با خرید و فروش ارز دیجیتال پولدار شوید

شما هم از آن دسته افرادی هستید که یک روز به خودتان آمدید و بابت تعلل در خرید ارز دیجیتال احساس پشیمانی و خسران کردید؟ نگران نباشید. شما تنها نیستید. روزی ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا، در جواب به این سوال که «اگر بتوانید یک ماشین زمان بسازید تا به روزهای گذشته بازگردید، چه کاری انجام می‌دهید؟» پاسخ داد: «بیت کوین می‌خرم.» ما هم با ایلان ماسک هم‌نظریم و به قدرت ارزهای دیجیتال واقفیم اما سوال اساسی در این میان این است که اکنون با فعالیت بی‌شمار صرافی آنلاین در ایران و در حالی که مدام اخبار مربوط به کلاهبرداری و سرقت در این حوزه افزایش می‌یابد، چطور می‌توانیم صرافی‌های معتبر را شناسایی کنیم؟ در این یادداشت جواب سوالتان را خواهید گرفت.

چرا به ارز دیجیتال نیاز داریم؟

هرچند مخاطب ما افرادی هستند که طی سال‌های اخیر ارزش ارز دیجیتال را می‌دانند اما شاید شما صرفا از سر کنجکاوی در این صفحه باشید و لازم است بدانید اگر هنوز از ارز دیجیتال وحشت دارید، تنها نیستید!

دنیل جفریز، آینده‌پژوه و محقق در حوزه فناوری، در مقاله‌ای با ارجاع به تاریخ پول، تصویری از آینده‌ای نزدیک برای ما مجسم می‌کند که در آن کودکان به جز در کلاس‌های تاریخ، در هیچ مکانی با پول کاغذی امروزی سروکار نخواهند داشت. جفریز در قسمتی از مقاله خود می‌نویسد: «مغز خزنده یا مغز بدوی قدیمی‌ترین قسمت مغز انسان است که شباهت زیادی به مغز خزندگان (نمونه‌های اولیه حیوانات) دارد و بیشترین اهمیت را به مسئله بقا در لحظه حال می‌دهد.» اما این جملات چه ارتباطی با ارز دیجیتال دارند؟ او در ادامه می‌گوید: «افراد به نسخه‌های فعلی ارزهای دیجیتال نگاه می‌کنند و جز اتلاف مقادیر کلان انرژی، کُند بودن زمان تراکنش و قیمت‌های بی‌ثبات، چیز دیگری نمی‌بینند و تصور می‌کنند که این مشکلات برای همیشه ادامه خواهند داشت. این تفکر به پس‌زنی شدید و کوته‌بینانه افراد در برابر فناوری و ترس ناشی از روایت‌های ناصحیح منجر می‌شود. درست مانند سایر شاخه‌های فناوری، این اتفاق در دنیای ارزهای دیجیتال نیز در حال رخ دادن است. نسخه‌های اولیه جای خود را به نسخه‌های جدیدتر می‌دهند. در آینده افراد حتی به آن ارز دیجیتال نیز نخواهند گفت؛ آنچه را که اکنون برای ما «ارز دیجیتال» شناخته می‌شود، آیندگان «پول» خواهند نامید.» شاید لحن جفریز بیش از حد صریح و یا حتی ناراحت‌کننده باشد اما من به شخصه ترجیح می‌دهم امروز ناراحت شوم و در مسیر سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال قدم بردارم تا اینکه فردا حسرت فرصت‌ها و سرمایه‌های از دست رفته را بخورم. پس اگر مدام از خودتان می‌پرسید که بالاخره ارز دیجیتال بخرم یا نخرم، جواب این است: «تنها بخش تغییرناپذیرِ زندگی، خودِ تغییر است. بنابراین از تغییرات نترسید و با آن همراه شوید.»

پولدار شدن با ارز دیجیتال؛ توهم یا واقعیت؟

در دنیای ارزهای دیجیتال واقعا می‌شود یک شبه پولدار شد اما قبل از رسیدن به شب موعود، قطعا روزها و شب‌های سختی را هم پشت سر گذاشته‌اید که قطعا ارزشش را داشته است. این قانون درباره رسیدن به هر خواسته و هدفی صدق می‌کند.

 مهم‌ترین نکته این است که پیش از ورود به دنیای ارز دیجیتال قوانین و ساز و کارش را بشناسید و با علم و آگاهی کامل با این پولِ هوشمند، قابل‌برنامه‌ریزی و تغییرپذیر برخورد کنید.  

2

معاملات ارز دیجیتال کجا انجام می‌شوند؟

برای خرید و فروش ارز دیجیتال شما باید سراغ صرافی‌های ارز دیجیتال بروید. صرافی‌های ارز دیجیتال پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین هستند که به افراد این امکان را می‌دهند تا ارزهای دیجیتال مختلف را با یکدیگر یا با ارزهای فیات مبادله کنند. انتخاب صرافی یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل ورود به بازار رمز ارزهاست. از زمان شکل‌گیری ارزهای دیجیتال در دنیا و نیاز به انجام معاملات ارزهای دیجیتال شاهد افزایش روزافزون صرافی‌های ارزهای دیجیتال در سطح جهان هستیم. به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها، در بسیاری از صرافی‌های خارجی کاربران ایرانی امکان ثبت نام با هویت واقعی خود را ندارند و در صورت احراز شدن هویت کاربران ایرانی، این صرافی‌ها حساب فرد را بلوکه خواهند کرد. درباره برخی از صرافی‌ها همچون بایننس حتی اگر شما با هویت غیر ایرانی اما با آدرس آی‌پی ایران اقدام کنید، حسابتان بلوکه خواهد شد. با این تفاسیر بهترین و معقول‌ترین راه برای کاربران ایرانی انتخاب یک صرافی معتبر داخلی است تا با خیال آسوده و بدون دغدغه معاملات خود را انجام دهند.

یک صرافی معتبر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

از آنجا که در ایران روز به روز به تعداد صرافی‌ها افزوده می‌شود و از طرفی اخبار مربوط به کلاهبرداری نیز در حال افزایش است، بسیار اهمیت دارد که برای انتخاب صرافی زمان بگذارید و با فعالیت در صرافی‌های غیرمجاز و نامعتبر سرمایه‌تان را از دست ندهید.

در اینجا ما مختصر و کوتاه به مهم‌ترین ویژگی‌های یک صرافی قابل اطمینان اشاره می‌کنیم:

۱- مشخص بودن دفتر مرکزی و توانایی ارتباط با آن

۲- داشتن شبکه‌های اجتماعی مختلف و در ارتباط بودن با کاربران

۳- امنیت اطلاعات

۴- ظاهر جذاب و کارآمد و در عین حال ساده

۵- راحتی در ترید انواع رمز ارزها

۶- درصد کارمزد در معاملات

۷- سرعت پاسخگویی و کیفیت پیگیری تیم پشتیبانی

۸- نحوه احراز هویت کاربران

این موارد از اساسی‌ترین عواملی است که می‌تواند شما را در انتخاب صرافی ارز دیجیتال راهنمایی کنید.

در حال حاضر، یکی از صرافی‌هایی که تمام موارد مذکور را داراست و علاوه بر این‌ها در قیاس با سایر رقبای داخلی مزایای دیگری نیز دارد، صرافی بیتکس ۲۴ است. در ادامه این پلتفرم را بررسی خواهیم کرد.

چرا صرافی بیتکس ۲۴ را پیشنهاد می‌کنیم؟

3

تیم بیتکس ۲۴ از برنامه‌نویسان خلاق و جوان، متخصصین بلاک چین و مدیران باتجربه بازارهای مالی تشکیل شده است. مهم‌ترین ویژگی‌های این صرافی عبارتند از:

ذخیره امن اطلاعات و سرمایه

در بیتکس ۲۴ اطلاعات و هویت کاربران به گونه‌ای رمزنگاری می‌شود که امکان هک شدن و سوءاستفاده از آن‌ها وجود ندارد. همچنین دارایی‌های کاربران با امنیت کامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نگهداری می‌شوند.

پشتیبانی سریع و ۲۴ ساعته

در بیتکس ۲۴ شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز معاملات خود را انجام دهید. همچنین یک تیم پشتیبانی قوی همواره پاسخگوی سوالات شماست.

محیط کاربری ساده

حتی اگر به تازگی وارد بازار ارز شده‌اید و تازه‌کار هستید، در بیتکس ۲۴ می‌توانید به راحتی معاملات خود را انجام دهید. در صفحه اصلی، بخشی تحت عنوان «از کجا شروع کنم» در نظر گرفته شده است. با کلیک روی این لینک وارد صفحه‌ای خواهید شد که تمام مراحل کار در پلتفرم بیتکس در قالب مقالاتی مجزا در اختیارتان قرار می‌گیرد. در واقع شما یک راهنمای کامل و جامع در تک‌تک مراحل  خواهید داشت تا با رجوع به آن سردرگم نشوید.

احراز هویت

شاید احراز هویت در بیتکس ۲۴ کمی وقت‌گیر باشد اما این مسئله از نظر ما نقطه قوت محسوب می‌شود. همه این سخت‌گیری‌ها به منظور جلوگیری از جرائمی مانند پولشویی، کلاهبرداری از طریق عدم پرداخت ارز دیجیتال، فرار مالیاتی، دزدی و هک حساب‌های بانکی است. پس در نظر گرفتن این مراحل به نفع کاربران است.

قابلیت تعیین حد ضرر و حد سود

بزرگ‌ترین نقطه قوت بیتکس ۲۴ در مقایسه با سایر صرافی‌های ایرانی، امکانات مبادلاتی پیشرفته مانند تعیین حد ضرر و حد سود هست که در کمتر صرافی داخلی پیدا می‌شود.

از دیگر مزایای این صرافی می‌توان به قابلیت خرید با قیمت بازار، عدم دریافت کارمزد در برداشت ریالی و برداشت هر نوع رمز (ریال، بیت کوین، اتریوم و…) اشاره کرد.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد شما را از سردرگمی درآورده و در زمینه معاملات ارز دیجیتال یاری‌تان کند.

کدخبر: 733568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟