آیا از مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا باخبرید؟

مهاجرت، مهم ترین تصمیم زندگی هر فردی است که قصد انجامش را دارد. برای موفقیت در این راه و برای این که یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی تان به بدترین آن ها تبدیل نشود، باید با آگاهی و با درنظر گرفتن تمام مزایا و معایب قدم در این راه بگذارید. زیرا ممکن است هر تصمیم اشتباهی همه ی انگیزه ی شما و تمام تلاشی که در این راه کردید را نابود کند.

این روزها بحث مهاجرت خصوصا به کشورهای پیشرفته مثل استرالیا داغ است و تعداد زیادی از افرادی که به دنبال راهی برای خروج از کشور هستند، سعی دارند شانس خود برای اخذ ویزای استرالیا امتحان کنند. اگر شما هم تصمیم گرفتید این قاره را برای ادامه زندگی انتخاب کنید، بد نیست قبل از اینکه اقدامی جدی داشته باشید تمام مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا بررسی کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که برای بالابردن آگاهی خود درباره این موضوع تا پایان این مطلب همراه ما باشید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت به استرالیا به آدرس https://parsicanada.com/australia-immigration/  مراجعه کنید.

9965

5 مزیت مهاجرت به استرالیا

استانداردهای بالای زندگی

شهروندان استرالیا همواره از خدمات رفاهی و اجتماعی بی ‌نظیری که دولت این کشور در برایشان درنظر گرفته بهره مند می شوند.

برای مثال حقوق و دستمزد کارمندان و کارگرانی که در شهرهای استرالیا مشغول به کار هستند بسیار بالا و چشم‌ گیر است. حتی این میزان با تسلط بیشتر در مهارت های فنی و تخصص بالاتر نیز می رود. زیرا این رشته ها در کشور استرالیا، همواره بخشی از خدمات مورد نیاز است که همیشه برای شما مشتری دارد.

خدمات درمانی

از دیگر مزایا وجود سیستم‌ های درمانی باکیفیت جهانی و با خدمات‌ رسانی ایده آل برای عموم است. سیستم درمانی استرالیا از دو بخش خصوصی و دولتی تشکیل‌ شده است. همچنین تمامی بیمارستان ‌ها در استرالیا طبق قوانین بیمه درمانی این کشور کار می ‌کنند.

لازم به ذکر است که شما به عنوان مهاجر خیلی زود می ‌توانید با ارائه درخواست از خدمات بیمه استرالیا استفاده کنید.

تنوع فرهنگی بالا

سالانه از جای جای این کره خاکی افراد زیادی با قومیت های مختلف قدم در خاک استرالیا می گذارند. این تنوع قومیت سبب شده همه در این قاره در صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند.

مهاجرپذیر بودن این کشور توانسته تمامی افراد را صرف ‌نظر از نژاد، دین و زبان در یک کشور واحد گرد هم جمع کند تا در این محیط همگی شانس یادگرفتن از یکدیگر را داشته باشند. بدون شک شما در طول آشنایی با مردمان و فرهنگ ‌های مختلف، چیزهای زیادی را تجربه خواهید کرد.

مشاغل در استرالیا

همانطور که پیش تر هم گفتیم جذب نیروی متخصص برای کشور استرالیا اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل هم این کشور همواره به دنبال ارتقای برنامه‌ های مهاجرتی خود و رفع نیازهای اقتصادی است. روش‌ های مختلفی برای اخذ ویزای کاری استرالیا وجود دارد. از طریق هرکدام از آنها می ‌توانید درخواست دهید و شغلی برای خود بیابید.

سیستم آموزشی قوی

کیفیت بالای سیستم آموزشی استرالیا از دیگر دلایلی است که دانشجویان و دانش آموزان را ترغیب می کند تا  برای ادامه تحصیل به این قاره مهاجرت کنند.

فرزندان شما، پس از اخذ اقامت می ‌توانند در مدارس دولتی استرالیا تحصیل کنند. مدارس با داشتن منابع آموزشی استاندارد و به روز می ‌توانند تمامی نیازهای دانش آموزان را در حوزه ‌های مختلف پوشش دهند. اما این مورد تنها شامل مدارس نمی شود؛ دانشگاه ‌ها نیز در رده‌ بندی‌ های جهانی همیشه در صدر بوده و هستند.

امکان اخذ شهروندی

شاید مهاجرت به استرالیا هدف اول شما باشد. قطعا اخذ شهروندی این کشور زندگی تان را تغییر می دهد!

اما شرط رسیدن به این امتیاز بزرگ داشتن اقامت دائم استرالیا آن هم حداقل به مدت یک سال است. البته از شروط دیگر اخذ شهروندی استرالیا یعنی عدم سوء پیشینه و تسلط کامل به زبان انگلیسی نباید غافل شد.

5 عیب مهاجرت به استرالیا

هزینه خرید مسکن

بدون اغراق می توانیم بگوییم که بازار مسکن در کشور استرالیا پیچیدگی های زیادی دارد. اگر قصدتان خرید مسکن در این کشور است پس باید از همین حالا به فکر کنار گذاشتن هزینه ی زیادی باشید. باید چند سال پس ‌انداز کنید؛ که درنهایت بتوانید برای خود خانه ‌ای خریداری کنید.

به عنوان مثال در شهرهای ملبورن و سیدنی قیمت مسکن به بالاترین حد خود رسیده است. البته این درحالی است که قیمت مسکن در شهرهای اطراف و شهرستان‌ ها روند نزولی داشته است.

بعد مسافت

قبل از هرچیز به بعد مسافتی نیز دقت کنید. اگر در استرالیا اقامت داشته باشید به دلیل فاصله ی زیادی که با ایران دارد، نمی توانید به راحتی رفت و آمد کنید.

حتی فاصله ی بین شهرهای این کشور نیز زیاد است. اگر قصد داشته باشید از یک شهر به شهر دیگر بروید، باید مسافت زیاد و طولانی را طی کنید.

نکته دیگر این است که استرالیا از دیگر کشورها هم ازلحاظ زمانی فاصله زیادی دارد. این فاصله منجر به اختلاف ساعت می ‌شود و ناخودآگاه ارتباطتان با جهان کم ‌رنگ می ‌شود یا به قول معروف در انزوا به سر می ‌برید.

پروسه اخذ ویزای کاری

یکی از روش های مهاجرت به استرالیا اخذ ویزای کاری است. متاسفانه پروسه دریافت ویزای کار استرالیا طولانی و سخت است. از آن جایی که تعداد متقاضیان کار در استرالیا زیاد است، اخذ ویزای کاری این کشور مشکل است. این هم می تواند یکی از مهمترین معایب مهاجرت به استرالیا باشد.

گویش مردمان استرالیا

با مهاجرت به استرالیا ممکن است در ماه های اول برقراری ارتباط با دیگر شهروندان کمی برایتان سخت باشد. دلیل آن هم لهجه ی خاصی است که مردمان این کشور دارند.

ناگفته نماند با تسلط کامل و همه‌ جانبه بر زبان انگلیسی، می ‌توانید زندگی خود را پیش ببرید. البته اگر زبان انگلیسی را یک سد مقابل برنامه های مهاجرت تان ندانید!

هزینه زندگی در استرالیا

بدون شک سطح بالای زندگی مورد انتظار، هزینه بالایی در بردارد. هزینه زندگی در استرالیا شامل هزینه‌ های حمل ‌و نقل، خوراک، محل اقامت و آب و برق که نسبت به سایر کشورها، گران ‌تر است.

کدخبر: 720167 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟