کابینت نئوکلاسیک سبکی نوین از معماری مدرن و کلاسیک!

کابینت مدرن و کابینت کلاسیک، دو نوع اصلی سبک و طراحی کابینت آشپزخانه هستند که هر کدام علاقمندان بی‌شماری را به خود اختصاص داده‌اند. طراحان و دیزاینرهای دکوراسیون منزل، از آمیختگی و ترکیب این دو سبک اصلی، نوعی دیگر از طراحی کابینت را ارائه داده‌اند که به کابینت نئوکلاسیک معروف است. همان طور که از اسم این کابینت بر می‌آید، کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است و طبیعی است که تا حدودی، ویژگی‌های هر دو را در بر می‌گیرد.

کابینت نئوکلاسیک

نئوکلاسیک در لغت به معنای مدرن کلاسیک است و به سبکی از معماری اشاره دارد که در قرون هجدهم و نوزدهم اروپا رواج داشت. آشپزخانه نئوکلاسیک یعنی استفاده از سبک طراحی کلاسیک بر بستر امکانات و ویژگی‌های سبک مدرن! به این معنی که شما کابینت‌ها و آشپزخانه‌ای با ویژگی‌های کاملا مدرن خواهید داشت اما ظاهر آن به سمت و سوی کابینت کلاسیک تمایل دارد و در واقع، اقتباسی از هر دو است. کابینت‌ نئوکلاسیک  در واقع برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک است و آشپزخانه‌ای ساده و در عین حال سنتی و کاربردی را برای شما پدید می‌آورد. این کابینت در عین شیک بودن دارای المان‌های تزئینی ساده است که نمایی مدرن و لوکس ایجاد می‌کند و در واقع، آمیزه‌ای از هنر و طرح‌های اشرافی‌، توامان با مدرنیته و سادگی است. سادگی و تزئینات اندکی که در سبک نئوکلاسیک به کار می‌رود، باعث می‌شود به زودی از چنین کابینت‌هایی خسته نشوید و سال‌ها از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

همان طور که اشاره شد، کابینت نئوکلاسیک از نظر ظاهری به کابینت کلاسیک گرایش بیشتری دارد، اما چندان هم شبیه آن نیست! برای آن که تفاوت کابینت کلاسیک با نئوکلاسیک را بهتر بدانیم، باید تعریفی از سبک کلاسیک داشته باشیم:

کابینت کلاسیک

سبک کلاسیک کابینت آشپزخانه ، تداعی‌کننده خانه‌های اشرافی و کلاسیک اروپایی است و در نظر بیننده، بسیار باشکوه و مجلل جلوه می‌کند. کابینت کلاسیک ، خود به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود، اما خصوصیات بارز همه‌ی آن‌ها یکی است و آن هم، وجود تزئینات مجلل و پر زرق‌وبرق است. انواع درب‌های ابزار‌خورده، ستون‌ها و سرستون‌های مجلل، دستگیره‌های زیبا و شکیل، در چنین آشپزخانه‌هایی دیده می‌شود که روی هم رفته یک آشپزخانه اشرافی و سلطنتی را برای شما ایجاد می‌کنند. کابینت کلاسیک در مدل فاخر آن، از جنس چوب ساخته می‌شود و تزئینات و کنده‌کاری‌های آن، عمدتا به وسیله‌ی هنر دست انجام می‌شود به همین دلیل ارزش مادی بسیاری دارد. در مدل هایی با قیمت کمتر از کابینت روکش چوب به عنوان کابینت کلاسیک در آشپزخانه استفاده می شود.

2

کابینت مدرن و کابینت نئومدرن

کابینت مدرن بر خلاف نوع کلاسیک، بدون تزئینات و در کمال سادگی طراحی و ساخته می‌شود و مناسب برای کسانی است که ترجیح می‌دهند محیطی بی‌پیرایه و ساده داشته باشند. در کابینت مدرن، انواع متریال مانند MDF، هایگلاس، ممبران و غیره کاربرد دارند. کابینت مدرن گرایش بسیار زیادی به سمت سادگی دارد و با دستگیره‌های ساده یا مخفی و یا حتی بدون آن ساخته می‌شود. کابینت مدرن برای آشپزخانه‌های کوچک گزینه‌ی مناسبی است زیرا این کابینت‌ها معمولا تا نزدیک سقف امتداد دارند و به دلیل ساده بودن، باعث می‌شوند آشپزخانه منظم‌تر به نظر برسد. اگر به دنبال خرید کابینت آشپزخانه ممبران با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت هستید با گروه کابینت و دکوراسیون گریت با شماره  91282512520 تماس بگیرید.

سبک معماری نئومدرن، پست مدرن و به دنبال آن کابینت نئومدرن و کابینت پست مدرن، از سال ۱۹۷۰ رایج شدند و در آن سعی شد نقایص و معایب سبک مدرن، بیشتر مورد هدف و اصلاح قرار گیرد. بنابراین این کابینت‌ها را می‌توان طراحی‌های اصلاح‌شده‌ی سبک مدرن دانست.

سبک معماری نئوکلاسیک

نئوکلاسیک در لغت به معنای مدرن کلاسیک است و به سبکی از معماری اشاره دارد که در قرون هجدهم و نوزدهم اروپا رواج داشت. این نوع کابینت، برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک است و آشپزخانه‌ای ساده و در عین حال سنتی و کاربردی را برای شما پدید می‌آورد. اگر به طور خلاصه بخواهیم این سبک را معرفی کنیم باید گفت:

  • سبک نئوکلاسیک به معنای استفاده از سبک کلاسیک بر بستر امکانات و ویژگی‌های سبک مدرن است؛ به این معنی که شما کابینتی با ویژگی‌های کاملا مدرن خواهید داشت اما ظاهر آن به سمت و سوی کابینت کلاسیک تمایل دارد و در واقع اقتباسی از هر دو است.
  • کابینت‌ نئوکلاسیک، در عین شیک بودن دارای المان‌های تزئینی ساده نیز هست که نمایی مدرن و لوکس ایجاد می‌کند و در واقع، آمیزه‌ای از هنر و اشکال اشرافی‌، در کنار مدرنیته و سادگی است. سادگی و تزئینات اندکی که در سبک نئوکلاسیک به کار می‌رود، باعث می‌شود به زودی از چنین کابینت‌هایی خسته نشوید و سال‌ها از دیدن آن لذت ببرید.

فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

حال که به طور خلاصه با کابینت کلاسیک و ویژگی‌های آن آشنا شدیم، به بیان تفاوت‌ها و فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک می‌پردازیم. با توجه به تعریف کابینت مدرن و کلاسیک ، حتما برایتان قابل حدس است که کابینت نئوکلاسیک چیزی ما بین این دو است و از طرفی، طرح‌های پُر کار و شلوغ کابینت کلاسیک را ندارد و از طرفی مانند کابینت مدرن ساده نیست! کابینت نئوکلاسیک نسبت به کابینت کلاسیک، بسیار ساده‌تر است و درها و بدنه‌ی آن دارای حکاکی و کنده‌کاری‌های محدود‌تر است. همچنین کابینت نئوکلاسیک، عمدتا بلندتر از کابینت کلاسیک طراحی می‌شود تا وسایل بیشتری را در میان خود جای دهد.

ویژگی‌ها، مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

  • در این نوع کابینت، طرح‌های ساده‌ای بر روی کابنیت‌ها ایجاد می‌شود و جزئیات به شکل ظریف دیده می‌شود.
  • در کابینت‌ نئوکلاسیک، خطوط منحنی و دایره‌ای ساده به وفور وجود دارد.
  • کابینت نئوکلاسیک در انواع رنگ‌های مختلف ساخته می‌شود، اما رنگ طوسی و سفید پُر کاربردترین رنگی است که در این سبک کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کابینت نئوکلاسیک، برگرفته از طرح‌های قرن ۱۸ و ۱۹ اروپایی است و المان‌های مربوط به آن دوران در ساخت این کابینت وجود دارد.
  • تقارن، جزء جدا ناپذیر کابینت نئوکلاسیک است.
  • کابینت نئوکلاسیک در آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • رنگ‌های متداول کابینت نئوکلاسیک معمولا ملایم و سرد هستند.
  • کابینت‌های نئوکلاسیک، کابینت‌هایی با ارتفاع بلند هستند و معمولا تا نزدیک سقف ادامه دارند، به همین دلیل در زمره کابینت‌های جادار محسوب می‌شوند.
  • در کابینت نئوکلاسیک، معمولا از متریال سنگ به عنوان روکابینتی و پیشخوان استفاده می‌شود.
  • در سبک نئوکلاسیک ، چند ردیف کابینت درب شیشه‌ای در آشپزخانه وجود دارد.
  • در آشپزخانه‌های نئوکلاسیک، دست شما برای انتخاب وسایل و لوازم مدرن باز نیست و الزاما باید از وسایلی استفاده کنید که طرح و رنگ سنتی‌تر و کلاسیک دارند.

کابینت نئوکلاسیک با چه متریالی ساخته می‌شود؟

چوب طبیعی، یکی از رایج‌ترین متریالی است که در ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا چوب به راحتی و سهولت طراحی می‌شود. علاوه بر چوب، ممبران یکی دیگر از گزینه‌های پُرکاربرد در ساخت کابینت نئوکلاسیک است. ممبران قیمت بسیار مناسب‌تری از چوب طبیعی دارد و از ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است. برای ایجاد طرح‌های نئوکلاسیک بر روی MDF‌ خام، آن را درون دستگاه CNC قرار داده و این دستگاه، انواع طرح‌های خواسته شده، را بر روی آن پیاده می‌کند و سپس به وسیله‌ی لایه‌ی PVC روکش می‌کند.

گروه کابینت و دکوراسیون گریت با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و تولید انواع کابینت های کلاسیک و مدرن و دکوراسیون داخلی در حال حاضر ادعا دارد که به عنوان بهترین ارائه دهنده خدمات دکوراسیون و کابینت سفارشی در خدمت شما همراهان عزیز است؛ تخصص این گروه کار با بالاترین کیفیت و با قیمتی بی رقیب است؛ اگر به دنبال خرید کابینت آشپزخانه ممبران با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت هستید با گروه کابینت و دکوراسیون گریت با شماره  91282512520 تماس بگیرید.

قیمت کابینت نئوکلاسیک

جدا از مساله‌ی زیبایی آشپزخانه، قیمت کابینت بحث مهمی است که ممکن است در تصمیم‌گیری شما اثر بگذارد. قیمت این نوع کابینت، به طرح‌های آن و متریالی که از آن تشکیل شده است بستگی دارد. به عنوان مثال، کابینت نئوکلاسیک چوبی، قیمت بیشتری نسبت به کابینت نئوکلاسیک ممبران دارد. به طور کلی، قیمت کمتری از کابینت‌های کلاسیک دارد، زیرا دارای طرح‌ها و منبت‌های کمتر و ساده‌تری است. اگر به دنبال خرید کابینت آشپزخانه ممبران با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت هستید با گروه کابینت و دکوراسیون گریت با شماره  91282512520 تماس بگیرید.

3

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران

نئوکلاسیک، سبکی در معماری و طراحی خانه و آشپزخانه است، اما ممبران به نوعی از کابینت آشپزخانه گفته می‌شود که به وسیله‌ی دستگاه cnc ابزار خورده و سپس با روکش pvc پوشانده می‌شود. به دلیل آن که کابینت نئوکلاسیک عمدتا از جنس ممبران تشکیل می‌شود (به دلیل قیمت کمتر آن نسبت به چوب طبیعی) برخی این دو را با یکدیگر مترادف می‌دانند، اما همانطور که گفته شد، تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران در ماهیت آن‌ها است.

رنگ‌های رایج کابینت نئوکلاسیک 2022

رنگ‌هایی که در این نوع کاربرد دارند، بیشتر رنگ‌های روشن و سرد است؛ مانند خاکستری روشن، سفید، آبی تیره و سیر. رنگ سفید و خاکستری، بیشترین رنگ‌هایی هستند که در آشپزخانه نئوکلاسیک کاربرد دارند و باعث می‌شوند فضا روشن‌تر به نظر برسد. علاوه بر این رنگ‌ها، رنگ‌هایی مانند مشکی، سبز، آبی، زرد و حتی قرمز هم دیده می‌شود، البته این رنگ‌ها معمولا با توناژ بسیار روشن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تزئینات در آشپزخانه نئوکلاسیک

از آنجا که این نوع کابینت، کابینت نسبتا ساده‌ای است، می‌توان با تزئینات مختلف نمای آن را جذاب‌تر نمود. به عنوان مثال می‌توانید با استفاده پرده‌های زیبا و سنتی، گلدان‌های همیشه سبز، فرش یا گلیم سنتی و ظروف‌های چینی و سفالی، زیبایی آن را دو چندان کنید. در آشپزخانه‌های نئوکلاسیک، حتما یک لوسترآویز کلاسیک اما ساده نصب می‌شود و از نور‌های مخفی در بخش‌های دکوری کابینت‌ها استفاده می‌شود تا زیبایی و جذابیت کابینت و وسایل تزئینی بیشتر به چشم بیاید.

دستگیره‌های کابینت نئوکلاسیک 2022

در سبک نئوکلاسیک، از کابینت‌های دستگیره‌دار استفاده می‌شود. دستگیره‌هایی منحنی با طراحی‌های ساده یا آویزان بهترین گزینه برای کابینت‌های نئوکلاسیک است. در این نوع کابینت، از دستگیره‌های مدرن و بلند (مختص کابینت مدرن) استفاده نمی‌شود.

کابینت‌هایی با در شیشه‌ای

از دیگر ویژگی‌های آن، وجود چند کابینت با در شیشه‌ای است. می‌توانید ظروف تزئینی و دکوری خود، مانند چینی‌های طرح‌دار و ظروف سفالی، را در این کابینت‌ها قرار دهید تا آشپزخانه شما بیشتر به سبک نئوکلاسیک گرایش داشته باشد. بهتر است این کابینت‌ها دارای نور LED باشند تا اشیاء درون کابینت درخشندگی بیشتری داشته باشد. استفاده از کابینت جزیره در آشپزخانه‌های متوسط و بزرگ بسیار متداول است و افراد ترجیح می‌دهند ازین کابینت دوست‌داشتنی در آشپزخانه‌شان استفاده کنند. وجود جزیره با سبک کابینت نئوکلاسیک منافاتی ندارد و اتفاقا زیبایی آن را بیشتر به چشم بیننده می‌رساند. گروه کابینت و دکوراسیون گریت با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و تولید انواع کابینت های کلاسیک و مدرن و دکوراسیون داخلی در حال حاضر ادعا دارد که به عنوان بهترین ارائه دهنده خدمات دکوراسیون و کابینت سفارشی در خدمت شما همراهان عزیز است؛ تخصص این گروه کار با بالاترین کیفیت و با قیمتی بی رقیب است؛ اگر به دنبال خرید کابینت آشپزخانه ممبران با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت هستید با گروه کابینت و دکوراسیون گریت با شماره  91282512520 تماس بگیرید.

دیوار‌ها و رنگ کاشی‌های آشپزخانه نئوکلاسیک

رنگ کاشی‌های دیوار و کف آشپزخانه را باید در تناسب و هماهنگی با رنگ کابینت آشپزخانه‌تان انتخاب کنید. برای دیوارهایی که کاشی ندارند، بهتر است از کاغذ‌ دیواری‌های طرح‌دار و قابل شست‌وشو، که نمایان‌گر قرن ۱۸ و ۱۹ اروپایی هستند، استفاده کنید. در انتخاب لوازم برقی بهتر است سادگی را مد نظر قرار دهید و از لوازمی استفاده کنید که طرح و مدل ساده‌تری دارند. به جرات می‌توان گفت کابینت نئوکلاسیک، یکی از جدیدترین انواع طراحی و کابینت آشپزخانه است که در خانه‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابینت نئوکلاسیک، چیزی ما بین کابینت کلاسیک و آرامش و سادگی کابینت مدرن است و هر دو ویژگی‌ها‌ را در خود دارد.

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کابینت نئوکلاسیک دارای مزایای بی‌شماری است. یکی از مهم‌ترین مزایای این طراحی، ظاهر زیبای آن است. جذابیت ظاهری کابینت‌های نئوکلاسیک باعث شده است تا بتوان از آن‌ها در هر سبک دکوراسیونی استفاده کرد. از سوی دیگر، کابینت‌های نئوکلاسیک در رنگ‌های بسیار متنوعی ساخته می‌شوند. تنوع رنگ این کابینت‌ها در سایر سبک‌های طراحی کمتر به چشم می‌خورد و به همین دلیل است که کابینت‌های نئوکلاسیک به راحتی از کابینت‌های سبک کلاسیک و مدرن متمایز هستند. این کابینت‌ها در مقایسه با دیگر انواع کابینت ام دی اف از مقاومت بیشتری در برابر رطوبت برخوردار هستند. علاوه بر این، سطح مات آن‌ها باعث به حداقل رسیدن بازتاب نور می‌شود. در نتیجه، خط و خش روی بدنه کابینت به ندرت قابل دیدن است. با این وجود، نصب کابینت‌های نئوکلاسیک نیاز به افراد متخصص و باتجربه دارد. این نوع از کابینت‌ها به دلیل استفاده از مغزی چوب و رنگ‌های پلی استر و پلی اورتان دارای قیمت بالاتری نسبت به کابینت‌های سبک مدرن است و قیمت بالا یکی از معایب اصلی کابینت‌های نئوکلاسیک محسوب می‌شود. از دیگر معایب کابینت‌های نئوکلاسیک می‌توان به حساسیت به اجسام تیز اشاره کرد که به دلیل استفاده از روکش پی وی سی ایجاد می‌شود.

چند نوع کابینت نئوکلاسیک وجود دارد؟

یکی از دسته‌بندی‌های کابینت نئوکلاسیک بر اساس جنس بدنه‌ی آن‌ها صورت می‌گیرد. در این دسته‌بندی، کابینت‌های نئوکلاسیک به سه دسته تقسیم می‌شوند: کابینت روکش چوبی، کابینت تمام چوب و کابینت با رنگ پوششی. کابینت روکش چوبی دارای مغز ام دی اف با روکشی از چوب طبیعی راش، بلوط یا گردو است. اما کابینت‌های تمام چوب نئوکلاسیک از بدنه، سرستون، درب، تاج و ستون چوبی ساخته می‌شوند. از سوی دیگر، کابینت‌های نئوکلاسیک با رنگ پوششی تمام ام دی اف با روکشی از رنگ خارجی هستند. بدیهی است که کابینت‌های نئوکلاسیک تمام چوب دارای قیمت بالاتری هستند اما ماندگاری و کیفیت بهتری هم دارند.

در خرید کابینت نئوکلاسیک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

کابینت‌های نئوکلاسیک یکی از محبوب‌ترین سبک‌های طراحی دکوراسیون به شمار می‌روند. این سبک از طراحی حد فاصلی بین کابینت‌های کلاسیک و مدرن است. با این وجود، فاکتورهایی وجود دارد که باید پیش از خرید کابینت نئوکلاسیک به آن‌ها توجه کرد چراکه مشتریان به دنبال جنس مرغوب و باکیفیت هستند. از جمله این فاکتورها باید به جنس ام دی اف درب‌ها توجه کرد که از برندهای مطرح و همچنین طبق استانداردهای جهانی ساخته شده باشند. از طرف دیگر، جنس و کیفیت رنگ کابینت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه بر جذابیت محصول نهایی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. جنس و نوع یراق‌آلات مصرفی در کابینت نیز از دیگر فاکتورهایی است که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه شوند.

دلیل بالا بودن قیمت کابینت‌های نئوکلاسیک چیست؟

دلیل اصلی بالا بودن قیمت کابینت نئوکلاسیک نسبت به سایر کابینت‌ها، پارامتر رنگ در طراحی است. کابینت‌های مدرن هایگلاس و ملامینه به رنگ‌آمیزی نیازی ندارند. از طرف دیگر، از ام دی اف خام و روکش چوب برای ساخت کابینت‌های نئوکلاسیک استفاده می‌شود که قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به کابینت‌های چوبی دارند. در نتیجه، هزینه‌ی تمام شده برای برای کابینت‌های نئوکلاسیک به طور قابل توجهی پایین‌تر از چوب است. گروه کابینت و دکوراسیون گریت با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و تولید انواع کابینت های کلاسیک و مدرن و دکوراسیون داخلی در حال حاضر ادعا دارد که به عنوان بهترین ارائه دهنده خدمات دکوراسیون و کابینت سفارشی در خدمت شما همراهان عزیز است؛ تخصص این گروه کار با بالاترین کیفیت و با قیمتی بی رقیب است؛ اگر به دنبال خرید کابینت آشپزخانه ممبران با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت هستید با گروه کابینت و دکوراسیون گریت با شماره  91282512520 تماس بگیرید.

چرا کابینت‌های نئوکلاسیک سفید پرطرفدار هستند؟

با وجود این که کابینت‌های نئوکلاسیک در رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شوند اما رنگ سفید یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای ساخت این نوع از کابینت‌ها به شمار می‌رود. کابینت‌های نئوکلاسیک سفید به دو صورت ساخته می‌شوند: کابینت نئوکلاسیک ام دی اف با رنگ سفید و کابینت نئوکلاسیک با روکش بلوط و رنگ سفید. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت رنگ سفید، بزرگ‌تر جلوه دادن فضای آشپزخانه است. به همین دلیل است که  استفاده از این رنگ برای آشپزخانه‌های کوچک به شدت توصیه می‌شود. از سوی دیگر رنگ سفید هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد و سازگاری بسیار خوبی با سایر رنگ‌ها و المان‌های طراحی دارد. به عبارت دیگر، تضاد بین رنگ سفید و سایر رنگ‌های تیره بکار رفته در آشپزخانه به جذابیت آن اضافه می‌کند.

خرید کابینت کلاسیک و کابینت نئوکلاسیک از بهترین سازنده کابینت!

گروه کابینت و دکوراسیون گریت با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و تولید انواع کابینت های کلاسیک و مدرن و دکوراسیون داخلی در حال حاضر ادعا دارد که به عنوان بهترین ارائه دهنده خدمات دکوراسیون و کابینت سفارشی در خدمت شما همراهان عزیز است؛ تخصص این گروه کار با بالاترین کیفیت و با قیمتی بی رقیب است؛ اگر به دنبال خرید کابینت آشپزخانه کلاسیک و نئوکلاسیک با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت هستید با گروه کابینت و دکوراسیون گریت با شماره  91282512520 تماس بگیرید.

 

کدخبر: 761462 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟