مسافرت عید کجا بریم؟

ایران واقعا کشوری چهار فصل است.کافی است به انتخاب هایی که برای سفر نوروزی دارید نگاهی بندازید. درست است که بیشتر ما ایرانی ها وقتی اسم مسافرت می آید اولین جایی که ذهنمان می آید شمال است، اگرچه شمال ایران جاذبه های طبیعی بسیار زیادی دارد و جز مکان های دیدنی ایران است، اما ایران جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد که می تواند مقصد گردشگری مسافران نوروزی باشد. حتی برای انتخاب نوع وسیله نقلیه هم گزینه های زیادی دارید، از پرواز داخلی گرفته تا سفر با قطار و وسیله نقلیه شخصی. در این مقاله همراه ما باشید تا تعدادی از مکان ها و شهرهای دیدنی ایران که برای تعطیلات عید 98 مناسب هستند را بیشتر بشناسیم.

اصفهان

مسافرت عید کجا بریم؟

اصفهان یکی از زیباترین و دیدینی ترین شهر های ایرانی و مقصد بسیاری از مسافرت های توریستی و همچنین مسافرت های نوروزی است. اگرچه در فصل بهار و در تعطیلات عید این شهر یکی از شلوغ ترین شهرهای ایران می شود و مسافران بسیار زیادی را در خود جای می دهد اما زیبایی این شهر در فصل بهار هم صدچندان است و به همین دلیل توصیه می شود که در ایام عید از این شهر زیبا دیدن کنید و جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی آن نظیر عمارت عالی قاپو ، سی و سه پل اصفهان، پل خواجو ، میدان نقش جهان، کاخ چهلستون را از نزدیک بازدید کنید.

در شهر اصفهان اماکن گردشگری و اقامتی با تنوع بسیار بالا وجود دارد، هم می توانید در هتل های مجلل و چند ستاره اقامت کنید و هم می توانید در هتل های سنتی و بومگردی ها مکان مناسبی را انتخاب کنید. البته یادتان باشد که اگر قصد دارید برای عید به اصفهان بروید باید از یکی دوماه قبل جا رزرو کنید تا از دردسرهای رزرو دقیقه نود خلاص شوید.

اصفهان غذاها و شیرینی های معروف و خوشمزه ای دارد که هر مسافری را به خود جذب می کند. بریونی، حلیم بادجان، کباب زردک، شله بریون زیره و البته گوش فیل و دوغ جز غذاهای معروف دیار نصف جهان است.

چابهار

چابهار بندر اقیانوسی ایران در کنار دریای عمان، مقصد بسیاری از مسافران نوروزی است که برای مسافرت عید به دنبال جای خوش آب و هوا می گردند. چابهار تقریبا در تمام فصول سال هوای بهاری دارد که به همین دلیل هم به اسم چابهار یعنی چهاربهار نامیده می شود. در سال های اخیر این شهر زیبا بسیار مورد توجه مسافران نوروزی قرار گرفته است.همچنین این منطقه به دلیل اینکه به عنوان منطقه آزاد در نظر گرفته شده است، برای کسانی که در سفر به دنبال خرید هم هستند برای خرید لوازم خانگی و سایر وسایل گزینه بسیار مناسبی است. طبیعیت زیبای چابهار با تنوع زیستی جانوری و گیاهی مناظر بکر و زیبایی را به وجود آورده است که در کمتر منطقه ایران نظیر آن را می توان یافت.

از جاهای دیدنی چابهار می توان کوه های مریخی ، غارهای سه گانه تیس چابهار، بندر گواتر ، تالاب لیپار که رنگ صورتی دارد، کوه گل افشان چابهار، زیستگاه گاندو ، ساحل صخره‌ای چابهار به نام ساحل دریا بزرگ چابهار را نام برد. از مناطق شهر قابل توجه و دیدنی چابهار هم می تواند مسجد جامع تیس که شبیه مساجد پاکستان است، اسکله ماهیگیری و بازار ماهی فروشان، موزه محلی چابهار که در ساختمان قدیمی فرمانداری چابهار و از دوره قاجار به یادگار مانده است، را نام برد.

یزد

گشتن در شهر یزد شبیه گشت و گذار در شهرک سینمایی است، انگار در دل بناهای تاریخی قدیمی و خشتی سفرمی کنید. سفری در تونل زمان. یزد به شهر بادگیرها و مناره ها معروف است و بافت سنتی خود را همچنان حفظ کرده است. هوای خنک این شهر در فصل بهار و طبیعت زیبای کویری،کوچه ها و دالان های قدیمی این شهر تاریخی را تبدیل به یکی از مقاصد اصلی گردشگران نوروزی تبدیل کرده است.

از جاهای دیدنی شهر یزد می توان باغ دولت آباد، میدان امیرچخماق، مسجد جامع یزد، خانه لاری ها ، آب انبار شش بادگیر و آتشکده بهرام را نام برد. برای دیدن همه دیدنی های شهر یزد یک سفر نوروزی کافی نیت و ممکن است باز هم دلتان بخواهد برگردید و سر فرصت همه جاهای دیدنی شهر را ببینید.

مسافرت نوروز فرصت مناسبی برای دیدن زیبایی های ایران است.حس و حال این عید سنتی ایرانی با سفر به شهرهای تاریخی و سنتی ایران و یا طبیعت منحصر بفرد ایران تکمیل می شود. فراموش نکنید برای اینکه سفر شادی را تجربه کنید یک ماه قبل از سفر همه نکات لازم را چک کنید. تهیه چک لیست سفر، بررسی قیمت بلیط هواپیما یا قطار، رزرو هتل یا خانه بومگردی و سایر موارد اگر در زمان درست انجام شوند باعث می شوند سفر شاد و لذت بخشی را تجربه کنید.

کدخبر: 531489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟