سیر تا پیاز خرید دستگاه جوجه کشی

انواع ماشین های جوجه کشی

دستگاه های جوجه کشی در انواع مدل ها و ظرفیت های مختلف تولید میشوند و میتوان آنها را در سه دسته خانگی ، نیمه صنعتی و صنعتی طبقه بندی کرد. ماشین های جوجه کشی خانگی توسط افرادی استفاده میشوند که معمولاً در وسعت کم جوجه کشی میکنند و هدف آنها از این کار بیشتر سرگرمی می باشد ؛ اما ماشین های جوجه کشی نیمه صنعتی و صنعتی برای افرادی مناسب است که هدف آنها از این کار کسب میزان درآمد بالاتر و راه اندازی سالن های پرورش طیور می باشد.

هنگامی که حرف از خرید دستگاه جوجه کشی به میان می آید ، اغلب افراد تصور میکنند که منظور از ظرفیت اسمی محصولات در واقع میزان گنجایش کلی دستگاه است. برخی نیز تصور میکنند که ماشین های جوجه کشی تنها برای جوجه گیری از پرنده ای خاص ( مانند مرغ ) مورد استفاده قرار میگیرند و برای پرنده های دیگر کاربردی ندارند! در حالی که این تصورات کاملاً اشتباه بوده و ماشین های جوجه کشی اساساً برای جوجه گیری از تخم نطفه دار پرندگان مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. ظرفیت اسمی محصولات نیز در واقع نشانگر میزان ظرفیت آنها برای تخم مرغ محاسبه شده و بر روی آنها ذکر میشوند. برای نمونه " دستگاه جوجه کشی ۴۸ تایی " از ظرفیت قرار گیری ۴۸ عدد تخم نطفه دار مرغ درون دستگاه برخوردار بوده و علاوه بر داشتن قابلیت جوجه کشی از این پرنده از قابلیت جوجه گیری از تخم نطفه دار پرندگانی همچون بلدرچین ، بوقلمون ، کبک ، غاز ، اردک و... نیز برخوردار است.

ماشین جوجه کشی

نکات مهم در مورد انتخاب دستگاه جوجه کشی

جدا از برند و قابلیت های دستگاه اصلی ترین موردی که باید در هنگام خرید یک دستگاه جوجه کشی در نظر گرفته شود ظرفیت محصول است ؛ برای نمونه ماشین های جوجه کشی خانگی برای افرادی که قصد راه اندازی سالن های پرورش طیور را دارند مناسب نیست. برای مثال خرید یکعدد دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی ایزی باتور ۵ برای جوجه کشی از ۱۲ عدد مرغ ، برای کسب درآمد صنعتی پرورش طیور توجیه آنچنانی نخواهد داشت. معمولاً افرادی که قصد جوجه کشی برای کسب درآمد را دارند از ماشین های جوجه کشی با ظرفیت بالا استفاده میکنند. شما میتوانید قبل از خرید ماشین جوجه کشی هدف خود را تعیین کرده و سپس اقدام به خرید دستگاه جوجه کشی با ظرفیت دلخواه خود کنید.

 سایر نکاتی که باید در هنگام خرید ماشین جوجه کشی به آنها توجه شود عبارتند از :

۱- به سازنده محصول دقت کنید.

مهمترین موضوع بعد از برآورد ظرفیت ، کارخانه سازنده محصول می باشد. این موضوع مهم است که شما محصولات جوجه کشی برندهای خارجی را خریداری کنید یا ایرانی. دستگاه های جوجه کشی خارجی مانند آرکام کره و برینسا کیفیت های بالایی دارند اما قیمت آنها نیز با توجه به نوسانات اخیر ارزی نسبتاً بالا است. با این حال تولیدکنندگان ایرانی زیادی نیز وجود دارند که محصولات جوجه کشی با کیفیت و قابل رقابت با دستگاه های جوجه کشی خارجی تولید میکنند. برای نمونه گروه صنعتی اسکندری را میتوان بعنوان برترین تولیدکننده ماشین های جوجه کشی خانگی و صنعتی نامید که سابقه طولانی و درخشانی داشته و محصولات جوجه کشی با ظرفیت های مختلف به بازار عرضه میکند. این کارخانه توانسته است تا انواع دستگاه جوجه کشی حرفه ای در ظرفیت های مختلف را در سبد تولیدات خود جای دهد.

۲- به تمام اتوماتیک بودن محصول توجه کنید

ماشین جوجه کشی باید تمام اتوماتیک باشد ؛ چرا که در غیر اینصورت خریدار باید بصورت ۲۴ ساعته دستگاه را بررسی کند که کاری بسیار هزینه بر و حوصله بر می باشد. دستگاه های جوجه کشی تمام اتوماتیک تمامی فرآیند های تنظیم دما ، رطوبت ، تهویه ، چرخش و... را بصورت اتوماتیک انجام میدهد و تنها کاری که کاربر نیاز است انجام دهد ؛ این است که تخم ها را در داخل دستگاه جوجه کشی بچیند.

۳- به کیفیت ساختار و قطعات به کار رفته روی محصول دقت کنید

معمولاْ محصولاتی که در کارخانجات معتبر تولید میشوند دارای علامت هایی مانند QC pass بر روی جعبه خود می باشند. عموماً محصولات معتبر کارخانه ای از لحاظ کیفیت و ساختار تفاوت های بصری زیادی نیز با نمونه های کارگاهی دارند. برای نمونه دستگاه های جوجه کشی کارگاهی از سنسورهای ارزان قیمت در ساختار خود استفاده میکنند و بدنه ضعیفی دارند. این در حالیست که محصولات تولید کارخانه های معتبر از سنسورهای دقیق دیجیتالی در ساختار خود استفاده میکنند و بدنه آنها از جنسی مانند PVC و یا ABS می باشد.

۴- نوع سنسور محصولات بسیار مهم است

سنسور ماشین های جوجه کشی نقش بسیار مهمی را در راندمان نهایی دستگاه ایفا میکنند. سنسورهای ارزان قیمت عموماً با چند بار استفاده کالیبره آنها به هم میریزد و در دفعات بعد دما را به درستی نشان نمیدهد. اما سنسورهای نسل جدید کاملاً دیجیتالی بوده و هر دو پارامتر دما و رطوبت را بطور همزمان اندازه گیری میکنند. سنسور SHT Sensirion نمونه ای از سنسور دیجیتالی است که در بسیاری از عملیات حساس مانند صنایع پزشکی و یا نظامی مورد استفاده قرار میگیرد. این سنسور بدلیل ماهیت خود نیازی به کالیبره نداشته در دفعات استفاده از دستگاه جوجه کشی از کالیبره خود خارج نمیشود. معمولاً در دستگاه های جوجه کشی آرکام ، برینسا و گروه صنعتی اسکندری از این نوع سنسور برای سنجش دما و رطوبت استفاده میشود.

۵- به بدنه محصول توجه کنید

بدنه یک دستگاه جوجه کشی نیز بر روی راندمان آن تاثیر مستقیم میگذارد. بدنه های فلزی پس از مدتی استفاده از دستگاه دچار زنگ زدگی و پوسیدگی میشوند و در نتیجه عملکرد منفی بر روی راندمان جوجه کشی بر جای میگذارند. این در حالیست که بدنه های PVC قابل شستشو هستند و در سالیان دراز دچار هیچگونه مشکلی نمیشوند. همچنین بدنه پی وی سی عایق بسیار مناسبی در برابر دمای داخل کابین جوجه کشی بوده و اتلاف انرژی در آن نزدیک به صفر می باشد.

۶- گارانتی و خدمات پس از فروش

وجود گارانتی و خدمات پس از فروش نیز از الویت های تولیدکنندگان معتبر دستگاه جوجه کشی است. برخی از تولیدکنندگان داخلی محصولات خود را با گارانتی ارائه نمیدهند که این موضوع در طولانی مدت ممکن است سبب ایجاد خسارت های مادی به خریدار شود. از این رو بحث گارانتی نیز باید مورد توجه خریدار قرار گیرد.

مواردی که در این مطلب ذکر شد مهمترین نکاتی بود که قبل از خرید ماشین جوجه کشی باید بدان ها توجه کرد. در صورتیکه قصد خرید ماشین جوجه کشی را دارید میتوانید به وبسایت گروه صنعتی اسکندری با آدرس https://easy-bator.com/ مراجعه کنید. تمامی ویژگی های یک دستگاه جوجه کشی استاندارد در سبد تولیدات این کارخانه وجود داشته و شما میتوانید بسته به علاقه خود یکی از ماشین های جوجه کشی خانگی و یا صنعتی کارخانه را تهیه نمایید.

کدخبر: 669078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟