گس (GAS) اتریوم چیست

قیمت دقیق گس بر اساس عرضه و تقاضا بین ماینرهای شبکه تعیین می‌شود و در صورتی که قیمت گس حد آستانه آنها را برآورده نکند، ماینرهای شبکه می‌توانند از انجام تراکنش خودداری کنند.

آشنایی با گس در اتریوم

مفهوم گس برای حفظ یک لایه ارزش متمایز که صرفاً نشانگر میزان مصرف هزینه‌های محاسباتی در شبکه اتریوم است، ارائه شد. داشتن یک واحد جداگانه برای این منظور امکان تمایز عملی بین ارزش واقعی رمزارز (ETH) و هزینه استفاده از ماشین مجازی اتریوم را فراهم می‌آورد. در اینجا گس به هزینه‌های تراکنش شبکه اتریوم اشاره دارد، نه بنزین برای ماشین شما.

کارمزدهای گس، مبلغی هستند که کاربران برای جبران انرژی محاسباتی مورد نیاز برای پردازش و تأیید تراکنش‌ها در بلاکچین اتریوم انجام می‌دهند. «محدودیت گس» به حداکثر مقدار گس (یا انرژی) که شما مایل به مصرف برای یک تراکنش خاص (مانند خرید و فروش اتریوم) هستید اشاره دارد. محدودیت گس بیشتر به این معناست که شما باید کارهای بیشتری را برای انجام معامله با استفاده از اتر یا یک قرارداد هوشمند انجام دهید.

به عنوان یک مقایسه، رانندگی با یک ماشین واقعی برای X کیلومتر ممکن است به  Yگالن سوخت نیاز داشته باشد، یا انتقال مبلغ X تومان از حساب بانکی شما به حساب کارت اعتباری دوست شما ممکن است هزینه پردازش Y تومان را در بر داشته باشد. در هر دو مورد، X ارزش مفید را نشان می‌دهد و Y هزینه انجام فرآیند.

به طور مشابه، کارمزد گس برای یک قرارداد یا تراکنشی به ارزش 50 اتر، در یک زمان خاص مثلاً 100.000/1 اتر است.

به ماینرهای اتریوم که تمام وظایف مهم تأیید و پردازش تراکنش‌ها را در شبکه انجام می‌دهند، در ازای خدمات محاسباتی خود، این مبلغ تعلق می‌گیرد. اگر محدودیت قیمت گس بسیار پایین باشد، ماینرها می‌توانند چنین تراکنش‌هایی را نادیده بگیرند. به این ترتیب قیمت گس با عرضه و تقاضا برای قدرت پردازشی در نوسان است.

Screenshot 2021-08-12 at 12-03-28 Instagram copy

ماشین مجازی اتریوم

EVM قادر به اجرای قراردادهای هوشمند است که می‌تواند نشان دهنده توافقات مالی مانند معاملات آپشن، معاملات سوآپ یا اوراق قرضه باشد. همچنین EVM می‌تواند به منظور اجرای گمانه‌زنی‌ها برای انجام قراردادهای کاری، به عنوان یک سپرده قابل اعتماد برای خرید اقلام با ارزش استفاده شود. اینها تنها چند نمونه از مواردیست که با قراردادهای هوشمند امکان‌پذیر است و پتانسیل جایگزینی انواع قراردادهای حقوقی، مالی و اجتماعی را دارند.

در اکوسیستم اتریوم، ETH به عنوان رمزارز داخلی این شبکه برای تسویه نتایج قراردادهای هوشمند استفاده می شود. اتر را می‌توان برای مبادله رمزارزها با بیت‌کوین یا ارزهای فیات مانند دلار آمریکا استخراج و معامله کرد. همچنین از اتر برای پرداخت هزینه محاسباتی نودهای بلاکچین استفاده می‌شود.

اتریوم به زودی قصد دارد به بلاکچین مبتنی بر اثبات سهام (PoS) مهاجرت کند. در این مدل، ماینرها دیگر قدرت محاسباتی ندارند و بر اساس یک مدل اجماع با توجه به تعداد کوین‌های خود پاداش می‌گیرند.

خرید رمزارز از صرافی اوکی اکسچنج

برای خرید و فروش اتریوم یا خرید تتر و دیگر ارزهای دیجیتالی شما می توانید از طریق یک صرافی معتبر ایرانی مانند اوکی اکسچنج اقدام کنید. برای این کار نیاز است که ابتدا وارد وب سایت اوکی اکسچنج شده و پس از ثبت نام در این وبسایت و گذراندن مراحل احراز هویت به راحتی در بخش خرید و فروش سریع، رمزارز مدنظر خود را خریداری کرده یا بفروشید.

کدخبر: 712071 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟