آموزش plc

PLC چیست؟

PLC مخفف Programmable Logic Controller است که به معنی یک ابزار کنترل کننده قابل برنامه ریزی است و مانند یک کامپیوتر صنعتی، در بخشی از اتوماسیون صنعتی به کار می رود. این محصول قابلیت‌های زیادی دارد. از جمله این قابلیت ها برنامه نویسی آسان و سهولت در استفاده از سخت افزار می باشد. در واقع می توان گفت پی ال سی چیزی فراتر از یک کامپیوتر دیجیتال صنعتی است. آموزش پی ال سی برای کسانی که در بخش کنترل فعالیت می کنند بسیار ضروری است.

در این مقاله به معرفی پی ال سی و کاربرد آن در صنایع مختلف و مزایایی که برای سیستم‌ های تولید دارد به طور کامل پرداخته ایم. اگر  به یادگیری پی ال سی علاقه مند هستید و به عنوان plc men، قصد استخدام در شرکت ها و کارخانه های تولیدی را دارید می توانید از طریق آکادمی ویراد دوره های آموزش پی ال سی را بگذرانید و پس از اتمام دوره به بازار کار بزرگ پی ال سی وارد شوید و از این طریق کسب درآمد کنید.

 

پی ال سی قادر است با نظارت بر ورودی ها و بخش پردازشی ،در مورد خروجی ها تصمیم بگیرد. هر سیستم plc حداقل به سه ماژول نیاز دارد که عبارتند از:

  • ماژول پردازنده
  • ماژول منبع تغذیه
  • ماژول ورودی / خروجی

پی ال سی ها بر اساس اندازه حافظه و تعداد ورودی ها و خروجی ها به چند دسته بزرگ متوسط و کوچک تقسیم می‌شود.

پی ال سی کوچک یک نوع از پی ال سی است که طبق تعریف دارای ابعاد کوچکی است که به صورت فشرده و مستحکم طراحی شده است. این نوع پی ال سی معمولاً در کنار تجهیزات کنترلی قرار می گیرد.

پی ال سی متوسط محصولی است که به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود. این محصول این امکان را به مصرف کننده می دهد که ماژول‌های متعددی را در سیستم فراهم آورد. به دلیل این که اغلب خط تولید های صنعتی از سیستم های کنترل متوسطی فرمان می گیرند، این نوع سیستم ها رایج ترین نوع پی ال سی هستند.

پی ال سی های بزرگ به طور گسترده در جا هایی که عملیات کنترل پیچیده است و در سیستم کارخانه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آموزش پی ال سی

 

آکادمی ویراد از جمله موسسه های آموزشی صنعتی می باشد که با تکیه بر اساتید مجرب و امکانات آموزشی مناسب، توانسته است گام موثری در آموزش پی ال سی بردارد. برای دیدن دوره های آموزشی به وبسایت آکادمی ویراد(اینجا کلیک کنید) مراجعه نمایید.

 

 

محتوای دوره آموزش پی ال سی

آموزش پی ال سی یکی از دوره های آموزشی پرطرفدار است که به دلیل کسب درآمد بالا و بازار کار خوبی که در اقصی نقاط جهان دارد، جزو بهترین دوره های آموزشی رشته برق به شمار می رود. پی ال سی را به عنوان کنترل کننده منطقی می شناسند که قابلیت برنامه ریزی دارد و از آن در صنایع زیادی جهت کنترل فرایند ها استفاده می کنند.

از جمله برتری های پی ال سی نسبت به سیستم های قدیمی نظارتی این است که به آسانی می توان آن را عیب یابی کرد. سیستم plc این قابلیت را دارد که به صورت هوشمند خطا هایی که وجود دارد را تشخیص داده و به اطلاع اپراتور برساند.

از برند های مطرح و پر کاربرد پی ال سی در صنعت ایران میتوان به انواع سری پی ال سی های:

  • زیمنس
  • دلتا
  • فتک
  • مینی پی ال سی لوگو

اشاره نمود.

 

با توجه به بازار کار مناسب پی ال سی، آکادمی ویراد دوره آموزشی پی ال سی را به صورت کاملا عملی در کارگاه های مجهز به به روز ترین تجهیزات اتوماسیون صنعتی برگزار می نماید. در صورتی که تمایل دارید از مشاوره و تعیین سطح رایگان توسط کارشناسان فنی آکادمی ویراد به صورت رایگان بهره مند شوید، به وبسایت آکادمی ویراد (اینجا کلیک کنید) مراجعه کنید.

آموزش پی ال سی ، راهی برای کسب درآمد

یکی از پردرآمدترین مشاغلی که در بین دانشجویان رشته برق محسوب میشود، مهارت کنترل ابزار دقیق است. کار کردن با پی ال سی از جمله مشاغلی است که مرتبط با رشته کنترل و ابزاردقیق است. با کسب این مهارت افراد قادرند که با پی ال سی کار کنند و یک خط تولید را مدیریت و محصول را نهایی کنند. همچنین در صورت نیاز به افزایش و کاهش بازده و سرعت تولید و دیگر عوامل موجود در سیستم های تولیدی، کارهای مربوطه را با دستگاه پی ال سی انجام دهند.

چرا آموزش پی ال سی ببینم؟

 

اگر علاقه مند به کار فنی در یک کارخانه یا شرکت تولیدی هستید، همچنین توانایی برنامه نویسی پی ال سی را دارید، می توان گفت که یک شغل خوب و با درآمدی مناسب و فنی، شغل مورد انتظار شماست.

طیف امکانات و کارهایی که می تواند توسط plc انجام شود، بسیار زیاد است. کسانی که میخواهند در شغل اپراتور پی ال سی فعالیت کنند نیاز دارند تا کارهایی که مطلوب آن خط تولید است را بتوانند پیاده سازی کنند. این امکانات شامل سیستمهای ضبط و کنترل و پیاده سازی می شود.

 

آموزش پی ال سی توسط چه کسانی ارائه می شود؟

 

از نظر کارشناسان فنی آموزشی که در این حوزه فعالیت می کنند بهترین آموزش برای پی ال سی، آموزشی است که توسط مدرس با تجربه و با سابقه کاری ارائه شود.

همچنین برای یک آموزش صنعتیplc باید قسمت های مختلف این دستگاه را به طور قابل فهم به کسانی که آموزش می بینند نشان دهید.

آکادمی ویراد به کمک اساتید مجرب و کارگاههای تجهیز شده طبق استاندارد روز اروپا، به شما کمک می کند تا در طی مدت زمان آموزش بتوانید از طریق دستگاه های آموزشی مهارت مورد نظر را کسب کنید.

آکادمی ویراد در تلاش است تا با ارائه بهترین و مجهزترین دوره های آموزش پی ال سی به همراه اساتید مجرب، بستری مناسب و حرفه ای را برای کسانی که به این رشته پردرآمد علاقه مند هستند فراهم آورد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به  سایت آکادمی(اینجا کلیک کنید) مراجعه کنید.

کدخبر: 765508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟