چطور سالن زیبایی تاسیس کنیم؟

اما همانطور که می دانید، آرایشگری زنانه رشته های بسیار متنوع تری دارد و علاقه مندان برای کسب تخصص و مهارت در هر رشته باید دوره آموزش آرایشگری آن رشته را بگذرانند. اما کسانی که قصد افتتاح سالن زیبایی یا همان آرایشگاه را دارند، باید مهارت های هفتگانه را به طور کامل آموزش ببینند و مدرک آن را دریافت کنند. هنرجویان هم می توانند این مهارت های هفتگانه را به صورت جداگانه در آموزشگاه های آرایشگری آموزش ببینند و هم با شرکت در یک دوره آرایش و پیرایش به تمام مباحث لازم مسلط شوند.

اما شما برای تاسیس سالن زیبایی فقط به مدرک آرایش و پیرایش نیاز ندارید. مراحل زیادی وجود دارد که باید برای افتتاح آرایشگاه خود انجام دهید. اگر نمی دانید که چه مراحلی در انتظار شماست و چه کارهایی قرار است انجام دهید و چقدر باید برای این کار هزینه کنید، پس این مقاله برای شماست. ما در این مطلب دید مشخصی درباره آنچه که قرار است و باید انجام دهید به شما می دهیم. با ما همراه باشید.

مراحل تاسیس سالن زیبایی

هزینه های تاسیس سالن را در نظر بگیرید

افتتاح یک سالن زیبایی کار بسیار پرهزینه ای است. پس باید دقیقا بدانید که چه مقدار باید هزینه کنید و بودجه خود را با آن هماهنگ کنید. شما باید برای اجاره یا خرید ملک، لوازم داخل آرایشگاه مانند دکوراسیون، مبلمان، لوازم و ابزارهای مخصوص و ...، دریافت مدرک فنی و حرفه ای، دریافت جواز و بسیاری موارد دیگر هزینه کنید. بنابراین، بهتر است قبل از اینکه اقدامی بکنید، تمام این هزینه ها را بررسی کنید و ببینید که آیا می توانید از عهده مخارج این کار بربیایید یا خیر.

گواهینامه مهارت آرایشگری را دریافت کنید

همانطور که گفتیم، یکی از مدارک مهمی که برای کسب جواز تاسیس آرایشگاه لازم دارید، مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری است. برای اخذ این مدرک لازم است که در دوره آموزش آرایش و پیرایش ثبت نام کنید. پس از گذراندن این دوره و کسب مهارت های لازم، باید در آزمون های ادواری سازمان فنی و حرفه ای که در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می شود، شرکت کنید. پس از قبولی در این آزمون می توانید مدرک خود را به صورت آنلاین دریافت کنید.

2

محل افتتاح آرایشگاه خود را تعیین کنید

قبل از اینکه برای کسب جواز اقدام کنید، باید محل آرایشگاه خود را تعیین کرده و تمام ملزومات درون آن را تهیه کنید. ملکی که برای تاسیس آرایشگاه انتخاب می کنید باید تمام ویژگی های تعیین شده از سوی اتحادیه آرایشگران را داشته باشد. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • آرایشگاه نباید به تعمیرگاه ها و سایر مشاغل خودرویی مانند نمایشگاه ماشین و ... مشرف باشد.
  • فضای لازم برای آرایشگاه باید بیش از ۱۲ متر مربع، برای آرایشگری و اپیلاسیون بیش از ۱۸ متر مربع و برای آرایش دائم فضایی بیش از ۳۰ متر مربع باشد.
  • آرایشگاه باید به تهویه مناسب، آیفون تصویری، کپسول آتشنشانی و ... مجهز باشد.
  • ملک نباید در مراکز خرید،پاساژها و مجتمع های تجاری غیرمرتبط باشد.
  • داخل آرایشگاه نباید از بیرون قابل رویت باشد.

برای اخذ جواز کسب اقدام کنید

برای صدور مجوز آرایشگاه زنانه، شما در ابتدا باید درخواست خود را به صورت کتبی ارائه دهید و منتظر پاسخ آن باشید. لازم است که برای تشکیل پرونده تمام مدارک لازم از جمله مدرک فنی و حرفه ای، مدارک مربوط به ملک و سایر مدارک لازم که خود اتحادیه برای شما تعیین می کند را ارائه دهید. پس از بررسی مدارک شما و تایید آن ها از سوی اتحادیه آرایشگران، مجوز شما صادر می شود.

نیروهای باتجربه و حرفه ای را استخدام کنید

بعد از اینکه مجوز افتتاح سالن را گرفتید و کار خود را شروع کردید، باید نیروی کار مجرب و کارآزموده را استخدام کنید. استفاده از نیروی کار باتجربه به شما کمک می کند که سریع تر بتوانید مشتری جذب کنید و جایگاه آرایشگاه خود را تثبیت کنید.

3

دترلند، انتخابی مطمئن برای آموزش آرایش و پیرایش

همانطور که می دانید، بدون دریافت گواهینامه مهارت نمی توانید مجوز افتتاح سالن زیبایی را دریافت کنید. به همین منظور، یکی از مهم ترین کارهایی که برای تاسیس آرایشگاه زنانه باید انجام دهید، این است که یک آموزشگاه آرایشگری معتبر و حرفه ای پیدا کنید و دوره آموزش آرایش و پیرایش را به صورت کاملا حرفه ای و با اساتید مجرب و کارآزموده پشت سر بگذارید.

پیشنهاد ما به شما آموزشگاه آرایشگری دترلند است. این آموزشگاه با سال ها تجربه در زمینه آموزش آرایشگری می تواند مهارت شما را در رشته مورد نظرتان افزایش داده و شما را برای شروع کسب و کار در بازار کار حرفه ای آماده کند.

دترلند علاوه بر رشته آرایش و پیرایش، سایر رشته های پرطرفدار و مهم آرایشگری مانند آموزش کرم سازی، شینیون، میکاپ، لیزر موهای زائد و ... را با بهترین متدهای آموزش و باتجربه ترین اساتید ارائه می دهد.

ویژگی هایی که باعث شده دترلند از سایر آموزشگاه های آرایشگری متمایز باشد عبارتند از: 

  • هنرجویان در آموزشگاه دترلند با مدل ها و تکنیک‌های جدید و به‌روز تاتو آشنا می شوند.
  • می توانید در دوره های خصوصی، گروهی و نیمه خصوصی، بر اساس نیاز و انتخاب خود، شرکت نمایید.
  • اساتید و مربیان این آموزشگاه همگی باتجربه و حرفه ای و سابقه فعالیت چندین ساله در این حوزه را دارند.
  • سرفصل های آموزشی در دترلند بر اساس سرفصل های استاندارد ارائه می شوند. بنابراین پز از اتمام دوره آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون فنی و حرفه ای خواهید داشت.
  • ارائه مدرک فنی و حرفه ای از دیگر مزایای این آموزشگاه محسوب می شود.
  • ابزارهایی که در این آموزشگاه استفاده می شود کاملا با کیفیت و به‌روز هستند.
  • آموزش ها به صورت کاملا عملی و بر روی پوست مصنوعی و طبیعی ارائه می شود. 

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت دترلند به آدرس Deterland.com اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن  ۰۲۱۲۲۹۰۳۵۷۲ برای مشاوره و ثبت نام تماس بگیرید.  

 

 

 

کدخبر: 745100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟