مهاجرت تحصیلی به کانادا | یک گزینه ایده‌آل برای تحصیل و زندگی در این کشور

کانادا به یک مقصد مهاجرتی محبوب در بین دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است؛ زیرا بیش از بیست سال است که در فهرست جهانی کشورهای برتر برای کار، تحصیل و زندگی، در بین ده کشور اول قرار می‌گیرد. همچنین سیستم آموزشی این کشور در بین بهترین‌ سیستم‌های آموزشی در جهان رتبه‌بندی شده است. از این رو، دانشجویانی که رویای تحصیل و اقامت در یک کشور مدرن را دارند، تحصیل در کانادا را انتخاب می‌کنند. شاید در گذشته، کانادا صرفا یک مقصد تحصیلی برای کسب مدرک بود، اما امروز، مهاجرت تحصیلی به این کشور، یک مسیر مستقیم برای دریافت شهروندی دائم کانادا نیز به‌شمار می‌آید. در این مطلب، به شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌پردازیم.

Untitled-1

مزایای تحصیل در کانادا

سیستم آموزشی کانادا، در تحقیقات جهانی پیشرو است. در مقایسه با سایر سیستم‌های آموزش، برنامه‌های تحصیل در کانادا، انعطاف پذیرتر هستند. در این کشور، مهم نیست که چه رشته‌ای را دنبال می‌کنید، دانش‌آموزان حق انتخاب کلاس‌های مختلف را دارند. بنابراین، دانش‌آموزان در کانادا، با توجه به مقطع و رشته تحصیلی، کنترل بیشتری بر حجم کاری و دروس خود دارند.

علاوه بر این، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از بین برنامه‌های تحصیلی متنوع و بیش از 200 موسسه آموزش عالی کشور کانادا، برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری، یک مورد را انتخاب کنند. به طور متوسط، اخذ مدرک لیسانس چهار سال طول می‌کشد، در حالی که کارشناسی ارشد را می‌توان در یک تا دو سال تکمیل کرد. مدت زمان لازم برای کسب مدرک دکتری بسیار متفاوت است، اما به طور متوسط، بین چهار تا شش سال به طول می‌انجامد. توجه داشته باشید که همه دانشجویان، اعم از کانادایی و بین‌المللی، موظف به پرداخت شهریه هستند. در کل، پیوستن به بیش از یک میلیون دانش‌آموز و یک ماجراجویی تحصیلی در کانادا، جالب به نظر می‌رسد.

اقدامات مهم پیش از ارائه درخواست ویزای تحصیلی کانادا

پس از بررسی برنامه‌های تحصیلی در کانادا و انتخاب رشته، باید انگیزه نامه، توصیه نامه و نمونه کارهای قبلی (در صورت وجود) را آماده کنید. بسته به دانشگاه، مدارک مورد نیاز نیز تغییر می‌کنند. لازم به ذکر است که در کانادا، بررسی درخواست‌ها و پذیرش‌ توسط دانشگاهی انجام می‌شود که شما برای تحصیل در آن، درخواست می‌دهید. البته یک مزیت مهم تحصیل در کانادا، این است که دانشجویان می‌توانند همزمان برای چندین برنامه و دانشگاه مختلف درخواست دهند.

ثبت درخواست برای دانشگاه‌های کانادا، بسیار آسان است و از طریق یک سیستم درخواست آنلاین انجام می‌شود. فرم‌های درخواست نیز از طریق وب سایت‌های دانشگاه در دسترس هستند. پس از تکمیل فرم درخواست، باید مدارک لازم را پیوست کنید و به دانشگاه ارسال کنید.

نتایج پذیرش اغلب تا پایان بهار اعلام می‌شود. اگر قصد ثبت‌نام در یک دانشگاه خصوصی را دارید، باید بدانید که معمولا از شما خواسته می‌شود که شهریه ترم اول را پرداخت کنید. اما در مراکز دولتی، روند متفاوت است و پس از اخذ پذیرش،  نامه رسمی پذیرش، تاییدیه پذیرش برای اهداف ویزا و سایر اطلاعات مربوط به تحصیل در کانادا، برای شما ارسال خواهند شد. سپس، شما باید برای مهم‌ترین بخش مهاجرت تحصیلی به کانادا، یعنی اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

چه کسانی واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا هستند؟

همانطور که می‌دانید، اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، باید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید، اما در ابتدا، باید توسط یک موسسه آموزشی (DLI) در کانادا، پذیرفته بشوید. همچنین باید اثبات کنید که بودجه کافی برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی خود را دارید. لازم به ذکر است که هرگونه سابقه کیفری، بر روند اخذ ویزا تاثیر می‌گذارد. از این رو، متقاضیان باید گواهی تایید پلیس را برای اثبات عدم سوء سابقه ارائه دهند. همچنین باید یک معاینه بهداشتی انجام دهید و یک گواهی پزشکی ارائه دهید که سلامت شما را تأیید کند.

اخذ ویزا؛ رکن اساسی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

افرادی که شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستند، پیش از اینکه بتوانند به طور رسمی برای تحصیل وارد کانادا شوند، باید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند. ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین‌المللی، این امکان را فراهم می‌کند که در موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) تحصیل کنند. به طور کلی، مجوز تحصیل برای کل مدت تحصیل شما معتبر خواهد بود، و یک بازه زمانی 90 روزه،  که به افراد اجازه می‌دهد، برای تمدید ویزا اقدام کنند یا کانادا را ترک کنند.

Untitled-2

در صورت لزوم، پس از اخذ پذیرش در دانشگاه‌های کانادا، روند درخواست ویزا را در اسرع وقت آغاز کنید. از آنجایی که این فرآیند می‌تواند تا شصت روز به طول بیانجامد و به چندین مدرک مهم نیاز دارد، منتظر نمانید. توجه داشته باشید که دانشجویان کشورهای خارج از کانادا، در صورت نداشتن ویزای مناسب، اجازه اقامت و تحصیل در کانادا را نخواهند داشت.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

تمام مراکزی که پذیرش دانشجویان بین‌المللی را انجام می‌دهند، برنامه‌هایی برای راهنمایی دانشجویان خارجی که سعی در اخذ ویزای تحصیلی کانادا را دارند، ارائه می‌دهند. همچنین لیستی جامع از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از (توجه داشته باشید که تمام مدارک شما، باید توسط یک مترجم معتبر، به زبان انگلیسی ترجمه شوند):

  • پاسپورت معتبر
  • بیانیه هدف SOP))
  • گواهی موفقیت‌های فوق برنامه
  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI)
  • مدارک تمکن مالی
  • عکس متقاضی دریافت ویزا با فرمت پاسپورتی
  • مدرک تسلط به زبان انگلیسی

اگر ویزای تحصیل شما تایید شده باشد و به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی وارد کانادا شوید، برای حفظ اعتبار مجوز تحصیلی خود باید شرایط زیر را داشته باشید. یک تبعه خارجی در حین تحصیل در کانادا، باید:

  • در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) حضور مداوم داشته باشد
  • در جهت تکمیل برنامه خود پیشرفت کند
  • به شرایط مندرج در مجوز تحصیلی خود احترام بگذارد

Untitled-3

با مهاجرت تحصیلی به کانادا، یک زندگی تحصیلی رویایی را رقم بزنید

کانادا یکی از توسعه یافته‌ترین کشورهای جهان است که سطح بالایی از آموزش را برای شهروندان، فراهم کرده است. این کشور، یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای دانشجویان بین‌المللی است. همچنین بورسیه‌های تحصیلی و سایر کمک‌های آموزشی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. تمام این موارد، کانادا را به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان تبدیل کرده است.

 

کدخبر: 797988 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟