توزیع گسترده مرغ گرم و منجمد با قیمت مصوب + قیمت جدید

به گزارش رکنا، علیرضا سالمی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران از افزایش عرضه مرغ خبر داد و گفت: با توجه به نوسان قیمت مرغ در هفته اخیر، عرضه از طریق میدان بهمن برای اصناف را گسترش دادیم.

او با اشاره به اینکه عرضه مرغ با نرخ مصوب تا پایان سال ادامه دارد، افزود: از روز گذشته عرضه مرغ به جز میادین میوه و تره بار به اصناف با مقداری بیشتری به منظور کنترل بازار در حال توزیع است.

سالمی با بیان اینکه عرضه مرغ منجمد کماکان ادامه دارد، گفت: روزانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ تن مرغ گرم و منجمد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و اصناف عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ و تخم مرغ وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به تولید مناسب مرغ و تخم مرغ، مشکلی در تامین نداریم و تنها مشکلات توزیع منجر به نوسانات قیمت در بازار شده است.

او با اشاره به دلایل گرانی اخیر مرغ در بازار گفت: با باز شدن تالار‌ها و رستوران‌ها، تقاضا برای خرید در بازار افزایش یافته است که با افزایش میزان عرضه در نظر داریم‌، تقاضا را پوشش دهیم‌ تا بازار به کنترل برسد.

قیمت مرغ در بازار

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران قیمت مصوب هر کیلو مرغ منجمد برای مصرف کننده را ۱۵ هزار تومان، مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان، هر شانه تخم مرغ فاقد بسته بندی را ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان و هر شانه ۳۰ تایی تخم مرغ بسته بندی را ۳۶ هزار تومان اعلام کرد.

او ادامه داد: از هفته گذشته، عرضه تخم مرغ بسته بندی از طریق بارانداز تهرانپارس با نرخ مصوب در حال انجام است و کماکان عرضه تا رسیدن بازار به نرخ مصوب ادامه دارد.

مصرف ماهیانه یک میلیون تن نهاده دامی

سالمی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین نهاده دامی نداریم، گفت: بنابر آمار از آذر ماه کل نیاز تولیدکنندگان را با نرخ مصوب تامین کردیم.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه پشتیبانی امور دام از ذخایر مناسبی در خصوص نهاده دامی برخوردار است، تصریح کرد: ماهانه یک میلیون تن نهاده دامی در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته عرضه ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 659424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟