نحوه تزریق مزوتراپی مو چگونه است؟

آلودگی هوا، انواع بیماری‌های جسمی و روحی، تغذیه نامناسب، مصرف داروها و... از جمله دلایل ریزش مو هستند. بسیاری از ما بارها از طریق روش‌های مختلف تلاش کرده‌ایم تا جلوی ریزش موهایمان را بگیریم و به رشد مجدد آن‌ها کمک کنیم. استفاده از انواع شامپوها و سرم‌های تقویت‌کننده، استفاده از داروهای گیاهی یا حتی مصرف بعضی از داروها از جمله راه‌های معمول مقابله با ریزش مو است که معمولا تاثیر چندانی ندارد. اما امروزه راه‌حل‌های نسبتا خوبی به وجود آمده‌اند که می‌توانند موهای از دست رفته را دوباره برگردانند و تراکم موها را افزایش دهند. مزوتراپی مو یکی از بهترین و موثرترین روش‌های کلینیکال برای رشد و تقویت موها است که با تزریق موادی به پوست همراه است. در این مقاله به بررسی چگونگی تزریق مزوتراپی به پوست سر و صورت می‌پردازیم. اگر شما هم به‌دنبال یک راه‌حل خوب و موثر هستید، با ما همراه باشید.

مزوتراپی چیست؟

قبل از اینکه به نحوه تزریق مزوتراپی مو بپردازیم، بهتر است بدانید مزوتراپی چیست. کلینیک صدف در پاسخ به سوال مزوتراپی چیست می‌گوید: «مزوتراپی یک روش درمانی برای جوان‌سازی و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن است که طی آن ویتامین‌ها، مواد معدنی، عصاره‌های گیاهی و سایر مواد شیمیایی مورد نیاز پوست به آن تزریق می‌شود. از آنجایی که هیچ جراحی و برشی در صورت یا بدن انجام نمی‌شود، مزوتراپی یک روش غیرتهاجمی به حساب می‌آید. ایده اصلی مزوتراپی موی سر این است که با تامین مواد مغذی، سلول‌های پوستی و فولیکول‌های مو بازیابی و تقویت شده و رشد موها تحریک شود.»

همان‌طور که متوجه شدید مزوتراپی تنها مختص رشد و تقویت موهای سر نیست. بلکه این روش برای سایر مشکلات پوستی هم موثر است. جوان‌سازی پوست، از بین بردن چین و چروک‌ها، از بین بردن چربی‌های اضافی، درمان سلولیت، رفع لکه‌های پوستی و... از جمله کاربردهایی است که می‌توانیم برای مزوتراپی برشمریم.

نحوه تزریق مزوتراپی مو

گفتیم که مزوتراپی با تزریق مواد مغذی به پوست همراه است. موادی که در مزوتراپی مو به پوست سر تزریق می‌شود، فولیکول‌های مو را تقویت و بازسازی می‌کنند و مواد مغذی لازم برای رشد مجدد موها را به فولیکول‌ها می‌رسانند. ویتامین‌ها، بیوتین، فیناستراید، سیلیسیم آلی، دوتاستراید، پی آر پی، ماینوکسیدیل و... از جمله موادی هستند که برای موهای سر مفید هستند و باعث تقویت آن‌ها می‌شوند. علاوه بر این، تزریق این مواد به سر گردش خون را هم افزایش می‌دهد و رشد موهای جدید را تشویق می‌کند. مواد مغذی در مزوتراپی مو به دو روش زیر به پوست سر تزریق می‌شود:

تزریق معمولی

در مزوتراپی مو با تزریق معمولی پزشک از سرنگ‌های معمولی برای تزریق مواد مغذی استفاده می‌کند. این سرنگ‌ها سوزن‌های بسیار ظریفی دارند که مواد را به زیر پوست و ریشه‌های موها می‌رسانند. البته پزشک قبل از شروع تزریق، پوست سر شما را با کرم‌های بی‌حس‌کننده بی‌حس می‌کند تا در طول فرایند درمان، کمترین میزان درد و ناراحتی را احساس کنید. در این روش پزشک با توجه به شرایط و انتظارات شما از درمان تزریق مزوتراپی را در قسمت‌های مختلف سر انجام می‌دهد.

2

تزریق مکانیکی

با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌هایی به وجود آمد که می‌تواند برای انجام تزریق‌های پیاپی به پوست سر استفاده شود. این دستگاه‌ها که به آن تفنگ مزوتراپی یا مزوگان می‌گویند، با استفاده از سوزن کوتاه و ظریفی که دارد تزریق را انجام می‌دهد. در این روش هم مانند تزریق معمولی، پزشک ابتدا با استفاده از کرم یا تزریق بی‌حسی پوست سر را بی‌حس می‌کند تا در طول درمان احساس راحتی و خوشایندی داشته باشید. تزریق‌ها با استفاده از روش تزریق مکانیکی پشت سر هم انجام می‌شود و مقدار مناسبی از محلول را در عمق یک تا چهار میلی‌متری زیر پوست تزریق می‌کند.

آیا تزریق مزوتراپی مو درد دارد؟

تقریبا نیم ساعت قبل از تزریق، پزشک برای کاهش درد ناشی از تزریق از کرم‌های بی‌حسی روی پوست سر استفاده می‌کند. به این ترتیب تزریق مزوتراپی مو با کمترین میزان درد و ناراحتی همراه خواهد بود. با این حال، نمی‌توان یک جواب کلی به تمام افراد دنیا داد. چون آستانه تحمل درد در افراد مختلف یکسان نیست. ممکن است تزریق مزوتراپی برای یکی حتی بدون استفاده از کرم‌های بی‌حسی هم قابل تحمل باشد، اما فرد دیگری درد هنگام تزریق را تا حدودی احساس کند. اما بیشتر مراجعه‌کنندگان برای مزوتراپی مو در سطح جهانی از مزوتراپی با عنوان یک روش دردناک یاد نمی‌کنند و در طول روند درمان احساس آرامش دارند.

نحوه تزریق مزوتراپی صورت چگونه است؟

در مورد مزوتراپی صورت کلینیک صدف چنین می‌گوید: «مزوتراپی صورت روشی است که در آن پزشک با کمک سوزن‌های بسیار ریز موادی مانند آنزیم‌ها، هورمون‌ها، ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی را به لایه میانی پوست تزریق می‌کند. این روش برای اولین بار در فرانسه توسط دکتر میشل پیستور اختراع شد. در آن زمان از مزوتراپی برای تسکین درد ناشی از بعضی بیماری‌ها استفاده می‌شد. با این حال، بعدها از این روش برای از بین بردن چربی‌های اضافی و زیباسازی و جوانسازی پوست استفاده شد. ایده اصلی مزوتراپی صورت این است که گردش خون ضعیف در ناحیه آسیب‌دیده صورت را تقویت کرده و التهاب را کاهش دهد.»

تزریق مزوتراپی صورت هم دقیقا مانند مزوتراپی مو است. پزشک ابتدا پوست صورت را بی‌حس کرده، سپس تزریق را انجام می‌دهد. البته مواد تزریق‌شده در مزوتراپی صورت با مزوتراپی مو متفاوت است. در این روش موادی مانند آنزیم‌ها، عصاره‌های گیاهی، اسید هیالورونیک، ویتامین‌ها و سایر مواد شیمیایی مفید به پوست صورت تزریق می‌شود و اثراتی را از خود به جا می‌گذارد.

کلام آخر

مزوتراپی یک روش کاملا ایمن، بی‌خطر و موثر برای درمان و زیبایی پوست و مو است. از مزوتراپی می‌توانید برای درمان ریزش موها، رشد مجدد موها، درمان مشکلات پوستی، از بین بردن چین و چروک‌های صورت، درمان سلولیت، از بین بردن چربی‌های موجود در زیر پوست و حتی کاهش وزن استفاده کنید. اگر مزوتراپی پوست و مو را در یک کلینیک پوست و موی معتبر انجام دهید، به هیچ عنوان دچار عفونت یا سایر مشکلات پوستی نخواهید شد و تنها از نتایج آن لذت خواهید برد. آیا شما تا به حال مزوتراپی انجام داده‌اید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

کدخبر: 754073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟