از آیفون ۱۲ چه می‌دانید؟

به گزارش رکنا، اپل در طول سال‌های گذشته ثابت کرده است که اگر سخن از تغییر زبان طراحی در میان باشد، هیچ‌ عجله‌ای برای این کار نخواهد داشت. ظاهرا این شرکت با حساب و کتاب خاص خودش، ظاهر و حس کاربری آیفون‌هایش را تغییر می‌دهد و کاری به روند رایج بازار ندارد. اما این اقدام گاهی باعث برانگیختن انتقاد کاربران نیز می‌شود و بسیاری معتقدند که اپل در این زمینه بیش از حد محتاط است.

چه انتظاراتی از نسل بعدی آیفون داریم؟

شاید همین فاصله طولانی است که موجب می‌شود پس از تغییر ظاهر هر چند نسل از محصولات اپل، همه احساس کنیم تحول بسیار بزرگی اتفاق افتاده است. اما علاوه بر این که ما به تغییرات تدریجی این شرکت عادت کرده‌ایم، عامل دیگر که در کند شدن روند تغییرات ظاهری محصولات اپل تاثیر دارد، پشت سر گذاشتن سال‌ها تحقیق و بررسی است.

برای نمونه، آیفون را در نظر بگیرید. آخرین تغییر عمده در این خانواده به آیفون X مربوط می‌شود که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. پیش از این گوشی، تمامی مدل‌های آیفون از همان طراحی آیفون ۶ معرفی شده در سال ۲۰۱۴ استفاده می‌کردند. اما اگر کمی بیشتر دقت کنیم، متوجه خواهیم شد که در طول ۵ سال گذشته، اپل در طراحی آیفون‌ها از بعضی المان‌های یکسان استفاده کرده است.

اما می‌توان امیدوار بود که با معرفی آیفون‌های ۲۰۲۰، شاهد تغییرات عمده‌ای در زبان طراحی گوشی‌های هوشمند اپل باشیم. انتظار می‌رود این نسل از طراحی کلاسیک آیفون‌های دهه گذشته، که اولین بار با آیفون ۴ معرفی شد، نیز الهام بگیرد.

تغییرات کلی‌تر نسبت به زبان طراحی آیفون X

طراحی لبه‌های گرد و نرم گوشی‌های اپل که از نسل‌های اولیه در این خانواده حضور داشتند، مزایای خاص خود را دارند. به لطف این طراحی، آیفون‌ها به راحتی در هر دستی (فارغ از اندازه) جای می‌گیرند و استفاده طولانی مدت از آن‌ها موجب خستگی و القای حسی ناخوشایند نمی‌شود. این طراحی تا کنون موفق عمل کرده است و کاربران نیز به آن عادت کرده‌اند. در حقیقت، اکثر گوشی‌های امروزی از لبه‌های گرد در ظاهر خود بهره گرفته‌اند.

اما با توجه به شایعات و خبرهای اخیر و با توجه به رندرهایی که به تازگی منتشر شده‌اند، اپل در طراحی آیفون ۱۲، استفاده از این لبه‌های گرد را کنار می‌گذارد و حالتی صاف‌تر به لبه‌ها می‌دهد که ظاهری جعبه‌ای به گوشی می‌بخشد؛ مشابه آنچه پیش‌تر در آیفون‌های ۴ و ۵ و سری S آن‌ها و همچنین آیفون SE دیده بودیم.

اگرچه هنوز برای بحث درباره آیفون‌های ۲۰۲۰ زود است، اما شایعات به این موضوع اشاره دارند که پس از آیپد پرو و مک‌بوک، اکنون نوبت آیفون است تا از ظاهر جدید و جعبه‌ای شکل با لبه‌های صاف‌تر بهره‌مند شود.

آیا آیفون ۱۲ به بریدگی بالای نمایشگر (ناچ) پایان می‌دهد؟

گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این است که اپل در حال کار روی نمونه‌های آزمایشی آیفونی است که هیچ‌گونه بریدگی در نمایشگر خود ندارد، اما حاشیه‌های آن کمی ضخیم‌تر شده است. گفته می‌شود اپل برای تحقق این طرح، قصد دارد سیستم دوربین TrueDepth ویژه Face ID، بلندگوی تماس‌ها و دوربین سلفی را نسبت به نمونه‌های فعلی کوچکتر کند تا در حاشیه بالای صفحه جای گیرد. اگرچه این طرح باعث افزایش ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر خواهد شد، اما حداقل نسبت به بریدگی فعلی، ظاهری زیباتر خواهد داشت.

حدس و گمان را که کنار بگذاریم، در فرهنگ داخلی اپل، مفهومی رواج یافته که با عبارت «چرخه تازه‌سازی ۳ ساله» از آن یاد می‌کنند؛ به‌ این صورت که اگر برای هر یک از محصولات تغییر بزرگی اتفاق افتاد و از تحول جدیدی رونمایی شد، حداقل تا سه نسل بعد از آن استفاده خواهد شد تا در نهایت با یک نمونه جدید جایگزین شود. همین الگو باعث شده تا بسیاری باور داشته باشند که پس از گذشت سه نسل از معرفی طراحی آیفون X که در خانواده آیفون XS و آیفون ۱۱ نیز به کار گرفته شد؛ آیفون ۱۲ باید با طراحی و ظاهر جدیدی راهی بازار شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 520412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟