خرید هارد اکسترنال و ویژگی های فلش مموری ها

ذخیره فایل اطلاعات، عکس، فیلم و غیره برای بسیاری از اشخاص از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل خرید هارد اکسترنال یا در بعضی مواقع استفاده از فلش مموری بهترین وسیله می تواند باشد. نگهداری و حمل این وسایل آسان می باشد و می توان با خود به هر جایی انتقال داد.

قبل از خرید هارد اکسترنال و یا یک فلش مموری، می بایست چندین نکته را در نظر داشت و ویژگی های محصول را به خوبی بررسی نمود. چرا که این دو وسیله با شرایط اقتصادی امروز، هزینه های بالایی را برای خرید می طلبد.

به همین دلیل قبل از اینکه بخواهیم اقدام به خرید هارد اکسترنال نماییم می بایست به خوبی و با دقت در مورد برندی که انتخاب می کنیم و ویژگی های فنی هارد اطلاعات کافی بدست آوریم.

 
 

 

هارد

ذخیره اطلاعات با کمک خرید هارد اکسترنال

نگهداری از اطلاعات ضروری برای افراد یک امر طبیعی است. از آنجایی که هارد ها از حافظه بالایی برخوردار می باشند، به راحتی می توان بسیاری از فیلم ها و عکس هایی که برای ما ارزشمند می باشند و یا اطلاعاتی که مهم می باشند را در آن ذخیره و نگهداری نمود. همین ویژگی ها سبب گردیده است که خرید هارد اکسترنال با استقبال زیادی مواجه گردد.

هارد اکسترنال ها انواع مختلف با کارای های متفاوت دارند که عبارتند از:

  1. هارد اکسترنال برای تلویزیون
  2. هارد اکسترنال های مخصوص گوشی و تبلت
  3. هارد اکسترنال گیمینگ
  4. هارد اکسترنال متصل به شبکه

در گذشته هارد اکسترنال هایی که تولید می شد از ظرفیت بسیار کم در حدود ۵۰۰ گیگابایت برخوردار بودند که گاهی این حجم از ظرفیت برای ذخیره اطلاعات کافی نبود و پیش می آمد که کاربر به هارد دیگری نیاز پیدا می کرد. اما امروزه تولید هارد اکسترنال ها با ظرفیت های بالا نیز تولید و در بازار وجود دارند که تا ۱۰ ترابایت نیز حافظه دارند.

 
 
 

هارد

مزیت و خوبی که هارد اکسترنال ها دارند این است که به راحتی می توان به کمک آنها اطلاعات مهمی که داریم با وجود داشتن حجم بالا، از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر بدون هیچ مشکلی انتقال دهیم.

در نهایت در خرید هارد اکسترنال مانند هر وسیله دیگری می بایست به مواردی دقت کرد و آنها را در نظر گرفت مانند ظرفیت، سرعت انتقال، امکان جابجایی هارد و دوام هارد. تمام این ویژگی ها را باید در کنار بودجه و انتظارات خود قرار داد و بهترین هارد اکسترنال را خریداری نمود.

برای جمع آوری اطلاعات و یا فیلم و عکس هایی که داریم به جز هارد اکسترنال وسیله دیگری نیز در بازار وجود دارد، این وسیله فلش مموری می باشد.

فلش مموری

فلش مموری ها در مقایسه با هارد اکسترنال ها، قیمت کمتری دارند و تهیه کردن آن برای همه به خوبی امکان پذیر می باشد. البته داشتن سرعت بالا برای انتقال اطلاعات عاملی است که این وسیله کوچک آن را دارد و آن را برای انتخاب مناسب کرده است. گذشته از آن دارا بودن حجم بالای بعضی از فلش مموری ها دیگر دلیل انتخاب آن ها می باشد. اما برای خرید این وسیله کوچک موارد دیگری نیز وجود دارد که می بایست آنها را در نظر گرفت.

خرید فلش مموری

فلش مموری ها انواع و اقسام متفاوتی دارند و در طرح ها و رنگ های مختلف و جذاب و از همه مهم تر با ویژگی های فنی مخصوص به بازار عرضه می شود. همین ویژگی ها سبب شده است که انتخاب فلش مموری برای ما سخت تر گردد. به یاد داشته باشید، برای خرید یک فلش مموری نباید تنها زیبایی و اندازه ظاهری آن ملاک باشد، بلکه ویژگی های مهم تری وجود دارد که در درجه اول می بایست به آنها توجه داشت و در اولویت قرار داد. در ادامه این ویژگی های مهم را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید با ادامه مطلب.

 

آیتم هایی مهم برای انتخاب فلش مموری

قبل از تهیه فلش مموری باید به این نکته توجه داشت که چه نوع اطلاعاتی و با چه حجم از ظرفیت می خواهیم نگهداری نماییم و بر اساس آن فلش مموری مورد نظر خود را خریداری نماییم. از جمله ویژگی هایی که باید به آن توجه نمود عبارتند از:

ظرفیت فلش مموری: به جرات می توان گفت که این آیتم اولین و مهم ترین موردی است که در زمان انتخاب و خرید یک فلش باید به آن توجه داشت. چرا که اگر اطلاعات زیادی داریم نیاز است که فلش با ظرفیت بالا را برگزینیم تا در ذخیره آنها با مشکل مواجه نباشیم. فلش مموری ها ظرفیت های متفاوت، از ۲ گیگابایت تا ظرفیت های بالا دارند که هرچه ظرفیت بیشتر باشد قیمت فلش مموری نیز بیشتر خواهد بود. بیشتر افراد تمایل دارند که فلش های با حافظه بالا را انتخاب کنند که خود به عنوان یک هارد کارایی دارد. به هر حال با اطلاع از حجم اطلاعاتی که داریم به راحتی می توانیم فلش با ظرفیت دلخواه خود را خریداری نماییم.

کیفیت سخت افزاری: فلش هایی که از کیفیت بالای سخت افزاری بهره می برند بهترین انتخاب برای خرید می باشند. چرا که اگر فلش مموری انتخابی، کیفیت مطلوبی نداشته باشد امکان دارد که بسوزد و تمام اطلاعات خود را از دست بدهید. به همین دلیل بهتر است از فلش مموری برند های مشهور خریداری شود تا کمتر با این مشکل مواجه شد.

هارد

سرعت فلش مموری: سرعت فلش مموری هم شامل سرعت اتصال می شود و هم شامل سرعت تبادل اطلاعات است. سرعت اتصال یک فلش را در زمان اتصال به یک رایانه و یا تلویزیون می توان به خوبی مشاهده نمود. اما سرعت تبادل اطلاعات در یک فلش به قابلیت یو اس بی بکار رفته در آن بستگی دارد که بهتر است در زمان خرید فلش مموری به این مورد توجه نمود که فلش خریداری شده از USB3 پشتیبانی کند.

قیمت فلش مموری

فلش مموری هایی که امروزه از طرف شرکت های مختلف به بازار عرضه گردیده، انواع مختلف با طرح و رنگ های فانتزی و جذاب دارند که هر کدام از امکانات متفاوتی برخوردار هستند و همه این ها در قیمت فلش مموری تاثیر مستقیم میگذارد و می توانند در خرید ما اثر گذار باشند.

سایت اینترنتی دیدنگار یکی از سایت های اینترنتی می باشد که تمام لوازم جانبی از جمله هارد اکسترنال و فلش مموری را با بهترین قیمت ارائه می کند.

 

کدخبر: 760050 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟