حجاب محدودیتی برای مد ندارد!

علاوه بر مخالفت با حضور زنان در موقعیت‌های مختلف اجتماعی، حجاب نیز برای آنها مشکل‌ساز بوده است. با فراگیری هرچه بیشتر فضای مجازی و پیدایش دیدگاه‌های عاقلانه و منطقی‌تر، زنان مسلمان باحجاب در فضای مجازی به‌عنوان بلاگر توانستد حضور پر رنگ‌تری داشته باشند و برخی با علاقه به دنیای مد و فشن جایگاه خوبی پیدا کردند و ایده و سبک خود را با هزاران هزار نفر به اشتراک گذاشتند.

 در اینستاگرام ممکن است با بلاگرهای باحجاب از نقاط مختلف دنیا آشنا شویم. در ادامه مطلب به پنج بلاگری که استایل خود را باحجاب به اشتراک می‌گذارند می‌پردازیم.

سوفیا گودسون (Saufeeya Goodson)

سوفیا در دبی و ایالات‌متحده مستقر است. او یک وبلاگ نویس مد و ذهنی خلاق در خصوص فشن و حجاب دارد که در اینستاگرام هم نیز فعالیت دارد. سوفیا با حس جسارتی که دارد با کوچک‌ترین جزئیات در اجتماع ارتباط برقرار می‌کند.

آمنه الاسری (Imane Alasry)

آمنه از دیگر بلاگرهای باحجاب مستقر در سوئد است و به دلیل حداقل برخورد خود با مد، «مینیمالیست معتدل» نامیده می‌شود. او ظاهر خود را با رنگ‌های خنثی سرد و سبک اسپرت ایجاد می‌کند که به مد اسکاندیناوی اشاره دارد.

دلال الدود (Dalal AlDoud)

یکی از برجسته‌ترین نام‌ها و چهره‌ها در خاورمیانه از نظر مد و زیبایی، دلال الدود در سال 2012 با وبلاگ خود Dalalid وارد رسانه‌های اجتماعی شد، سبک شخصی روزانه و نکات آرایشی خود را به اشتراک گذاشت و به سرعت نقش خود را به عنوان یک تأثیرگذار در منطقه پیدا کرد.

ملانی الترک (Melanie Elturk)

بلاگر با حجاب دیگری که بیش از ۳۰۰ هزار دنبال کننده دارد، ملانی الترک، بنیان‌گذار و مدیرعامل Haute Hijab است. او یک طراح واقعی صنعت مد است و کسب‌وکار خود را از سر علاقه به روسری‌های قدیمی و علاقه به کلاسیک ایجاد می‌کند. او مدل‌های اصلی به‌روز را با طراحی‌های نوآورانه و شلوارهای جین که گاها مورد اذیت هستند را ترکیب می‌کند تا ظاهری جاودانه و درعین‌حال مدرن داشته باشد.

ماریا ادریسی (Mariah Idrissi)

ماریا ادریسی، مدل و بلاگر بریتانیایی در سال 2015 به عنوان اولین مدل حجابی H&M در قالب کمپین «بستن حلقه» مورد توجه قرار گرفت. از آن زمان به بعد، او تبدیل به یک طراح برجسته در زمینه مد ساده شده است، اکسسوری‌های زنانه را با لباس مردانه ترکیب کرده است. حجاب‌هایی با سبک عمامه دارد و حال و هوای فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد.

بلاگرهای ایرانی

در ایران زنان یا دخترانی هم هستند که دوست دارند که باحجاب استایل شخصی خود را داشته باشند. بسیاری از آنها پا به حرفه مد گذاشتند و حتی خط تولید خود را داخل کشور راه‌اندازی کردند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به معرفی یکی از موفق‌ترین این بلاگرها که برند یزرگ خود به نام گت را هم بنیان نهاده است، بپردازیم.

هانیه پیروزام جز آن دختران مستقلی است که با تنها ۲۵ سال سن برند شخصی خود را تأسیس کرد. از همان کودکی به جسارت و شیرین‌زبانی مشهور بود و با علاقه به رشته حقوق، رشته معارف را در دبیرستان انتخاب کرد و در نهایت در رشته حقوق دانشگاه تهران پذیرفته شد. از همان سال‌ها با تشویق خواهرش برای اینفلوئنسری کم‌کم وارد این حوزه شد و به مرور با عکس‌هایی که از خود در حوزه فشن به اشتراک می‌گذاشت دیده شد. ایده تمامی عکس‌ها از خودش بود. هانیه به عنوان یک اینفلوئنسر نه تنها روی پوشش بلکه به عنوان یک اینفلوئنسر در زمینه رشد و تعالی و خودباوری اعتماد به نفس بانوان مملکتش تأکید دارد.

اوایل تابستان ۹۸ با مقداری سرمایه و با هدف رقم زدن اتفاقی جدید، با شناختی که از سلیقه همسن‌وسالان خود داشت تصمیم به تأسیس برند خود گرفت. با وجود فرازونشیب های بسیار و چالش‌های پیش رو هانیه با تمام قدرت شروع به کار کرد.

هانیه، نام گت را با کمک خواهرانش که همیشه حامی و پشتیبان او بودند انتخاب کرد. گت در زبان مازندرانی به معنای بزرگ و باشکوه است. شروع گت در مکانی با متراژ ۲۰۰ متر بود. از ابتدای کار انجام همه امور با نظارت خود هانیه بود. چندی نگذشت که گالری هانیه پر شد از کارهای طراحان ایرانی که استایل لباس‌های روزانه و مجلسی را شامل می‌شد. پس از افتتاحیه باشکوهی که داشت، چالش‌هایی زیادی پیش روی هانیه و خواهرش نسیبه که مسئولیت امور مالی گالری را بر عهده داشت قرار گرفت. همچون سایر کسب‌وکارها، مزون هانیه نیز تحت تأثیر کرونا قرار گرفت و متضرر شد اما او با قدرت ادامه داد و در نهایت تصمیم گرفت گالری را به مزون تغییر دهد.

جالب است بدانید هانیه در مسیر شغلی بارها با شکست مواجه شد اما هر بار باانگیزه‌تر و پرقدرت‌تر به کار خود ادامه داد. در ۵ مهرماه ۹۹ بار دیگر با حمایت خانواده به خصوص مادرش، از اولین طراحی شخصی‌اش رونمایی کرد که مورد استقبال فراوان گرفت. در حال حاضر تمامی امور مربوط به برند با مدیریت هانیه انجام می‌شود. راز موفقیت او توجه به نیازها و سلایق نسل جوان برای داشتن استایلی به‌روز و در عین حل در نظر داشتن بسترهای فرهنگی اجتماعی امروزی است.

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 738473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟