تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

کشور روسیه با داشتن شرایط مناسب برای مهاجران تحصیلی در رشته های مختلف یکی از کشورهایی است که همواره تعداد زیادی مهاجر را به سوی خود جذب می کند. روسیه به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر، هزینه مناسب جهت تحصیل و ورود به دانشگاه بدون آزمون ورودی مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. 

روسیه یکی از کشورهای پهناور در سطح جهان است که با داشتن آب و هوای مناسب و داشتن شرایط اقتصادی مقرون به صرفه محیطی مناسب برای افرادی است که قصد تحصیل در این کشور را دارند. امروزه تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور بسیار پرطرفدار و محبوب است به همین دلیل قصد داریم در این مقاله تحصیل دندانپزشکی در روسیه را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با شرایط تحصیلی دندانپزشکی در روسیه

رشته دندانپزشکی یکی از رشته های پرطرفدار برای تحصیل در دانشگاه های روسیه است. دانشجویان در سال های اول تحصیلی خود با گذراندن درس های عمومی با این رشته آشنا می شوند و پس از آن دروس تخصصی را فرا می گیرند. در این مرحله برخی از دروس تخصصی و آموزش های عملی را در مراکز بهداشتی می گذرانند. لازم به ذکر است که طول مدت تحصیل دندانپزشکی در روسیه ۵ ساله است. 

با وجود شرایط مناسب برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه، طبق قوانین کشور روسیه دانشجویان می توانند پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور مشغول به کار شوند. همچنین دوره کار آموزی در این کشور برای دانشجویان دندانپزشکی وجود ندارد و بعد از پایان دوره تحصیل دانشجویان می توانند وارد مرحله  رزیدنتی (دوره تخصص) در کلینیک های درمانی می شوند. 

دانشجویان می توانند در دانشگاه های معتبر برای کسب دوره های تخصصی دندانپزشکی مشغول به تحصیل شوند. طول دوره تخصصی دندانپزشکی یک دوره 2 تا 3 ساله است که دانشجویان می توانند در رشته های پروتز دندان، جراحی دندانپزشکی، ارتودنسی و دندانپزشکی کودکان فارغ التحصیل شوند.  

Untitled-1

مزایای تحصیل دندانپزشکی در روسیه چیست؟

رشته دندانپزشکی با وجود شرایط مناسب از لحاظ هزینه های تحصیلی برای دانشجویانی که قصد زندگی در روسیه را دارند بسیار مقرون به صرفه است. همچنین شرایط بدون آزمون ورودی برای دانشجویان و اخذ مدرک معتبر از دانشگاه هایی با اعتبار بالا برای دانشجویان به راحتی فراهم است. 

همچنین دوره ‌های عملی و کارآموزی در کلینک ‌های تخصصی با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود. لازم به ذکر است دانشجویان بین الملل می توانند در دانشگاه های این کشور در دو زبان انگلیسی و یا روسی مشغول به تحصیل شوند.

شرایط عمومی داوطلبان برای تحصیل در روسیه چیست؟

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه را دارند باید دارای سن قانونی باشند. تحصیل دندانپزشکی در روسیه از سن 17 سالگی آغاز می شود و دانشگاه ها برای گذراندن دوره کارشناسی در هر سنی دانشجو می پذیرند. مهاجران و متقاضیانی که قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور را دارند ابتدا باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند و در این آزمون در دروسی مانند زیست، شیمی و زبان خارجه نمرات حد نصاب را کسب کنند.

قبولی در این آزمون یکی از شروط واجب برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است که معدل متقاضیان هیچ گونه تاثیری در آن ندارد. داشتن مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل) و مسلط بودن به زبان انگلیسی تاثیری در پذیرش ندارد اما سبب تحصیل راحت تر دانشجویان بین المللی می شود. هر چند در تمامی دانشگاه های این کشور دندانپزشکی به زبان روسی تدریس می شود اما این امکان برای دانشجویان بین الملل فراهم شده است که در برخی از دانشگاه ها به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند.

مدارک لازم جهت پذیرش در رشته دندانپزشکی کشور روسیه

از جمله مدارک لازم برای پذیرش در دوره دندانپزشکی این کشور می توان به عکس، پاسپورت معتبر، و آخرین مدرک تحصیلی اشاره کرد. برای تحصیل در روسیه باید مدارک مورد نیاز را فراهم نمایید تا مشکلی در پذیرش تحصیلی شما بوجود نیاید.

Untitled-12

شرایط لازم جهت گرفتن ویزای تحصیلی متقاضیان چیست؟

برای گرفتن ویزای تحصیلی داشتن مدرک پذیرش و دعوتنامه از دانشگاه مقصد لازم است، البته حدود 25 روز طول می کشد تا دانشگاه مد نظر دعوت نامه دانشجو را صادر کند. پس از پذیرش دانشجو در دانشگاه، دانشگاه دعوت نامه رسمی را مبنی بر مهاجرت دانشجو از کشور محل زندگی خود به روسیه، برای سفارت این کشور صادر می کند. 

در طول مدت مهاجرت دانشجو برای تحصیل، متقاضی باید مدارک لازم جهت گرفتن ویزای کشور روسیه را به سفارت این کشور تحویل دهد. نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که ویزای اولیه ای که برای دانشجویان صادر می شود حدود 90 روز قابل اعتبار است و دانشجو باید بعد از اقامت در روسیه جهت تمدید آن اقدام کند.

دانشگاه های معتبر برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه

کشور روسیه دارای حدود 800 دانشگاه معتبر در رشته دندانپزشکی است که دانشگاه فدرال کازان، دانشگاه سچینوا، دانشگاه دوستی ملل، دانشگاه سنپترزبورگ، دانشگاه لوباچفسکی، دانشگاه پاولف ، دانشگاه یوداکیمووا  و... از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در این کشور هستند. دانشگاه فدرال کازان یکی از بهترین دانشگاه های کشور روسیه است که با داشتن 200 سال قدمت و 2500 استاد و دانشمند در رشته های مختلف دانشجو بین الملل می پذیرد. 

این دانشگاه دارای تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته ای است و بیشترین پذیرش دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی را در مقایسه با سایر دانشگاه ها دارد. از شروط پذیرش در این دانشگاه قبولی در ازمون ورودی و پس از ان پرداخت شهریه است. همچنین در این دانشگاه تدریس برای دانشجویان بین الملل در رشته های پزشکی و ... به زبان انگلیسی ممکن است.

دانشگاه رودن نیز یکی از دانشگاه های پزشکی در شهر مسکو است که در آموزش و تحصیل پزشکان رتبه اول را دارد. این دانشگاه با داشتن بیشترین موسسه های تحقیقاتی و آموزشی کشور یکی از دانشگاه هایی است که در زمینه دندانپزشکی، دانشجویان خود را با بالاترین سطح علمی فارغ التحصیل می‌ کند. همچنین در این دانشگاه می توانید به راحتی در یکی از گرایش های تخصص دندانپزشکی تحصیل کنید.

Untitled-13

جمع بندی

کشور روسیه یکی کشورهایی است که دارای درصد بالایی از متقاضیان تحصیلی برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی است. این کشور با داشتن شرایط ویژه ای برای دانشجویان در حال تحصیل، مانند هزینه های کم در دانشگاه های معتبر و اخذ مدرک معتبر از بهترین دانشگاه ها یکی از مناسب ترین کشورها جهت تحصیل است. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه، سوالات خود را با کارشناسان موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان در میان بگذارید و بهترین مشاوره ها را دریافت کنید. همچنین می توانید از طریق این موسسه به راحتی به کشور روسیه مهاجرت کنید.

 

 

کدخبر: 726734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟