ایرانگردی در بهار 1401

فصل بهار با آب و هوای فوق العاده هم که بهترین زمان برای گشت و گذار در میان این جاذبه‌ها محسوب می‌شود. در این میان تور کیش، تور مشهد و تور قشم در میان گردشگران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. در این مطلب سری به این شهرها زده‌ایم و با شما درباره جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهرها و تورهای مختلف مسیر سبز زندگی در این سه مسیر محبوب گردشگران صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

تور کیش، بازدید از خلیج زیبای فارس

کیش

جزیره زیبای کیش این همسایه رویایی خلیج فارس، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران داخلی و خارجی کشورمان است. شهری با طبیعت شگفت‌انگیز، جاذبه‌های تاریخی فوق‌العاده و البته امکانات تفریحی و رفاهی بسیار خوب که کیش را به مقصدی پرطرفدار برای سفر کردن تبدیل کرده‌اند.

اولین نکته‌ای که در تور کیش مد نظر گردشگران قرار می‌گیرد، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این جزیره است. کشتی یونانی، شهرزیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، دره پرتغالی‌ها، خانه مردم شناسی بومیان، آب انبار دوقلو و روستای باغو از جمله این جاذبه‌ها محسوب می‌شوند.

البته که عده زیادی از گردشگران برای لذت بردن از خلیج زیبای فارس به کیش سفر می‌کنند و قدم زدن در کنار اسکله تفریحی کیش نیز این چشم‌انداز جذاب و رویایی رو در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

یکی دیگر از جاذبه‌های تور کیش برای گردشگران، مراکز خرید بسیار خوب این جزیره هستند. جایی که می‌توانند یک خرید بسیار خوب را تجربه کنند و همزمان با استفاده از امکانات تفریحی این مراکز، لحظاتی سرگرم کننده و به یادماندنی را در این جزیره زیبای کشورمان سپری کنند.

از بهترین و بزرگترین مراکز خرید جزیره کیش می‌توان به مراکز خرید دامون، سارینا 1، پردیس 1 و 2، رویا مال، مرجان، مریم، زیتون، ونوس و ... اشاره کرد. کیش امکانات رفاهی بسیار خوبی هم دارد که اقامتی لذت‌بخش و به یادماندنی را به مسافران این جزیره زیبای کشورمان ارائه می‌دهند. از جمله این امکانات می‌توان به هتل‌ها و مراکز اقامتی و رستوران‌های بسیار خوب این جزیره اشاره کرد.

ترنج، میراژ، پانوراما، ویدا، پارمیس، آرامیس پلاس، داریوش، شایان و هتل مارینا از جمله لوکس‌ترین و پرطرفدارترین هتل‌های کیش محسوب می‌شوند. شما می‌توانید در پکیج تور کیش خود هر یک از این هتل‌ها را با توجه به سلیقه‌تان و بود‌جه‌ای که در نظر دارید، انتخاب کنید.  از معروف‌ترین رستوران‌های این جزیره نیز می‌توان به رویال استار، میرمهنا، توتی فروتی، پایاب، کوه نور و ... اشاره کرد.

تور مشهد، قطب گردشگری مذهبی ایران

مشهد

شهر زیبای مشهد یکی دیگر از محبوب‌ترین مقاصد مسافران در کشورمان است. یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری ایران که به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) مورد توجه گردشگران زیادی قرار دارد و هر ساله مسافران و زائران بسیاری از داخل و خارج کشور راهی تور مشهد می‌شوند.

از دیگر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر که در تور مشهد مورد توجه گردشگران قرار دارد، می‌توان به باغ ملی مشهد، مسجد گوهرشاد،  کوهسنگی مشهد، پارک ملت، پارک وکیل آباد، چالیدره، طرقبه، شاندیز، سرزمین موج‌های آبی، موزه آستان قدس رضوی، باغ نادری و بسیاری جاذبه‌های فوق‌العاده دیگر اشاره کرد.

شهر مشهد برای خرید کردن نیز گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود. به ویژه اینکه بسیاری از مسافران مشهد، خرید سوغاتی از این شهر زیبا و دیدنی را نیز در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. محبوب‌ترین مقصد مسافران تور مشهد برای خرید کردن در این شهر، بازار رضا است که حتی اکر قصد خرید نداشته باشید هم می‌توانید به عنوان یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد و جذاب شهر مشهد از آن بازدید کنید.

مشهد، امکانات رفاهی بسیار خوبی هم دارد، که از جمله آن‌ها می‌توان به هتل‌ها و مراکز اقامتی چون هتل‌ درویشی،  قصر طلایی، الماس، مدینه الرضا و هتل هما اشا ره کرد که اقامتی آرام و به‌یادماندنی را پیش روی مسافران این شهر زیبای کشورمان قرار می‌دهند.

تور قشم، گشت‌و‌گذار در میان طبیعتی فراموش‌نشدنی

قشم

قشم دیگر همسایه زیبای خلیج فارس است که مورد توجه گردشگران قرار دارد و هر ساله مسافران بسیاری به ویژه در دو ماه ابتدایی فصل بهار، با تور قشم همراه و راهی این جزیره زیبا و دیدنی می‌شوند.

طبیعت منحصر به فرد و جذاب این جزیره یکی از مهمترین دلایل توجه گردشگران به تور قشم است. بازدید از جاذبه‌هایی چون دره ستارگان، جزیره ناز، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار نمکدان،جزیره هنگام و دره تندیس‌ها تا همیشه در ذهن مسافران قشم باقی خواهد ماند.

این جزیره امکانات تفریجی و رفاهی بسیار خوبی هم دارد. از جمله هتل‌های قشم که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به هتل زیگورات، سورینت، ساحل طلایی، آوینا، ارم، خلیج فارس و ... اشاره کرد.

اگر مسافر این جزیره زیبا و دیدنی هستید و می‌خواهید از نزدیک‌تر زندگی درقشم را لمس کنید، اقامتگاه‌های بومگردی فوق‌العاده این شهر با حال و هوای دوست‌داشتنی‌شان را هم از دست ندهید. از جمله بهترین این اقامتگاه‌ها که تور قشم را به سفری جذاب‌تر تبدیل خواهند کرد، می‌توان به اقامتگاه ساحلی فردیس، نخل ناخدا، خانه دوست و هفت رنگو اشاره کرد.

سخن آخر

گشت و گذار در میان شهرهای زیبا کشورمان با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فوق‌العاده در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است و در این میان تور کیش، تور مشهد و تور قشم در میان مسافران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند؛ شهرهایی با طبیعت بسیار زیبا، مراکز تفریحی، تاریخی و مذهبی فوق‌العاده و امکانات تفریحی و رفاهی بسیار خوب که اوقاتی به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز را برای مسافرانی که به ایرانگردی علاقه‌مندند، رقم می‌زنند.

کدخبر: 781019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟