ویژگی های مهم شرکت پشتیبانی آی تی چیست؟

اما برای اینکه بتوانید یک شرکت پشتیبانی آی تی مناسبی را پیدا کنید نکاتی را باید رعایت کنید که در ادامه درباره مهم ترین ویژگی های که یک شرکت پشتیبانی آی تی باید داشته باشد صحبت می کنیم.

قرارداد پشتیبانی آی تی شفاف

یک شرکت پشتیبانی آی تی در درجه اول باید قرارداد مناسبی را برای ارائه سرویس پشتیبانی آی تی در اختیار داشته باشد و این قرارداد باید به گونه ای باشد تا محاسن دو طرف به صورت برابر در آن عنوان شده باشد. بسیاری از قرارداد های پشتیبانی آی تی به صورت یک طرفه نوشته می شود و هر چقدر شرکتی که شما قصد دریافت خدمات پشتیبانی شبکه را از آن دارید برند تر و معروف تر باشد قرارداد یک طرفه تری را به مجموعه ارائه می دهند و این موضوع می تواند در آینده برای مجموعه دریافت کننده خدمات شبکه مشکل آفرین می شود.

ذکر جزییات در قرارداد

از مهم ترین مواردی که باید از ابتدا تا انتهای قرارداد رعایت شده باشد جلوگیری از کلی نگری و اشاره درست به جزییات است. زمانی که قرارداد شما برای دریافت هر سرویسی به طور کلی نوشته شده باشد، در زمانی که تعهدات طرفین رعایت نشود برای رفع مشکل به قرارداد مراجعه می شود و هر کدام از طرفین نسبت به موارد کلی نوشته شده می تواند برداشت خود را داشته باشد اما زمانی که قرارداد به صورت جزیی و با اعلام تبصره های مشخص کننده و شفاف کننده نوشته شده باشد، سو برداشت از قسمت های مختلف قرارداد به حداقل خود می رسد.

ذکر تجهیزات پشتیبانی شونده

همان طور که گفته شد ذکر جزییات در قرارداد پشتیبانی شبکه اهمیت دارد، از مهم ترین مواردی که باید به صورت جزیی مشخص شود تعداد و نوع تجهیزاتی است که می بایستی زیر مجموعه پشتیبانی شبکه و آی تی قرار بگیرد و همچنین بهتر است تجهیزاتی که قرار نیست زیر مجموعه پشتیبانی آی تی قرار بگیرند هم ذکر شود. دلیل این موضوع جلوگیری از برداشت نادرست مجموعه سرویس گیرنده از تجهیزات قابل پشتیبانی می باشد.

اگر بخواهیم در این رابطه مثالی بزنیم دوربین های یک مجموعه زیر مجموعه قرارداد پشتیبانی شبکه محسوب نمی شود اما برخی از مجموعه ها می توانند پشتیبانی آن ها را نیز به عهده بگیرند. همچنین تلفن های یک مجموعه از هر نوعی که باشند نیز می توانند زیر مجموعه قرارداد پشتیبانی آی تی قرار نگیرند و با ذکر آن از سو برداشت هایی که در آینده ممکن به وجود بیاید جلوگیری می شود. در آی تی پشتیبان به نشانی itposhtiban.com قرارداد پشتیبانی آی تی جامع و دقیقی برای دانلود قرار داده شده است.

مدت زمان رفع مشکلات شبکه

از مهم ترین مواردی است که کیفیت سرویس پشتیبانی آی تی را می تواند نشان دهد مدت زمان رفع مشکلات شبکه است و اگر بیش از حد زمان بر باشد می تواند نارضایتی های زیادی را به دنبال خود و در نهایت جایگزین کردن شرکت پشتیبانی آی تی بکند.

ویژگی های مهم شرکت پشتیبانی آی تی چیست؟

حداکثر مدت زمانی که مشکلات آی تی باید رفع شوند در قرارداد پشتیبانی شبکه باید عنوان شود تا انتظارات طرفین برای این موضوع نسبت به یکدیگر مشخص باشد.

لازم به توضیح است که زمانی که کارشناس پشتیبانی آی تی قصد عقد قرارداد را دارد باید وضعیت شبکه را به طور دقیق و کامل بررسی کند و در صورت وجود ایرادات زیر ساختی، آن ها را اعلام و در اسرع وقت برطرف کند تا مشکلات کاربران در ادامه همکاری به حداقل ممکن برسد و مشکلات جدیدی که ایجاد می شوند نیز به واسطه اصلاحات انجام شده در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود تا برای کارکنان آن مجموعه نارضایتی به همراه نداشته باشد.

مدت زمان انتظار برای پاسخ گویی

پشتیبانی آی تی و شبکه از مجموعه کارهایی که در بسیاری موارد حالت اورژانسی به خود میگیرد، چرا که کامپیوتر ها ابزار اصلی کسب و کار ها هستند و وجود ایراد در آن ها می تواند مهم ترین کارهایی که به واسطه آن ها انجام می شود را تحت تاثیر قرار دهد و در برخی موارد نیز ضرر های غیر قابل جبرانی را به مجموعه تحمیل کند.

از همین رو شرکت پشتیبانی آی تی و کارشناسانی که در آن مجموعه فعالیت می کنند باید بتوانند تمامی تماس هایی ورودی که به آن ها برای رفع مشکل می شود را پاسخ گو باشند و مجموعه سرویس گیرنده را معطل پاسخ گویی نگذارند.

شما می توانید این موضوع را به صورت کلی در تماس های اولیه ای که به شرکت مورد نظر برای دریافت سرویس میزنید متوجه شوید و بببینید که چقدر پشت خط معطل پاسخ گویی کارشناسان می شوید. به طور رایج مدت زمانی که شما پشت خط کارشناس فروش می شوید بسیار کمتر از مدت زمانی است که پشت خط کارشناس پشتیبانی منتظر می مانید است. پس اگر زمان زیادی را معطل کارشناسان فروش شدید به احتمال زیاد مدت زمان بیشتری را در هر بار تماس با واحد پشتیبانی آی تی و فنی باید منتظر بمانید.

برای اینکه بتوانید بیشتر در این رابطه مطمئن شوید می توانید چند بار در روز های مختلف با شرکت مورد نظر تماس گرفته و کیفیت پاسخ گویی شرکت مورد نظر را مورد سنجش قرار دهید.

رزومه مناسب

شما می توانید در تماس هایی که با شرکت پشتیبانی آی تی مورد نظر میگیرید درباره رزومه آن ها به طور دقیق پرس و جو کنید و با شرکت هایی که فعالیت کرده اند نیز تماس گرفته و از کیفیت ارائه سرویس پشتیبانی آی تی اطلاع پیدا کنید.

ویژگی های مهم شرکت پشتیبانی آی تی چیست؟

برای این کار بهتر است با شرکت های سرویس گیرنده ای که در حال حاظر در حال دریافت خدمات پشتیبانی آی تی هستند تماس بگیرید تا با شرکت هایی که در قدیم از شرکت مورد نظر شما خدمات پشتیبانی آی تی دریافت کردند و کیفیت حال حاظر را مورد سنجش قرار دهید.

شرکت هایی که در گذشته با آن ها همکاری صورت گرفته است و همکاری آن ها تمام شده است ممکن است بخواهد پوشاندن مشکلات مجموعه خود عیب و ایراد های مختلفی را به شرکت خدمات دهنده در گذشته نسبت دهند.

میزان دقت کارشناسان پشتیبانی و فروش

وقتی با شرکت پشتیبانی مورد نظرتان تماس گرفتید به سوالاتی که درباره وضعیت شبکه شما پرسیده می شود دقت کنید، سوالات نه باید خیلی تخصصی باشند چرا که شما متخصص این کار نیستید و نه باید خیلی کلی باشند تا عدم دقت کافی شرکت پشتیبانی را نسبت به کار خودشان نشان دهند.

سوالاتی که باید برای ارائه سرویس از شما پرسیده شود تعداد تجهیزات شما، نوع تجهیزات، سرویس ها و نرم افزار های مورد استفاده، مشکلات فعلی که با آن ها مواجه هستید و در نهایت لوکیشن شما است اگر در منطقه خاصی نیاز به دریافت خدمات دارید. طبق جواب شما به سوالات پرسیده شده کارشناس فروش و یا پشتیبانی می تواند به شما قیمت حدودی قرارداد سالیانه پشتیبانی را اعلام کند و برای اعلام قیمت دقیق نیاز هست کارشناس اعزام شده و وضعیت شبکه را به طور دقیق بررسی کند.

کدخبر: 802012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟