی استارتاپ در کانادا

برای شرکت برنامه ویزای استارتاپ، ایده کسب‌وکار یا سرمایه‌گذاری شما باید مورد حمایت یک یا چند سازمان تعیین‌شده که عبارتند از:

  • سازمان‌های ونچر کاپیتال (venture capital)
  • سازمان‌های سرمایه گذار انجیل اینوستور (Angel Investor)
  • انکوباتورها

سازمان‌های تعیین شده گروه های تجاری هستند که برای سرمایه گذاری یا حمایت از استارتاپ‌های احتمالی از طریق برنامه ویزای استارتاپ تایید شده‌اند. این سازمان‌ها انتخاب می‌کنند که کدام پیشنهادهای تجاری را بررسی کنند. هر سازمانی فرایند پذیرش خاص خود را برای ایده‌های ارسال شده داشته و معیارهایی برای ارزیابی آنها تعیین کرده است. به عنوان مثال، ممکن است از شما خواسته شود که مفهوم کسب و کار خود را به صورت حضوری ارائه دهید یا یک طرح تجاری دقیق ارسال کنید.

اگر سازمانی تصمیم بگیرد ایده کسب و کار شما را بررسی کند، پتانسیل موفقیت یا عدم موفقیت ایده را ارزیابی می کند و در صورت تایید یک نامه پشتیبانی به شما می‌دهد. به عنوان متقاضی باید حداقل پشتیبانی یکی از این گروه‌ها را دریافت کنید. حداقل میزان سرمایه گذاری سازمان‌های ونچر کاپیتال باید 200000 دلار  و حداقل سرمایه گذاری سازمان‌های انجیل اینوستور 75000 دلار باشد. حمایت سازمان‌های انکوباتور به صورت مالی نیست. آنها برنامه‌هایی برای پشتیابنی از کسب و کارها در نظر گرفته‌اند که باید در آنها پذیرفته شوید. برخی از این سازمان‌ها روی بخش فناوری پیشرفته تمرکز می‌کنند و کسب و کار را در مراحل مختلف توسعه پشتیبانی می‌کنند. انکوباتورهایی هم وجود دارند که در زمینه‌هایی مانند ایجاد شغل، احیا و میزبانی و اشتراک خدمات متمرکز هستند.

کلام آخر : سرمایه گذاری در کانادا یک نوع ویزا یا برنامه خاص ندارد.

روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد که در این مطلب سعی کردیم آنها را به صورت خلاصه مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که اشاره کردیم ویزای استارتاپ، برنامه‌های استانی و imp مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در کانادا هستند. برنامه imp زیر مجموعه‌ها و روش‌های زیادی را شامل می‌شود که خرید بیزینس یکی از روش‌های پرطرفدار آن می‌باشد. مشاوران حرفه‌ای e-Visa خدمات گسترده‌ای در زمینه انواع برنامه‌های مهاجرتی به کانادا شامل برنامه‌های سرمایه گذاری ارائه می‌دهد. هدف این تیم تجهیز کامل مشتریان با اطلاعات درست و به روز است تا بتوانند با یک تصمیم آگاهانه مسیر خود را شروع کنند.

 

کدخبر: 865365 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟