ساید چنل را با رادوکو بیشتر بشناسید

ساید چنل ها یکی از پر استفاده ترین ابزاری هستند که در صنایع های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. وظیفه این دستگاه ساید چنل این است که هوا را با فشار بسیار زیاد و جریان کم به وجود آورد. همچنین نقش دیگری که دارد این است که، به صورت دمنده و مکنده عمل می کند.

شاید سوال کنید که برای چه کسانی استفاده از ساید چنل ضروری است؟ در واقع آنها بسته به کاربردشان متفاوت عمل می کنند. اما به طور کلی اگر صنایع های بزرگی دارید، وجود این دستگاه ضروری است. از دیگر کاربردهای آن می توان به نقش اصلی آن اشاره نمود که، به عنوان پمپ وکیوم یا پمپ کمپرسور عمل می کنند.

به ساید چنل ها نام دیگری چون رینگ بلوئر نیز می دهند. در هر صورت آنها یک پمپ هوا هستند و کاربردشان به عنوان یک دمنده ای است که با فشار کم، کار می کند. شما می توانید به کمک شرکت رادوکو چنل ساید های مورد نظر خود را تهیه کنید.

اما ساید چنل چیست؟

ساید چنل ها در صنایع بزرگ استفاده می شود. نقش اصلی آنها در پمپ های وکیوم هستند و از دیگر کارهای آن می توان به مکنده و دمنده کردن هوا اشاره نمود. فشار هوا در این دستگاه قوی است اما جریان آن کم می باشد. به همین دلیل دارای توان بسیار بالایی هستند. البته که این دستگاه هوای خروجی را تا یک حدی توانایی خارج کردن دارد.

همچنین می توان گازها را نیز با ساید چنل جا به جا کرد. آنها دارای طراحی بسیار ساده ای هستند. به همین دلیل، قیمت آن نیز به شدت کاهش پیدا کرده است. ساید چنل قطعه تماسی ندارد. همین امر منجر به این می شود که، هیچ گونه سایشی در آن رخ ندهد و همچنین دستگاه کاملاً قابل اطمینانی است.

ساید چنل ها دارای انواع مختلفی هستند و هرکدام برای کاری مناسب هستند. به همین دلیل شما باید مناسب صنایع خود آن را انتخاب نمایید. همچنین قیمت های  ساید چنل هر کدام، بر اساس نوع و مدل آن قیمت گذاری می شود. شما می توانید تمامی مشورت های لازم را از تیم رادوکو بگیرید و در تماس باشید.

Untitled-1

عمل مکش ساید چنل توسط پره

عملکرد دستگاه ساید چنل  

ساید چنل دارای پرده هایی است که می تواند عملکرد مکش را به خوبی انجام دهد. سپس انرژی جنبشی به وجود می آید که همین امر منجر به فشرده شدن بیشتر هوا می شود. در آخر هوا را به فشار بسیار زیاد و البته جریان کم، به سمت دهانه خروجی دستگاه هدایت می کند.

جالب است بدانید که ساید چنل ها چون قطعه تماسی ندارد و دچار سایش نمی شوند، پس نیازی هم به روغن کاری ندارند. تمامی این عوامل دست به دست هم داده تا قیمت این دستگاه را پایین بکشد. از دیگر مواردی که قیمت گذاری ساید چنل انجام می شود، کیفیت و جنس قطعاتی است که در این دستگاه به کار می رود. برای کسب اطلاعات بیشتر با رادوکو در تماس باشید و هر سوالی که دارید را بپرسید.

بررسی اجزای ساید چنل

ساید چنل ها دارای اجزای به خصوص خود هستند که در کنار هم عمل مکنده و دمنده بودن را انجام می دهند. اما اجزای آن شامل چه مواردی است؟ پروانه، الکتروموتور، هوزینگ، دارای یک خروجی و لوله وردی است.

اصلی ترین قسمت ساید چنل شامل الکتروموتور آن است. وظیفه آن نیز اجرای نیروی محرکه است. این نیروی محرکه یکی دیگر از اجزای این دستگاه یعنی پروانه را به حرکت و چرخش در می آورد. این که چه نوع و مدلی از الکتروموتور در این دستگاه بکار برود، بر قیمت آن تاثیر مستقیمی می گذارد. فشار این دستگاه توسط پروانه ها تنظیم می شود. این فشار سیال که شامل هوا و گاز است را، جا به جا می کند.

اگر بخواهیم جنس پروانه را نیز مورد بررسی قرار دهیم، معمولاً جنس آن را از آلومینیوم می سازند. هوزینگ از دیگر اجزای ساید چنل است که به محل قرارگیری پروانه ساید چنل گفته می شود. دیگر اجزای این دستگاه که لوله وردی نام دارد، وظیفه انتقال سیال را دارد و آن را به داخل ساید چنل هدایت می کند. لوله خروجی آن نیز فشار هوا را با توانی بالا، از ساید چنل خارج می کند.

اگر قصد خرید ساید چنل دارید برای این که بدانید از چه کیفیتی در هر قطعه آن استفاده شده ، بهتر است از رادوکو اطلاعات لازم را کسب کنید.

کاربرد و استفاده از ساید چنل  

ساید چنل ها جزء ابزاری است که پرکاربرد است. زیرا از هزینه بسیار کمی برخوردار است و اکثر صنایع های بزرگ نیز از آن استفاده می کنند. در موارد زیر از ساید چنل استفاده می شود. بسته به این که از ساید چنل در کجا استفاده شود، توان موتور متفاوت است و همین امر در قیمت تاثیر می گذارد.

  • انتقالات سیالات به همراه هوا
  • انتقال اجسام با دمیدن هوا 
  • استفاده در صنعت بسته بندی
  • بالابر خلاء
  • وکیوم های دندان پزشکی 
  • استفاده در جارو برقی

سایزهای مختلف ساید چنل

 کاربرد ساید چنل ها در این است که به عنوان پمپ هوای فشرده عمل کنند. حتی به عنوان پمپ وکیوم برای مکش نیز مورد استفاده قرار می گیرند. ساید چنل ها دارای سایز های متفاوتی هستند. فشار هوای خارجی آن در رنج محدودی است. به ساید چنل که نام بوئر حلقه ای را نیز که داده اند، دستگاهی است که به میزان معینی توان مکش و دمش دارد.

ساید چنل دارای دو مشخصه ثابت است. ماکزیمم فشار خروجی آن را با برحسب میلی بار، همچنین میزان هوا دهی آن را بر اساس متر مکعب بر ثانیه می سنجند. البته که ساید چنل ها دارای سایز و انواع مختلفی هستند و هر کدام از اینها ممکن است تغییر کند. همچنین کاربرد هر ساید چنل با دیگری متفاوت است و از توان مختلفی پیروی می کند. ساید چنل ها از دستگاه های بی صدایی هستند و نویز ایجاد نمی کنند. دلیل آن وجود صدا خفه کن ها است.

مزیت استفاده از ساید چنل  

  1. مصرف انرژی الکتریکی کم
  2. تولید هوای کاملاً مطبوع بدون افزودگی آلودگی 
  3. فشار کار بالا نسبت به سایر دستگاه با توجه به دبی آنها 
  4. دارای طول عمر طولانی و مداوم در صورت استفاده صحیح
  5. قیمت مناسب و استفاده گسترده از آن در صنایع گوناگون
  6. نیاز نداشتن به روغن کاری مداوم به دلیل داشتن قطعه های کم
  7. هزینه و تعمیر کردن به میزان کم به دلیل وجود قطعات متحرک کم
  8. صدا نسبتاً کم و دارای صدا خفه کن مناسب در مقایسه با سایر کمپرسورها

انواع ساید چنل ها

  • بلوئر ساید چنل تک طبقه ( تک پره )
  • بلوئر ساید چنل دو طبقه ( دو پره )
  • بلوئر ساید چنل سه طبقه ( سه پره )

بلوئر چیست؟

بلوئر دارای فنی است  با نیرویی که از موتور دریافت می کند به چرخش در می آورد و هوا را در محیط ساطع شده با دبی زیاد یا فشار کم منتقل می کند. فن در دمنده ها می چرخد و هوا را در قسمت مکش جارو می کند. سپس هوای محبوس شده به سمت خروجی رانده می شود. دمنده ها اغلب برای حرکت هوا استفاده می شوند. دمنده های رادوکو از نظر اندازه، عملکرد و فناوری، مطمئن ترین خدمات را برای حوزه های کاربردی شما ارائه می دهند.

بلوئرهای دمنده رادوکو دارای یک فن بدون نیاز به تعمیر و با کارایی بالا، موتور الکتریکی و اشکال مختلف نصب (افقی و عمودی) هستند. فشار و خلاء بالا را فراهم می کند و می تواند هوای بدون روغن تولید کند. نصب آسان و بدون نیاز به تعمیر موتور AC نیز هستند. لرزش این دستگاه بسیار مناسب هستند. همان طور که گفته شد، می توان آن را به صورت افقی و عمودی نصب کرد. بلبرینگ SFK سوئد یا NSK ژاپنی برای طول عمر بیشتر استفاده می شود و می توان از آن برای 3-5 سال بدون مشکل استفاده کرد.

مزیت های بلوئرها

بلوئرهای شرکت رادوکو برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان عزیز با کادر مهندس متخصص طراحی شده است. این شرکت دارای کارآمدترین بلوئرهایی است که در این زیر مزیت آنها را با یکدیگر بررسی می نماییم:

  • تعمیر بلوئر بسیار ساده است.
  • لرزش با تنظیم مناسب به حداقل می رسد.
  • حداکثر فشار می تواند 1000 میلی بار ایجاد کند.
  • محیط کاری آرام (50-85 dBA) را فراهم می کند.
  • عملکرد دمای بالا (حداکثر: 130 درجه سانتیگراد)
  • حداکثر سرعت جریان هوا 2500 میلی‌بار در ساعت
  • دوستدار محیط زیست به دلیل عدم کارکرد و سطح آلودگی
  • نصب آسان است و  مناسب برای نصب افقی و عمودی می باشد
  • 3 الی 5 سال کارکرد بدون مشکل خواهد بود در شرایط عادی بهترین عملکرد را دارد.

2

تعمیر ساده بلوئر  

انواع بلوئرها  

بلوئر های تک مرحله ای: بلوئر های تک مرحله ای انواعی از بلوئر های هستند که از محدوده 40 تا 1370 در جریان، فشارهای 0 تا 460 میلی بار و در نیروهای موتوری در محدوده 0.2 تا 18.5 کیلو وات هستند. 

بلوئر های دو مرحله ای:بلوئر های دو مرحله ای از انواع بلوئر هایی هستند که از دبی 88 تا 2050، فشارهای 0 تا 670 میلی بار و توان موتور در محدوده 0.7 تا 25 کیلو وات متغیر است. همچنین به جز

مشخصات ذکر شده دارای انواع دیگری هستند که شامل:

  • دوار
  • احیا کننده
  • قطعه دوار
  • گریز از مرکز
  • رفت و برگشتی
  • جا به جایی مثبت

بلوئر روتس چیست و چه کاربردی دارد؟

بلوئر از نوع روتس دو محوره است. اجزای تشکیل دهنده آن شامل یک پوسته، دو موتور دولاب و سه لاب است. موتورها با چرخش هوا در یک طرف و ایجاد خلاء در طرفی دیگر، عمل  هوادهی را انجام میدهد. این مدل از بلوئرها دارای دامنه هوایی بسیار بالایی هستند. فشار را به خوبی انتقال می دهند. همچنین تا 1.5 برابر بیشتر از مدل های دیگر است.

توان موتور این دستگاه از حدود چندین متر مکعب تا چند صد متر مکعب متغیر است. دمنده و مکنده از عملکردهای اصلی بلوئر است. بلوئر روتس در گروه پمپ های خشک است. از آن در صنایع مختلفی استفاده می کنند. ابعاد این مدل از بلوئرها از چند متر مکعب تا چند صد متر مکعب بوده و مزیت قابل ذکر آن پمپ خشک آن است که منجر به تولید هوای خروجی بهتری می شود.

برای این که بلوئرهای دستگاه به خوبی کار کنند، به موقع سرویس کنید. مرتب روغن آن را چک کنید. کنترل دمای پمپ زیر نظرتان باشد تا از حدی کمتر یا بیشتر نشود. فیلترهای هوای ورودی و خروجی را دقت کنید که آلاینده ها، به آن آسیبی وارد نکنند.

بلوئر ساید چنل  

پمپ بلوئر ساید چنل به صورت تک محور است. این بلوئر توربولانس بالایی ایجاد می کند. بلوئرهای ساید چنل که به عنوان پمپ های خلاء یا کمپرسورهای خلاء نیز شناخته می شوند، می توانند فشارهای بسیار بالاتری نسبت به فن های صنعتی ایجاد کنند.

 با این حال، یک دمنده کانال جانبی جریان هوا کمتری را نسبت به فن های گریز از مرکز تولید می کند.  پمپ های خلاء فناوری خاص خود را دارند؛ هوا از طریق یک پروانه پره چرخشی سریع به داخل مکیده می شود. پس از این، هوای موجود در دمنده کانال جانبی توسط نیروی گریز از مرکز به سمت بیرون رانده و فشرده می شود. از طریق کانال جانبی به قسمت داخلی دمنده خلاء جریان می یابد و دوباره بین دو تیغه دیگر فشرده می شود. فشرده سازی دوم پمپ ها را قادر می سازد تا فشارهای دیفرانسیل بالاتری را ایجاد کنند.

مزیت بلوئرهای ساید چنل

دمنده های کانال جانبی یا همان بلوئر های ساید چنل می توانند فشار دیفرانسیل توربو را تا 750 میلی بار (75000 پاسکال) و جریان هوا را  تا 1150 متر مکعب بر ساعت ایجاد کنند. هر نوع دمنده وکیوم کاملاً بدون روغن کار می کند. دمنده های کانال جانبی انواع مختلفی دارند: انواع تک مرحله ای (SD, 1SD) و دو مرحله ای (2SD) و همچنین دمنده های کانال جانبی که فقط با مبدل فرکانس (SD-FU/FUK) قابل اجرا هستند. به طور کلی، تمام پمپ های رادوگو را می توان با یک مبدل فرکانس برای استفاده بهینه از انرژی تنظیم کرد. گاز را می توان با دمنده های کانال جانبی یا همان بلوئرهای ساید چنل را  نیز انتقال داد که از مزیت های فوق العاده این دستگاه است.

کاربرد بلوئر ساید چنل

  • اصلاح خاک
  • سدهای بادی
  • انتقال بیوگاز
  • میزهای برش وکیوم
  • خشک کن های هوای گرم
  • دمنده هوا استخر و آبگرم
  • سیستم های جاروبرقی مرکزی
  • قالب گیری بطری های پلاستیکی
  • هوادهی زیر آب در پرورش ماهی
  • سیستم های حباب / شستشو در فرآوری مواد غذایی

ویژگی و خاصیت فن بلوئرها

کمپرسورها، فن ها و دمنده ها در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند. این دستگاه ها برای فرآیندهای پیچیده کاملاً مناسب هستند و برای برخی کاربردهای خاص، ضروری شده اند. آنها به صورت ساده به شرح زیر تعریف شده اند:

کمپرسور: کمپرسور دستگاهی است که با ایجاد فشار زیاد حجم گاز یا مایع را کاهش می دهد. همچنین می توان گفت که کمپرسور به سادگی ماده ای را که معمولا گاز است فشرده می کند.

فن ها: فن نیز قسمت دیگری از دستگاه است که برای حرکت مایع یا هوا استفاده می شود. از طریق یک موتور از طریق الکتریسیته کار می کند که تیغه های متصل به شفت را می چرخاند.

دمنده ها: دمنده نیز دستگاهی برای حرکت هوا با فشار متوسط ​​است. یا به سادگی از دمنده ها برای دمیدن هوا یا حتی گاز استفاده می شود.

تفاوت اساسی بین سه دستگاه فوق در نحوه حرکت یا انتقال هوا، گاز و القای فشار سیستم است. کمپرسورها، فن ها و دمنده ها توسط ASME (انجمن مهندسین مکانیک آمریکا) به عنوان نسبت فشار تخلیه بر فشار مکش تعریف می شوند. نسبت مخصوص فن ها تا 1.11، دمنده ها از 1.11 تا 1.20 و کمپرسورها بیشتر از 1.20 است. اطلاعات بیشتر درباره هر قسمت از ساید چنل ها را می توانید از رادوکو دریافت کنید. 

3

نصب آسان افقی و عمودی

بلوئرها را بیشتر بشناسید

بلوئر تجهیزات یا وسیله ای است که با عبور از پروانه های مجهز، سرعت هوا یا گاز را افزایش می دهد. آنها عمدتاً برای جریان هوا یا گاز مورد نیاز برای تخلیه، تنفس، خنک کننده، تهویه، انتقال و غیره استفاده می شوند.

بلوئرها همچنین معمولاً به عنوان فن های گریز از مرکز در صنعت شناخته می شود. در یک دمنده، فشار ورودی کم است و در خروجی بیشتر است. انرژی جنبشی تیغه ها باعث افزایش فشار هوا در خروجی می شود. دمنده ها یا همان بلوئرها عمدتاً در صنایع برای فشار متوسط ​​مورد استفاده قرار می گیرند که فشار بیشتر از فن و فشار کمتر از کمپرسور است.

انواع دمنده ها شامل چه مواردی است؟  دمنده ها را می توان به دو دسته بلوئر گریز از مرکز و بلوئر با جابجایی مثبت نیز طبقه بندی کرد. دمنده ها نیز مانند فن ها از تیغه هایی در طرح های مختلف مانند منحنی عقب، منحنی جلو و شعاعی استفاده می کنند. آنها بیشتر توسط موتور الکتریکی هدایت می شوند. آنها می توانند واحدهای یک یا چند مرحله ای باشند و از پروانه های پر سرعت برای ایجاد سرعت به هوا یا سایر گازها استفاده کنند.

دمنده های جابجایی مثبت مشابه پمپ های PDP هستند که سیال را فشرده می کنند و در نتیجه فشار را افزایش می دهند. این نوع دمنده نسبت به دمنده گریز از مرکز ترجیح داده می شود که در آن فشار بالا در یک فرآیند مورد نیاز است

کاربردهای کمپرسور، فن و بلوئرها

کمپرسورها، فن ها و بلوئرها بیشتر برای فرایندهایی مانند فشرده سازی گاز، هوادهی تصفیه آب، تهویه هوا، جابجایی مواد، خشک کردن هوا و غیره استفاده می شوند. کاربردهای هوای فشرده به طور گسترده در زمینه های مختلفی مانند هوافضا، خودروسازی، تولید شیمیایی، الکترونیک، مواد غذایی استفاده می شود. همچنین در نوشیدنی، تولید عمومی، تولید شیشه، بیمارستان ها - پزشکی، معدن، داروسازی، پلاستیک، تولید برق، محصولات چوبی و بسیاری موارد دیگر.

مزیت اصلی کمپرسور هوا شامل استفاده از آن در صنعت تصفیه آب است. تصفیه فاضلاب فرآیند پیچیده ای است که نیازمند تجزیه میلیون ها باکتری و همچنین زباله های آلی است.

فن های صنعتی همچنین در کاربردهای مختلفی مانند صنایع شیمیایی، پزشکی، خودروسازی، کشاورزی، معدن، صنایع غذایی و ساختمانی استفاده می شوند که هر کدام می توانند از فن های صنعتی برای فرآیندهای خود استفاده کنند. آنها عمدتا در بسیاری از برنامه های خنک کننده و خشک کردن استفاده می شوند.

بلوئرهای گریز از مرکز به طور معمول برای کاربردهایی مانند کنترل گرد و غبار، تامین هوای احتراق، سیستم های خنک کننده، خشک کردن، هواکش های بستر سیال با سیستم های نقاله هوا و غیره استفاده می شوند و همچنین تقویت گاز و همچنین انتقال گازهای مختلف در صنایع پتروشیمی را نیز بر عهده دارند.

بنابراین، کمپرسورها، فن‌ها و بلوئرها عمدتاً بخش‌های شهری، تولیدی، نفت و گاز، معدن و کشاورزی را برای کاربردهای مختلف، ساده یا پیچیده، پوشش می‌دهند.

مطالعه دقیق تمامی طرح ها و مشخصات برای خرید کمپرسور، فن یا بلوئرها مناسبی که در بازار موجود است لازم است تا بتوانند با نیاز فرآیندهای شما مطابقت داشته باشد و قابل اطمینان نیز باشند که با رادوکو شما به راحتی می توانید مطمئن شوید.

ساید چنل استریم  

استفاده از ساید چنل استریم در ایران به صرفه است. چون از این دستگاه می توان به راحتی در صنایع و شرکت های بزرگ استفاده نمود. همچنین کاربرد آنها بسیار زیاد است که می توانید، در صنایع های کوچک نیز استفاده نمایید. در صنعت پرورش آبزیان استفاده از ساید چنل استریم رایج است. دمنده های ساید چنل های استریم دارای هوادهی بسیار بالایی است. همچنین هوا را با فشاری مناسب به داخل آب برده و کمبود اکسیژن را رفع می کند. در نتیجه آبزیان می توانند بهتر زندگی کنند و سود برسانند.

  قیمت ساید چنل

صنایع تصفیه فاضلاب های خانه ها ، کارخانجات ، شیلات پرورش ماهی ، گلخانه ها و بخشهای مهم دیگری از صنعت و کارخانجات نیاز مبرم به استفاده از ساید چنل دارند که همواره قیمت ساید چنل در کنار کیفیت خوب و مناسب آن جزء دغدغه مصرف کنندگان می باشد شرکت رادوکو یکی از شرکت های معتبر در زمینه واردات و تامین و توزیع انواع ساید چنل در ایرانمی باشد، که انواع ساید چنل را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به مصرف کنندگان عزیز ارائه می نماید.

کدخبر: 769227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟