آینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟

علی رغم توسعه جهانی رمز ارزها نگرانی ها و دغدغه های های زیادی پیرامون این فناوری و ظرفیت آن برای ایجاد اختلال در سیستم های مالی سنتی وجود دارد. در این مقاله به بررسی کلی آینده ارزهای دیجیتال و جایگاه این دارایی ها در زندگی روزمره و کسب درآمد سرمایه گذاران خواهیم پرداخت.

ارزهای دیجیتال سیستم های بدون نیاز به اعتماد به واسطه ها

پیش از هر چیزی بهتر است بدانیم که ارز دیجیتال بطور کلی چیست و چه کاربرد هایی دارد. ارز دیجیتال یا پول دیجیتال،نوعی واحد ارزش است که ماهیت فیزیکی ندارد. بنابراین برای استفاده از آن و یا ذخیره سازی آن باید از اینترنت و برنامه های اینترنتی مخصوص استفاده نمود.

در استفاده از ارزهای دیجیتال و یا سرمایه گذاری و خرید و فروش آنها کاربران دیگر با پول کاغذی و یا  سکه های فلزی در ارتباط نیستند و تنها اعداد و ارقام کامپیوتری اعتبار و انتقال ارزش را انجام میدهند.

حامیان بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده ادعا می کنند که این سیستم عامل های مالی ذاتاً سیستم های بی اعتمادی هستند - یعنی مستقیماً به هیچ دولت یا ارگانی ثالثی وابسته نیستند. 

اگرچه این ادعا تا حدودی درست است ولی نمیتوان صد در صد آن را تایید نمود. ارزهای رمزنگاری شده به معنای واقعی مستقل نیستند. اکثر این دارایی ها مانند بیت کوین هنوز به زیرساخت های زیربنایی تأمین کننده ارزهای رمزنگاری شده متکی هستند. علاوه بر این دولت ها می توانند با اعمال فشار بر زیر ساخت های این دارایی ها مانند صرافی ها و یا استخراج کنندگان رمز ارزها، بازار و کاربرد ارزهای دیجیتال را به چالش بکشانند.

توسعه و رشد پذیرش ارزهای دیجیتال در سطح جهانی

اگر چه چشم انداز آینده ارزهای دیجیتال هنوز برای بسیاری از کاربران این بازار سرشار از ابهام است، اما تعداد افراد و حتی کشور هایی که این دارایی ها را مورد پذیرش قرار می دهند در یک روند رو به رشد قرار دارد.

در ابتدای معرفی بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال در سال 2009 اکثریت مردم این مفهوم را جدید و غیرقابل اعتماد می دانستند ولی اکنون شاهد این هستیم که تقریبا همه مردم نام بیت کوین و ارزهای دیجیتال را شنیده اند.

مقبولیت گسترده‌ این دارایی ها و رشد و توسعه روز افزون پذیرش ارزهای دیجیتال برای پرداخت کالاها و خدمات مختلف علی رغم پیچیدگی نسبی آنها چشم انداز روشنی را برای آینده ارزهای دیجیتال ترسیم میکند.

از سوی دیگر شاهد رشد قابل توجه تمایل به ایجاد استیبل کوین ها و ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی در کشور های سراسر جهان هستیم. ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی با هدف از میان برداشتن برخی از نواقص پول ها سنتی مانند سرعت و هزینه تراکنش ها، شفافیت و امنیت راه اندازی می شوند. با گسترش هرچه بیشتر امور اقتصادی و مالی دیجیتال استفاده از پول نقد برای تامین نیاز های پرداختی و انتقال ارزش به تدریج کاهش می‌ یابد.

2

آینده قیمت ارزهای دیجیتال چگونه پیش بینی می شود؟

با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال و سود های قابل توجه سرمایه گذاری و خرید و فروش این دارایی ها این سوال برای بسیاری از تازه واردان به این عرصه مطرح می شود که آینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود و آیا سرمایه گذاری در این دارایی ها منطقی است یا خیر؟

پیش از هر چیزی باید گفت که ارزهای دیجیتال دارایی هایی فاقد ارزش ذاتی هستند. به همین دلیل بازار این دارایی ها در معرض نوسانات قیمتی قابل توجهی قرار دارد. در واقع چیزی که ارزش یک کوین یا توکن را تعیین می کند تقاضا برای آن کوین یا توکن است. ممکن است رمز ارزی که امروز طرفداران بسیاری دارد و مدام در حال افزایش قیمت است، یک سال دیگر به طور کلی از خاطر ها فراموش شود و ارزش آن به صفر برسد. 

به زبان ساده پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال دشوار و تقریبا غیر ممکن است و سرمایه گذاری در این دارایی ها ریسکی می باشد. پس در این بازار لازم است ریسک از دست دادن بیشتر و یا همه‌ سرمایه‌ خود را بپذیرید.

نکته دیگر یافتن زمان مناسب و دارایی مناسب برای سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزنگاری شده است. خرید ارزهای دیجیتال کاربردی و با پشتوانه قوی می تواند فرصت های قابل توجهی برای کسب سود های کلان برای شما فراهم آورد.

برای آگاهی از قیمت ارزهای دیجیتال به صورت لحظه ای و خودکار به ریال و دلار می توانید از خدمات اعلام لحظه ای قیمت رمز ارزها سایت پی 98 استفاده نمایید. 

3

خرید ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در آنها

خرید ارزهای دیجیتال با هدف سرمایه گذاری بلند مدت و یا کسب سود از تغییرات کوتاه مدت این دارایی ها یکی از نوین ترین روش های افزایش سرمایه و کسب درآمد در دنیای دیجیتال است.

برای خرید این دارایی ها در اولین گام نیاز به استفاده از خدمات یک صرافی دیجیتال دارید که امکان خرید و فروش رمز ارزها را فراهم می کند. گزینه های متعدد صرافی ها خارجی و داخلی در دسترس کاربران قرار دارد که با در نظر گرفتن تحریم های جهانی علیه ایران، استفاده از خدمات صرافی های داخلی برای کاربران ایران مناسب تر است.

کاربران علاقه مند به سرمایه گذاری و خرید و فروش این دارایی می توانند از خدمات خرید ارزهای دیجیتال با قیمت لحظه ای و در 24 ساعت شبانه روز در سایت پی 98 استفاده کنند. خدمات خرید دوج کوین، خرید تتر و خرید بیش از 500 رمز ارز برتر بازار با پرداخت ریالی و به صورت مستقیم با استفاده از کارت های بانکی ایرانی در صرافی پی 98 ارائه می شود.

علاوه بر این کاربران می توانند به صورت لحظه ای و با استفاده از خدمات کاملا خودکار اقدام به فروش ارزهای دیجیتال و تبدیل آن ها به پول نقد در سایت پی 98 نمایند.

جمع بندی

چشم انداز آینده ارزهای دیجیتال هنوز زیر سوال است. طرفداران این دارایی ها پتانسیل بی حد و حصری برای رشد و توسعه رمز ارزها می بینند ، در حالی که منتقدان چیزی جز ریسک نمی بینند. با این حال حتی مخالفان و منتقدان رمز ارزها نیز نمی توانند کاربرد های این دارایی ها و تکنولوژی بلاک چین را انکار کنند و اعتراف می کند که برنامه های کاربردی خاصی وجود دارد که در آن رمز ارزها یک راه حل بسیار مناسب هستند.

 

کدخبر: 724829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟