ریپل به تبلیغات غلط و رقابت غیر منصفانه متهم شد.

در این شکواییه، مدیران BMA مدعی تقض قوانین توسط شرکت‌های مذکور شده و نسبت به چیزهایی مثل تبلیغات غلط و رقابت غیرمنصفانه شکایت داشتند.

هم‌اکنون این پرونده در جریان بوده و دادگاه منطقه‌ای کالیفرنیا در حال رسیدگی به آن است.

تلگرام توسعه شبکه بلاک چین TON را متوقف کرد

به گزارش  سایت jdsupra در ادامه مشاجرات تلگرام با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، ظاهرا تلگرام رویکردی جدید را در مورد پول دیجیتالی گِرَم (Gram) در پیش گرفته و قصد صدور توکن‌های این پول دیجیتالی را ندارد. در بیست و چهارم مارس 2020، قاضی دادگاه منطقه جنوبی نیویورک، پیتر کوین کاستل (Peter Kevin Castel)، با صدور حکمی مقدماتی به نفع کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، مانع انتشار توکن‌های گرم توسط تلگرام شد.

به گفته آقای کاستل، «کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان داد که تعهدات ضمنی تلگرام در مورد قوانین خرید گرم و همچنین درک قوانین مربوط به «خریداران اولیه» نهایتا نیازمند انطباق با بند 5 قوانین موجود در این زمینه است.» البته، ظاهرا تلگرام هم درخواست تجدید نظر در این مورد را دارد.

بنا بر گزارش رسانه‌های خبری، در تاریخ 30 آوریل 2020، تلگرام نامه‌ای را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده که در آن، روش‌های جایگزین بازپرداخت در عوضِ توکن‌های صادرشده گرم ذکر شده است. ظاهرا در این نامه، تلگرام در مورد تعهدات خود در رابطه با بازپرداخت بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده توسط سرمایه‌گذاران از طریق «توافقات خرید گرم» یا همان “Gram Purchase Agreements” سخن گفته است. در این نامه همچنین به قوانین وضع‌شده توسط رگولاتوری‌های اشاره و اعلام شده است که سرمایه‌گذاران می‌توانند بازپرداخت خود را در قالب گرم یا نوع دیگری از پول‌های دیجیتالی با همان شرایط توافق‌شده اولیه دریافت نمایند.

صدور مجوز فعالیت آی‌ماینر در ایران

در تاریخ 7 می 2020، یک شرکت ترکیه‌ای به نام آی‌ماینر (iMiner) در گزارشی جدید اعلام کرد که مجوز راه‌اندازی یک مزرعه استخراج پول دیجیتالی در ایران را دریافت کرده است. iMiner، یک سرویس اجاره‌ای ماشین‌های ماینینگ است که هم‌اکنون در کشورهایی مثل ترکیه، آمریکا، کانادا و روسیه فعالیت دارد.

بر حسب این توافق، انتظار می‌رود این کمپانی، حدود 6 هزار ماینر را در پایگاه خود مستقر کند. صدور این مجوز برای آی‌ماینر، به نوعی نشان‌دهنده سیاست‌ها و رویکردهای دولت ایران در مواجهه با پول های دیجیتالی است. برای نمونه، iMiner در پستی خبری، مدعی شده که حداقل 148 هزار ماشین استخراج ارز دیجیتالی در ایران فعال است.

هرچند، در تاریخ 4 می 2020، رسانه‌ها اعلام کردند که تلگرام به خاطر عدم دریافت «دستورالعمل‌های مشخص از رگولاتوری‌های مربوطه» برنامه‌های بازپرداخت خود را تغییر داده‌اند. نهایتا در تاریخ 12 می 2020، موسس تلگرام یعنی پاول دوروف، اعلام کرد که تلگرام «تصمیم سختی در مورد عدم ادامه فعالیت شبکه بلاک چین TON گرفته است» و «حضور فعال تلگرام در این پروژه به پایان رسیده است.»

پس از انتشار این اخبار، رسانه‌ها اعلام کردند که نسخه نرم افزاری متن باز این شبکه با نام “Free TON” از تاریخ 7 می 2020 و بدون دخالت تلگرام از طریق نهادهای شخص ثالث ارائه می‌شود.

ادامه منازعات موسس Blockvest با تحریم‌های وضع‌شده

در ادامه منازعات پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بر علیه بلاک وست (Blockvest LLC) و موسس آن یعنی رجینالد بادی رینگ گلد سوم (Reginald Buddy Ringgold III)، در پاسخ به سوالات قاضی دادگاه، اطلاعات اضافی را ارائه دادند که ظاهرا نتیجه این اتفاق، به نفع SEC و در جهت تحریم‌های وضع‌شده توسط این کمیسیون بر علیه شرکت بلاک وست و آقای رینگ گلد بوده است.

در ابتدا، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در اکتبر سال 2018، بر علیه این شرکت در دادگاه منطقه جنوبی کالیفرنیا شکایت کرد و مدعی شد بلاک وست و رینگ گلد مرتکب پولشویی در ارائه توکن‌های BLV شده‌اند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنین خواستار برگزاری یک دادگاه اضطراری برای جلوگیری از عرضه اولیه این پول های دیجیتالی شده است. البته، در تاریخ 26 فوریه 2019، دادگاه تشکیل‌شده با استناد به اطلاعات ارائه‌شده توسط بلاک وست و رینگ گلد و در نظر گرفتن آنها به عنوان اظهارات سرمایه‌گذاران این شرکت، از تصمیم خود بازگشت. از آن زمان تاکنون، SEC در تلاش است تا اثبات کند که اظهارات ارائه شده، صحت ندارند و با طرح یک درخواست، از دادگاه خواستار اعمال تحریم‌ها بر این شرکت و آقای رینگ گلد شده است. مدیران SEC می‌گویند این شرکت، «دادگاه را به عمد گمراه کرده» و باعث شده تا در مورد این پرونده، دستورهای قانونی و لازم صادر نشود.

قانون‌گذاران ایالت اوهایو به دنبال استفاده از بلاک چین برای انتخابات آینده هستند

قانون‌گذاران ایالت اوهایو در راستای تببین قوانین مخصوص برای انتخابات، قصد دارند به منظور افزایش امنیت در رای‌گیری، از سیستم بلاک چین برای انتخابات آینده استفاده کنند. این لایحه جدید، H.B. 560، که حدود 20 نفر از قانون‌گذاران دموکرات حامی آن هستند، نخستین بار در مارس 2020 معرفی و در تاریخ 5 می 2020، به کمیسیون محلی و ایالتی دولت ارجاع داده شده است.

در این لایحه، از وزیر امور خارجه آمریکا خواسته شده تا برنامه‌ای مخصوص را برای انتقال آراء افراد مشمول خارج از کشور، تدوین کند. این لایحه، به طور مشخص اشاره می‌کند که «برنامه مذکور باید از فناوری رمزگذاری بلاک چین برای انتقال آراء اخذشده، به گونه‌ای استفاده کند که امنیت و تمامیت فرآیند انتخاباتی حفظ و از حریم خصوصی رای‌دهندگان نیز محافظت شود.»

درآمد 306 میلیون دلاری CashApp از بیت کوین

گزارش‌های تازه از درآمد شرکت‌های مختلف نشان می‌دهد که سرویس تحت موبایل CashApp در سه ماهه نخست سال، درآمدی 222 میلیون دلاری داشته، در حالی که درآمد آن از بیت کوین، چیزی در حدود 306 میلیون دلار بوده است. در حقیقت، این نخستین باری است که درآمد این اپلیکیشن از بیت کوین، بالاتر از درآمد اصلی آن بوده است. اظهارات CashApp در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهد که درآمد این سرویس محبوب از بیت کوین، در مقایسه با سال قبل که 65 میلیون دلار بوده، 367 درصد افزایش داشته است.

CashApp در نامه‌ای به سهام‌دارانش اذعان داشته که «درآمد حاصله از Cash App در سه ماهه نخست 2020، بابت خدمات و حق فروش اشتراک به کاربران بوده است. اشتراک Cash App و درآمدهای حاصله از خدمات آن در درجه اول از Cash App Instant Deposit و Cash Card به دست آمده، در حالی که فقط درآمد بخش اندکی از آن از پول مشتریان بوده است.»

شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتالی باید از بانک مرکزی هلند مجوز بگیرند

بعد از تصویب قانون جدید مبارزه با پولشویی توسط پارلمان هلند، بانک مرکزی هلند، De Nederlandsche Bank (به اختصار DNB)، به کمپانی‌های فعال در حوزه ارزهای رمزپایه یادآوری کرد که اطلاعات خود را در DNB ثبت کنند یا در انتظار اقدام قانونی این شرکت باشند. در این قانون، شرکت‌هایی که ارزهای رمزپایه را تبدیل کرده یا خدمات مرتبط با آن را دارند، باید مجوزهای لازم را از DNB دریافت نمایند. DNB همچنین توضیح داد که شرکت‌هایی که کار آنها صرفا تبدیل پول‌های دیجیتالی مختلف به یکدیگر است، شامل این قانون نمی‌شوند. این قانون جدید از 18 می 2020 اجرایی شده است.

کدخبر: 575609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟