دوربین مدار بسته رم خور چیست؟

دوربین‌های مدار بسته رم خور جزو دوربین‌های نسل جدید به شمار می‌روند که با امکانات خارق العاده روانه بازار شده‌اند. این دوربین‌ها مزایای بسیار زیادی دارند و به دلیل بهره مندی از تکنولوژی‌های پیشرفته برای نصب در مکان‌های مختلف مناسب هستند. دوربین‌های امنیتی رم خور قیمت بسیار مناسبی دارند و برای نصب شدن به هیچگونه کابل کشی نیاز ندارند. بدین ترتیب می‌توانید دوربین مدار بسته رم خور را خریداری نموده و به راحتی نیازهای خود را برطرف نمایید. در این مقاله دوربین مدار بسته رم خور و ویژگی‌های آن را بررسی خواهیم کرد؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

دوربین مدار بسته رم خور چیست؟

دوربین مدار بسته رم خور به دوربین‌های تحت شبکه یا IP گفته می‌شود که دارای قابلیت اضافه کردن رم هستند. یعنی شما می‌توانید یک کارت حافظه یا رم داخلی به این دوربین‌ها اضافه کنید و تصاویر دریافتی خود را داخل آن ذخیره نمایید. این دوربین‌ها انواع مختلفی دارند و از رم با ظرفیت 128 گیگابایت پشتیبانی می‌کنند.

دوربین‌های امنیتی رم خور به صورت وایرلس یا تحت شبکه طراحی شده‌اند و قابلیت کنترل از راه دور دارند. برای نصب این دوربین‌ها نیاز به هیچ گونه سیم کشی یا شلوغ کاری نیست؛ بنابراین می‌توانید در مکان‌های مختلف این دوربین‌ها را نصب نمایید و محیط مورد نظر را تحت نظر بگیرید. دوربین‌های رم خور قادر هستند که تنها چند روز به طور کامل از محیط تصویر برداری کنند به همین جهت اغلب برای پروژه‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دوربین‌های مدار بسته رم خور تصاویر را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می‌دهند. اما باید با دقت از این دوربین‌ها مراقبت کنید تا به سرقت نروند. چرا که در صورت به سرقت رفتن تمام اطلاعات حفاظتی شما در دسترس سارق قرار خواهد گرفت. برای جلوگیری از این مشکل لازم است دوربین را به دستگاه ضبط NVR متصل نمایید.

در حال حاضر دوربین مدار بسته رم خور تحت نام و برندهای مختلفی در بازار ایران در دسترس است و شما می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود انواع این دوربین ها را خریداری کنید اما پیشنهاد ما خرید دوربین مدار بسته برند هایک ویژن است چرا که با اختلاف بسیار زیادی دوربین های هایک ویژن  نسبت به دیگر برند ها از کیفیت بالا و قیمت های مناسب برخوردار هستند. قیمت دوربین مدار بسته با برندها و کیفیت های متفاوت را نیز می توانید از سایت تیام الکترونیک بخواهید. 

مزایای دوربین مدار بسته رم خور

دوربین‌های مدار بسته رم خور جزو دوربین‌های منحصر به فرد موجود در بازار به شمار می‌روند و مزایای بسیار زیادی دارند. بهره مندی از این ویژگی‌ها و مزایا سبب شده است که دوربین‌های رم خور محبوبیت بسیار خوبی نزد مردم داشته باشند. به طور کلی مزایای دوربین امنیتی رم خور عبارت‌اند از:

  • نصب آن‌ها بسیار ساده و بدون دردسر است
  • به راحتی می‌توان این دوربین‌ها را جا به جا کرد
  • ابعاد کوچکی دارند و در مکان‌های مختلف قابل نصب هستند
  • هزینه‌های مربوط به کابل کشی را کاهش می‌دهند
  • به فناوری وایرلس (کنترل از راه دور) مجهز هستند
  • می‌توانید تصاویر را به صورت آنلاین مشاهده کنید
  • از کارت حافظه با ظرفیت 128 گیگابایت پشتیبانی می‌کنند
  • تصاویر را با کیفیت مناسبی ذخیره می‌کنند
  • قابلیت تنظیم زمان برای تصویر برداری دارند
  • برخی از دوربین‌های رم خور قابلیت ضبط صدا نیز دارند
  • قابلیت دید در شب دارند و برای استفاده در محیط‌های تاریک مناسب هستند

دوربین رم خور

معایب دوربین مدار بسته رم خور

دوربین‌های مدار بسته رم خور در کنار مزایای زیادی که دارند دارای یک سری معایب نیز هستند. بهره مندی از این معایب ممکن است بر تصمیم گیری شما تاثیر بگذارد و شما را از خرید منصرف نماید؛ بنابراین باید اطلاعات کافی درباره معایب دوربین‌های رم خور داشته باشید. به طور کلی معایب دوربین‌های مدار بسته رم خور عبارت‌اند از:

  • در صورت به سرقت رفتن تمام اطلاعات امنیتی شما لو خواهد رفت
  • ظرفیت کمی برای ذخیره سازی دارند
  • تنها برای مکان‌ها و پروژه‌های کوچک مناسب هستند

کاربرد دوربین‌های مدار بسته رم خور چیست؟

دوربین‌های مدار بسته رم خور دارای حافظه ذخیره سازی پایینی هستند و از لحاظ امنیتی مشکلاتی دارند. این دوربین‌ها ویژگی‌های بسیار زیادی دارند اما دو موردی که اشاره کردیم باعث می‌شود کاربرد چندان زیادی نداشته باشند.

به طور کلی دوربین‌های رم خور برای پروژه‌های کوچک و مکان‌هایی که امنیت پایینی دارند مناسب هستند. پس اگر می‌خواهید قسمتی از منزل یا مناطق کوچک را تحت نظر خود داشته باشید می‌توانید از دوربین‌های مدار بسته رم خور استفاده نمایید.

حافظه دوربین‌های مدار بسته رم خور

عملکرد دوربین‌های مدار بسته رم خور به صورت تحت شبکه است و اطلاعات دریافتی داخل کارت حافظه ذخیره می‌شود. مهم‌ترین مشکل این دوربین‌ها حافظه ذخیره سازی پایین آن‌هاست. این دوربین‌ها تا رم‌های 128 گیابایتی را ساپورت می‌کنند اما این حافظه به اندازه کافی برای شما مفید نخواهد بود.

تصاویر و فیلم‌های دریافتی کیفیت بسیار خوبی دارند؛ بنابراین با استفاده از دوربین‌های رم خور تنها تا چند روز می‌توانید امنیت محیط مورد نظر را برقرار کنید. البته می‌توانید فایل‌های درون رم را به یک محل امن منتقل کنید و سپس فیلم برداری را از سر بگیرید.

قیمت دوربین مدار بسته رم خور

دوربین‌های مدار بسته رم خور انواع مختلفی دارند و با حافظه‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. برخی از این دوربین‌ها قابلیت نصب کارت حافظه و ضبط صدا را نیز پشتیبانی می‌کنند. با توجه به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که این دوربین‌ها قیمت‌های مختلفی دارند.

به طور کلی با توجه به ویژگی‌هایی که دوربین‌های مدار بسته رم خور دارند قیمت در نظر گرفته شده برای آن‌ها کاملا مقرون به صرفه است. پس شما به راحتی می‌توانید دوربین‌های رم خور را با قیمت مناسب خریداری نموده و از آن‌ها استفاده نمایید.

آیا دوربین مدار بسته رم خور برای من مناسب است؟

پس از بررسی مزایا و معایب دوربین‌های رم خور و کاربرد آن‌ها می‌توان به راحتی تصمیم گرفت که آیا این دوربین‌ها برای خرید مناسب هستند یا نه. به طور کلی این دوربین‌ها برای نصب در محیط‌های با امنیت پایین و فضای کوچک مناسب هستند. پس اگر شما هم چنین شرایطی را دارید می‌توانید دوربین‌های مدار بسته رم خور را برای خرید انتخاب نمایید. این دوربین‌ها قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند و به خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود.

جمع بندی

در این مقاله دوربین مدار بسته رم خور و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم. این دوربین‌ها در ابعاد کوچک و با قابلیت‌های جذاب روانه بازار شده‌اند. اگر قصد دارید امنیت یک محیط کوچک که حساسیت کمی دارد را برقرار کنید دوربین‌های مدار بسته رم خور بهترین گزینه برای شما خواهند بود. این دوربین‌ها قیمت بسیار مناسبی دارند و به دلیل نصب آسان در مکان‌های مختلف به راحتی پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

کدخبر: 802583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟