آیا روش سال‌های قبل برای درس‌های پایه‌ی نهم هم مناسب است؟ آیا فکر نمی کنید اکنون زمان آن رسیده است که تغییری بزرگ در نحوه‌ی مطالعه‌ی درس‌های خود ایجاد کنید؟ به نظر شما درس‌های پایه‌ی نهم را چگونه باید بخوانیم؟ امسال سال مهمی در پیش دارید. امسال می‌تواند تعیین کننده‌ی مسیر شما باشد. چگونه؟ ما اینجاییم تا برای شما توضیح دهیم که چگونه می‌توانید مسیرتان را از الان گلباران کنید.

حتما به خوبی می‌دانید که در انتهای سال تحصیلی پایه نهم و برای ورود به سال تحصیلی دهم، باید به فکر انتخاب رشته باشید. انتخاب رشته، اولین چند راهی مسیر زندگی شماست که نقش مهمی در آینده شما دارد. بهتر است بگوییم با اولین انتخابی که در طول زندگیتان انجام می‌دهید، تنها چندماه فاصله دارید. اما باید بدانید برای انتخاب رشته، باید نمرات خوبی داشته باشید تا بتوانید به رشته‌ای که دوست دارید وارد شوید.

شما باید با طرح‌ریزی برنامه‌ای مدون، بتوانید بر روی دروسی سرمایه‌گذاری کنید که پیش نیاز ورود به رشته‌ی تحصیلی مورد علاقه‌اتان است. اما آیا تنها داشتن یک برنامه‌ریزی درست و استوار، تنها راه رسیدن به موفقیت است؟ با ما همراه باشید.

برنامه‌ریزی برای پایه‌ی نهم

برای اینکه بتوانید برنامه‌ای درست و مدون داشته باشید باید به خوبی بدانید که برنامه‌ی درسی هر فرد، مختص خود اوست. شما نمی‌توانید بر اساس برنامه‌ای که دوستتان با آن به موفقیت رسیده است، به موفقیت برسید. این اولین قانون در برنامه‌ریزی است. یادتان نرود، تفاوتهای فردی، باعث می‌شود محدودیت ها و امکانات شما با دوست بغل‌دستیتان تفاوت داشته باشد.

ممکن است شما بعدازظهر بهتر از دوستتان درس بخوانید در حالی که او شب‌ها بازدهی بالاتری دارد. شاید دوستتان به کلاس‌های مختلفی می‌رود که شما نمی‌روید. شاید دوستتان در پیام آسمانی پایه نهم به قدری تسلط دارد که نیازی نیست وقت بیشتری را برای آن لحاظ کند، اما شما کتاب فارسی نهم را بهتر خوانده‌اید. به هر صورت بهتر است بدانید که باید برنامه‌ریزی، مختص شما باشد. بهتر است با کمک یک مشاور برنامه ریزی کنید. اما ما نیز در اینجا توصیه‌هایی را به شما خواهیم نمود.

  • قبل از هرچیز بفهمید که چگونه بهتر درس می‌خوانید: هر کس در شرایط خاصی بهتر درس می‌خواند. قبلا نیز متذکر شده‌ایم. ساعات درس خواندن یا میزان درس خواندن خود را مد نظر قرار دهید. همچنین به این دقت کنید که بهتر است اول کتاب‌های سخت را در یک روز بخوانید یا کتاب‌های ساده‌تر را. بهتر است حتما در یک روز از هر دسته کتاب‌های سخت، آسان و یا متوسط یک کتاب بخوانید.

نکته‌ی مهم : یادتان نرود از کتاب‌های کمک درسی استفاده کنید. کتاب های کمک درسی به شما کمک می کنند تا هر درس را به خوبی متوجه شوید و با تمرین بر هر درس تسلط پیدا کنید. در زمینه بیشتر توضیح خواهیم داد.

درس‌های پایه‌ی نهم

  • کتاب‌های درسی خود را به خط کنید: بررسی کنید کدام کتابتان به زمان بیشتری نیاز دارد، کدام زمان کمتری را به خود اختصاص می‌دهد. کدام کتاب برایتان سخت تر است، کدام را راحت تر متوجه می‌شوید.
  • بررسی کتاب‌های کمک درسی: بررسی کنید برای کدام کتاب درسی نیازمند کتاب‌های کمک درسی هستید. کتاب‌های درسی سخت که نیاز به تمرین بیشتر دارد، بهترین گزینه برای کتاب‌های کمک درسی هستند. همچنین کتاب‌های درسی مفهومی، مانند پیام‌های آسمانی و کتاب فارسی پایه‌ی نهم که باید بفهمید و نکات ریزی را در بردارد، نیازمند استفاده از کتاب‌های کمک درسی هستند.

به علت تنوع بالای کتاب‌های کمک درسی که در بازار موجود است، باید بررسی کنید که کدام کتاب کمک درسی بهتر می تواند شما را در دروس، مخصوصا دروس پایه‌ی نهم، بیشتر کمک نماید. ما کتاب‌هایی برای شما تهیه دیده‌ایم که جامع همه‌ی کتاب است و شما را کمک می‌کند تا به سادگی بر هر درس تسلط پیدا کنید و برای جهش و گام به سال آینده آماده باشید.

برنامه‌ی انعطاف‌پذیر

  • در برنامه‌ی خود زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید: برنامه‌ی شما زمانی می‌تواند برنده باشد که سختگیرانه نباشد. برنامه باید به نحوی باشد که قابلیت اجرای آن بیشتر باشد. زمانی که شما وقتی برای استراحت خود باقی نگذارید، خستگی باعث زده شدن شما از برنامه‌اتان می‌شود و دیگر نمی‌توانید به آن پایبند باشید.
  • سعی کنید برنامه‌ی شما انعطاف‌پذیر باشد: برنامه‌ای موفق است که با انعطاف‌پذیر بودن، اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی را نیز درنظر بگیرد. به نحوی برنامه بریزید که در صورت امکان بتوانید آن را کمی جابه‌جا کنید.

کتاب‌ های نهم

سخن پایانی

اگر پایه‌ی نهم درس می‌خوانید و دوست دارید که با موفقیت این سال را پشت سر بگذارید تا بتوانید بهترین رشته‌ی تحصیلی را که دوست دارید انتخاب نمایید، اکنون وقت آن است که تصمیم بگیرید و از همه‌ی گزینه‌هایی که شما را در این امر یاری می‌نمایند کمک بگیرید. داشتن برنامه‌ریزی خوب و مناسب خودتان، که البته بهتر است با کمک مشاور باشد، بهترین روش برای موفق شدن در درس‌هایتان است . اما فراموش نکنید که استفاده‌ از کتاب‌های کمک درسی گاج هم می تواند شما را در این امر یاری نماید.

ما با پشتوانه‌ی سالها تلاش و تجربه‌ی خود، با اقتدار درکنار شما ایستاده‌ایم تا شما با گرفتن دست‌های ما یکی یکی پله‌های موفقیت را طی کنید و به قله‌های موفقیت برسید. کتاب‌های کمک درسی پایه‌ی نهم ، می‌‌توانند به برنامه‌ریزی شما کمک کنند تا بهتر و بیشتر درس‌ها را متوجه شوید و با تمرین و تکرار بر هر درس تسلط لازم را برای نمره‌ی بهتر کسب کنید. فراموش نکنید نمره‌هایی که امسال کسب می‌کنید، باعث می‌شوند انتخاب‌رشته‌ی موفق‌تری داشته باشید.

درس‌هایی مانند کتاب فارسی پایه‌ی نهم یا پیام‌های آسمانی پایه‌ی نهم نیز به اندازه‌ی کتاب‌هایی مانند ریاضی و علوم، هم تاثیر گذارند هم نیازند تمرین و تکرار. اگر هنوز هم نمی‌دانید کدام کتاب کمک‌درسی را باید انتخاب کنید، بهتر است با تیم ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه بهتر یاری کنند.

حال که متوجه شده‌اید که کتاب‌ های نهم را چگونه باید بخوانید، بهتر است بلند شوید و گام اول را برای این موفقیت بردارید. تیم ما آماده‌ است تا به شما در این امر یاری برساند. وقت تنگ است، آن را از دست ندهید!

کدخبر: 670591 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟