بهترین نهال‌های گردو برای کاشت دراستان‌های کرمانشاه، قزوین، لرستان کدام اند؟

این رقم دربرخی از شهرها و شرایط اقلیمی بهترین رشد را داشته و قادراست محصول‌دهی حداکثری برای باغداران محترم به همراه داشته باشد. بهترین شهرهای کشورمان برای کاشت نهال گردو شهرهای کرمانشاه و قزوین و لرستان است. تجربه نشان میدهد؛ شرایط آب وهوایی و اقلیمی این شهرها بسیار مناسب برای کاشت نهال گردو میباشد. بنابراین اگر قصد احداث باغ گردو درهریک از این 3 استان را دارید؛ با ما درنهالستان پالیز همراه باشید.

Untitled-1

آب وهوا و شرایط اقلیمی و آب وهوایی استان‌های کرمانشاه؛ قزوین و لرستان

دراین بخش قصد داریم تا شرایط اقلیمی و آب وهوایی و ارتفاع ازسطح دریای هریک از این سه استان را بررسی کنیم. تا براساس شرایط هراستان, بهترین ارقام گردو درآن استان را معرفی نماییم.

استان قزوین

شهر قزوین یکی از شهرهای تاریخی و مهم درکشورمان است. این شهر که مرکز استانی با همین نام نیز میباشد؛ مدتی به عنوان پایتخت کشورمان انتخاب شده است. قزوین درمسیر جاده‌ی ابریشم؛ شاهراه اقتصادی کشورمان قرار گرفته است. و همچنین به‌علت آب وهوا و شرایط مساعدی که دارد؛ یکی از شهرهای مهم درکشورمان ایران است.

  • ارتفاع ازسطح دریای قزوین: ارتفاع ازسطح دریای این شهر به طور میانگین 1278 متر میباشد.
  • آب وهوای شهر قزوین: به طور کلی شهر قزوین به‌علت ارتفاعی که ازسطح دریا دارد؛ تحت تاثیر جریان‌های کوهستانی و سرد است. این شهر تابستان‌های خنک و زمستان‌های سردی دارد. بارش سالیانه باران درآن به طور میانگین 318 میلی متر است. بازه‌ی دمایی دراین شهر بین 35 الی 24- درجه سانتیگراد میباشد. اما میانگین دمای آن 14 درجه سانتیگراد است. بارندگی و آب وهوای نسبتا خوب این شهر شرایط مناسب برای خرید نهال گردو درقزوین و کاشت آن را فراهم نموده است.

استان کرمانشاه

شهر کرمانشاه ‌یکی‌از شهرهای کوهستانی و مرتفع درکشورمان است. که به‌علت موقعیت خاصی که درآن قرار گرفته است بسیار سرد است. این شهر حتی درفصل تابستان نیز خنک و ییلاقی است. از این رو برخی از ارقام با تحمل سرمایی کمتر دراین شهر قادربه رشد نیستند. خوشبختانه آب وهوای این شهر شرایط مناسب برای رشد بهترین ارقام گردو را فراهم نموده است. 

  • ارتفاع ازسطح دریای کرمانشاه: شهر کرمانشاه درارتفاع 1400 متری ازسطح دریا قرار گرفته است.
  • آب وهوای شهر کرمانشاه: آب وهوای شهر کرمانشاه سرد و معتدل کوهستانی است. بازه‌ی دمایی دراین شهر بین 43 تا 27- درجه‌ی سانتیگراد است. و به طور میانگین دمایی درحدود 14 درجه سانتیگراد دارد. نکته‌ی قابل توجه بارندگی دراین شهر است. بارش باران سالیانه دراین شهر حدود 456.8 میلی متر است. که شرایط مناسبی را برای کاشت انواع ارقام نهال از جمله درخت گردو، پسته و بادام را فراهم نموده است.

استان لرستان

استان لرستان یکی از شهرهای سرسبز و خوش آب وهوای کشورمان است. این شهر که دردامنه‌های زاگرس قرار گرفته است از 2 بخش دشت و کوهستانی تشکیل شده است. به‌علت آب وهوای بسیار عالی و شرایط مساعد همچنین رودخانه‌های پرآب دراین شهر شرایط مساعد برای کاشت اکثر ارقام میوه را فراهم مینماید.اگر قصد خرید نهال گردو درلرستان را دارید, لازم است بدانید:

  • ارتفاع ازسطح دریای استان لرستان: ارتفاع استان لرستان دربخش‌های مرتفع تا 4150 متر نیز میرسد و دربخش‌های پست نیز ارتفاع آن 500 متر ازسطح دریا است.
  • آب وهوا و شرایط اقلیمی دراستان لرستان: این استان بزرگ و پهناور دارای شرایط آب وهوایی و اقلیمی متعددی است. به طور کلی 3 جریان آب وهوای سرد و کوهستانی؛ آب وهوای گرم جنوبی و آب وهوای معتدل مرکزی دراین استان وجود دارد. درمناطق شمالی کوهستانی این شهر زمستان‌ها بسیار سرد و پربارش است. درمناطق جنوبی اما زمستان‌ها معتدل و مطبوع و با بارش باران است. دراین استان به طور میانگین بین 550 الی 600 میلی متر باران میبارد. و سردترین دما و گرمترین آن بین 47.4 الی 35- درجه سانتیگراد را تجربه میکند.

بهترین ارقام گردو برای کاشت دراستان کرمانشاه، قزوین؛ لرستان چیست؟

نهال گردو پالیزکانادایی

خرید نهال گردو پالیزکانادایی درقزوین، لرستان و کرمانشاه، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای باغ شما به حساب میاید. شرایط اقلیمی و اب وهوایی به خصوص ارتفاع ازسطح دریای شهر قزوین شرایط مساعد برای رشد این رقم را فراهم مینماید. از طرفی این رقم قادراست سالیانه تا 16 تن باردهی به همراه داشته باشد و این باردهی درختان تا بیش‌از 100 سال ادامه خواهد داشت. میوه‌های این رقم بسیار باکیفیت است و طرفداران زیادی دارد. ارتفاع مناسب برای کاشت این رقم بین 0 تا 3000 متر است.

نهال گردو چندلر

نهال گردوی چندلر یکی از ارقام با اهمیت و شناخته شده دربین باغداران محترم است. اکثر باغداران علاقه‌مند به خرید نهال گردو چندلر درلرستان؛ قزوین و کرمانشاه و کاشت آن درباغ خود هستند. علت آن باردهی و میوه‌های درشت این رقم است که سود حاصل از فروش محصولات را افزایش میدهد و از طرفی باردهی درختان بسیار زیاد و حدود 7 تن درهکتار است. درختان این محصول‌دهی را تا بیش‌از 100 سال ادامه میدهند. بهترین ارتفاع ازسطح دریا برای کاشت نهال گردو چندلر بین 0 تا 1500 متر است. که شهر قزوین دراین بازه‌ی ارتفاعی قرار دارد.

نهال گردو فرنور

نهال گردو فرنور یکی از ارقام غیر بومی و فرانسوی است که درارتفاع بین 0 تا 3000 متر ازسطح دریا بهترین عملکرد را از خود نشان میدهد. این رقم درسن 3 سالگی (سن بلوغ) قادراست تا 8 تن باردهی برای باغداران محترم به همراه داشته باشد. عمر اقتصادی یعنی حداکثر زمانی که درخت قادراست به محصول‌دهی حداکثری ادامه دهد دراین رقم حدود 100 سال است. یعنی با یکبار خرید نهال گردوی فرنور درلرستان؛ قزوین و کرمانشاه؛ تا 100 سال دیگر نیازی به خرید نهال گردوی دیگری نخواهید داشت.

نهال گردو اسرائیلی

نهال گردو اسرائیلی برای اولین بار درکشور اسرائیل کاشته شده و به‌علت سازگاری پذیری بسیار عالی و اصلاحات انجام شده امروزه به‌یکی از ارقام بسیار معروف و پرطرفدار درایران تبدیل شده است. بهترین ارتفاع برای کاشت این رقم بین 0 تا 2000 متر ازسطح دریا است. همچنین حداکثر محصول‌دهی آن نیز به 8 تن درهکتار میرسد. محصول‌دهی حداکثری آن تا 80 سال ادامه خواهد داشت. برای خرید نهال گردو اسرائیلی درکرمانشاه؛ لرستان و قزوین با ما درنهالستان پالیز تماس بگیرید.

بهترین ارقام گردو برای کاشت درشهر کرمانشاه چیست؟

2

براساس تحقیقات تیم پالیزگردو؛ درختان میوه مناسب کرمانشاه، ارقام زیر میباشند:

  • نهال گردو پالیز کانادایی
  • نهال گردو فرنور پیوندی
  • نهال گردو اسرائیلی
  • نهال گردو چندلر پیوندی

خرید نهال گردو درکرمانشاه‌؛ یکی از بهترین راهکار‌ها برای درآمدزایی و بهره‌وری حداکثری از باغ است.

بهترین ارقام گردو برای کاشت درشهر قزوین چیست؟

نهال‌های مناسب برای کاشت درشهر قزوین براساس ارتفاع ازسطح دریا و سازگاری ارقام با شرایط آب وهوایی و اقلیمی شهر قزوین انتخاب میشوند. بهترین نهال گردو برای کاشت درشهر قزوین:

  • نهال گردو فرنور پیوندی
  • نهال گردو چندلر پیوندی
  • نهال گردو پالیز کانادایی
  • نهال گردو اسرائیلی

با خرید نهال گردو درشهر قزوین, به‌علت سازگاری پذیری بسیار عالی که با آب وهوا و ارتفاع این شهر دارد, بهترین عملکرد را از درختان شاهد خواهید بود.

بهترین ارقام گردو برای کاشت درشهر لرستان چیست؟

3

ارتفاع ازسطح دریای شهرهای استان لرستان بین 500 تا 4150 متر است. بنابراین برای انتخاب بهترین نهال گردو درلرستان باید از ارتفاع دقیق منطقه‌ی خود آگاه باشید. یکی از راه‌های کسب اطلاع از ارتفاع منطقه‌ی خود؛ جستجوی نام شهر خود درگوگل است. و راه دوم استفاده از نرم افزار گوگل ارث است.

  • نهال گردو فرنور پیوندی: ارتفاع بین 0 تا 3000 متر ازسطح دریا
  • نهال گردو چندلر پیوندی: ارتفاع بین 0 تا 1500 متر ازسطح دریا
  • نهال گردو پالیز کانادایی: ارتفاع بین 0 تا 3000 متر ازسطح دریا
  • نهال گردو اسرائیلی: ارتفاع بین 0 تا 2000 متر ازسطح دریا

توجه داشته باشید که برای خرید نهال گردو درلرستان فقط ارقامی را انتخاب نمایید که ارتفاع ازسطح دریای آن با ارتفاع منطقه‌ی شما مطابقت داشته باشد.

نهالستان پالیز؛ بزرگترین نهالستان درشمال غرب کشور

برای احداث باغ گردوی پربار؛ شما باید نهال گردوی خود را از بهترین نهالستان درشهر خود خریداری نمایید. نهالستان پالیز با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی بیش‌از نیم قرن است که به صورت تخصصی درحوزه فروش نهال گردو درسرتاسر کشور فعالیت مینماید. این نهالستان کلیه مجوزهای رسمی از جهادکشاورزی را دریافت نموده و به همراه کلیه ارقام ارسالی ضمانتنامه معتبر و گواهی سلامت ارائه میدهد. بنابراین اگر قصد احداث باغ درقزوین, لرستان و کرمانشاه را دارید و یا به دنبال راهی برای سودآوری مطمئن از باغ خود هستید؛ پیشنهاد ما خرید نهال پیوندی گردو درباغ است.

برای خرید نهال گردو درکرمانشاه؛ قزوین، لرستان و یا کسب اطلاع از قیمت نهال گردو لرستان, قزوین؛ کرمانشاه با ما درنهالستان پالیز همراه باشید.

وبسایت تخصصی خرید وفروش انواع ارقام تجاری نهال گردو: palizgerdo.ir

وبسایت تخصصی خرید وفروش انواع ارقام تجاری نهال میوه: paliznagal.com

شماره تماس باما: 09021832393/ 09141832393/ 09331832393 جناب آقای مهندس سعید قاسمی

آدرس: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبات ولایت

 

 

کدخبر: 727293 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟