بهترین قیمت بلیط های لحظه آخری و چارتری با فلای تودی

شاید این تصور برایتان وجود داشته باشد که امکان خرید بلیط هواپیما با نرخ پایین وجود ندارد. باید بگوییم که با اطلاع از یکسری از ترفندها می‌توان پایین‌ترین قیمت بلیط هواپیما را تهیه کرد. یکی از این روش‌ها بلیط لحظه آخری و چارتری است که باید از سامانه‌های فروش بلیط معتبر خریداری شود. در این مطلب می‌خواهیم از خرید بلیط چارتر و لحظه آخری بگوییم و سامانه معتبر فلای تودی را معرفی کنیم.

Untitled-1

بلیط لحظه آخری چیست؟

اگر اهل سفر با هواپیما باشید حتما نام بلیط های لحظه آخری را شنیده‌اید. این بلیط ها غالبا از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند و بسیار برای ارزان سفر کردن توصیه می‌شوند. اما ابتدا باید بگوییم که چرا به این بلیط ها لحظه آخری می‌گوییم و چه تفاوتی با بلیط های دیگر دارند. بلیط هایی که توسط چارتر کننده خریداری می‌شود و در آخرین لحظات به فروش نمی‌رسد را لحظه آخری می‌گویند. چارتر کننده پس از خرید بلیط ها از شرکت‌های هواپیمایی می‌تواند آنها را با قیمت دلخواه به فروش برساند. پس باید بدانید که بلیط های چارتری همیشه ارزان نیستند و درصورتی که تا لحظات آخر به فروش نرسند، جزو بلیط های ارزان به حساب می‌آیند.

بلیط‌ لحظه آخری ارزان تر از بلیط های سیستمی هستند اما معایبی هم دارند که باید قبل از خرید به آنها توجه کرد. بلیط های لحظه آخری را نمی‌توان لغو کرد یا تاریخ آنها را تغییر داد و در صورت کنسل شدن بلیط امکان استرداد وجه پرداختی وجود ندارد.

شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که آیا همیشه بلیط های چارتری ارزان می‌شوند؟ باید بگوییم که قیمت بلیط های چارتری در زمان‌هایی که مردم کمتر برای خرید بلیط هواپیما اقدام می‌کنند، کاهش پیدا می‌کند. همچنین مسیرهای پرتردد و فصل‌های پرسفر مانند بهار و تابستان کمتر بلیط های لحظه آخری دارند.

بلیط های چارتری قیمت متغییری دارند و همین مسئله باعث شده که مسافرانی که عزمشان برای سفر همیشه آمده است از دو سه روز قبل از موعد پرواز برای خرید بلیط لحظه آخری اقدام کنند.  

2

چگونه بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

برای خرید ارزان بلیط هواپیما، علاوه بر  بلیط های چارتری و لحظه آخری باید به یکسری نکات مانند تاریخ سفر دقت کرد. بلیط هایی که در زمان‌های پر سفر به فروش می‌رسند غالبا از قیمت بالاتری برخوردار هستند و کمتر نرخ آنها تغییر می کند. پس ابتدا باید در فصل‌های کم سفر برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. به طور مثال شهرهای جنوبی ایران در فصل زمستان جزو مسیرهای پرتردد به شمار می‌آیند و قیمت بلیط هواپیما آنها در فصل تابستان کاهش و در زمستان افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی در روزهای تعطیل، اعیاد و مناسبت‌های جهانی و داخلی قیمت بلیط ها افزایش پیدا می‌کند. درحالی که در ماه رمضان یا هفته دوم عید نوروز و روزهای عادی هفته قیمت بلیط هواپیما ارزان‌تر از روزها و ماه‌های دیگر ارائه می‌شود.

برای خرید بلیط هواپیما خارجی توصیه می‌کنیم که از 1 ماه قبل برای خرید آن اقدام کنید زیرا هرچه به موعد پروازتان نزدیک شوید، قیمت‌ها افزایش می‌کند. در صورت خرید بلیط هواپیما چارتر در موعد مقرر در فرودگاه حضور پیدا کنید؛ زیرا با عدم حضور در موقع پرواز، بلیط no show می‌شود. تبدیل بلیط به این حالت به معنی عدم پرداخت کل هزینه به مسافر خواهد بود.

باید بدانید که تغیر مشخصات مسافر در بلیط های سیستمی غیرممکن است؛ اما در بلیط‌ های چارتری امکان اصلاح مشخصات در صورت پرداخت هزینه وجود دارد. از طرفی دیگر قیمت بلیط های چارتری برای کودکان 2 تا 12 سال همانند بزرگسالان محاسبه می‌شود.

فلای تودی چرا ارزان ترین مرجع است؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم خرید بلیط هواپیما از سامانه‌های فروش معتبر باید صورت بگیرد. به همین دلیل فلای تودی با داشتن اعتبار و ارائه ارزانترین بلیط‌ های هواپیما توانسته جزو انتخاب‌های اصلی مسافران قرار بگیرد. مسافران در صورت بروز مشکل یا مسئله‌ای می‌توانند از پشتیبانی 24 ساعته سایت استفاده کنند. فلای تودی با تمامی ایرلاین‌های معتبر داخلی و خارجی همکاری می‌کند و همین مسئله سبب شده که ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما در این سامانه وجود داشته باشد. علاوه بر تنوع قیمت‌ها، فلای تودی قابلیت‌های متعددی برای راحتی و سهولت مسافران فراهم کرده تا بهترین قیمت را به آنها ارائه داده شود.

3

حتما برایتان پیش آمده که پس از جستجوی مقصد موردنظرتان با بالاترین قیمت‌های بلیط رو به رو شوید. جستجوی مداوم سایت‌های فروش بلیط برای پیدا کردن ارزان‌ترین قیمت می‌تواند سرسام‌آور باشد. به همین دلیل فلای تودی گزینه‌ای به نام آخرین تغییرات قیمتی را به من اطلاع را بده برای کاربران ایجاد کرده است. مسافران می‌توانند پس از ثبت نام در سایت و وارد کردن ایمیل، این گزینه را فعال و آخرین تغییرات قیمتی بلیط موردنظرشان را در ایمیل دریافت کنند.

اگر برای سفر کردن محدودیت زمانی ندارید، فلای تودی امکانی دیگر به نام تقویم قیمتی برای مسافران فراهم کرده تا ارزان ترین قیمت در حوالی تاریخ انتخابی موردنظرشان را نشان دهد. این قابلیت برای مسافرانی که می‌توانند بدون برنامه ریزی قبلی سفر کنند، توصیه می‌شود. علاوه بر این ویژگی، نمودار تقویمی هم به مسافران این امکان را می‌دهد که از نوسانات قیمتی مقصد موردنظرشان مطلع شوند. اینگونه می‌توان بلیط را زودتر از رسیدن موعد پرواز با کمترین قیمت رزرو کرد.

توجه داشته باشید که فلای تودی برای راحتی کاربران خود ارزانترین قیمت را در همان ابتدا جستجو نشان می‌دهد و همین مسئله به مسافران کمک می‌کند که ارزانترین قیمت را برای سفر انتخاب کنند. 

کدخبر: 783110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟