۱۴ بیمار مشکوک به کرونا در ایلام شناسایی شدند

محبوب رستم زاد مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۴ مورد جدید مشکوک به بیماری کرونا در این استان شناسایی شده و نمونه آزمایش‌های این افراد به آزمایشگاه مربوطه در تهران ارسال شده است.

رستم زاد با بیان اینکه تا کنون مورد مثبت کرونا در این استان ثبت نشده است، اظهار داشت: ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی بیماران مشکوک به کرونا جهت پیشگیری از انتشار آن در سطح استان است.

او افزود: نتایج آزمایش‌ها پس از بررسی اطلاع رسانی می‌شود و بیماران مشکوک تا زمان اعلام نتایج تحت مراقبت هستند.

رستم زاد یادآور شد: پیش از این ۱۴ مورد مشکوک در ایلام شناسایی شد که نتیجه تمام آزمایش‌ها منفی و بیماران از بیمارستان مرخص شدند.

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین در خصوص ۲ فرد مشکوک به کرونا در شهرستان ملکشاهی گفت: هیچ موردی در این شهرستان شناسایی نشده و افراد مورد نظر تحت عمل جراحی آپاندیس قرار گرفته اند و مشکلی در این زمینه ندارند.

رستم زاد تاکید کرد: به مردم توصیه می‌شود در صورت امکان از رفتن به مکان‌های عمومی از جمله بانک ها، گلزار اموات، حضور در مراسم عروسی و فاتحه خودداری کنند و صاحبان عزاداری و عروسی برای رعایت بهداشت و جلوگیری از انتشار این بیماری مراسمات خود را در منزل برگزار کنند.

راه‌های انتقال کرونا از طریق تنفس، عطسه، دست دادن به وسایل است و باعث انتقال بیماری در بدن افراد می‌شود.

باتوجه به اینکه بیماری ویروسی کرونا هنوز واکسن ندارد تنها راه پیشگیری از آن رعایت بهداشت فردی است از جمله مهمترین راه‌های کنترل استفاده از ماسک، پرهیز از انداختن آب دهان و بینی به بیرون، شستن مرتب دست‌ها و استفاده از دستمال شخصی است.

کرونا ویروس ضعیفی است که قابلیت ماندگاری در محیط ندارد و یکی دو روز بیشتر در محیط نمی‌تواند زنده بماند به همین دلیل رعایت بهداشت موجب غیر فعال شدن این ویروس می‌شود.

حدود ۱۵۰ نوع ویروس عامل بیماری‌های عفونی هستند که کرونا یکی از جدیدترین آنهاست که تاکنون واکسن و یا آنتی بیوتیک برای مقابله با آن وجود ندارد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: از روز گذشته تاکنون با توجه به افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا، ۱۰۶ ابتلای قطعی تشخیص داده شده و در این بازه زمانی ۷ نفر فوت کرده‌اند.

در نتیجه در مجموع ۲۴۵ نفر ابتلای قطعی و ۲۶ نفر فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور داریم.

از این ۱۰۶ ابتلای قطعی، ۳۸ نفر در تهران، ۲۳ نفر در گیلان، ۷ نفر در قم، یک نفر در همدان، ۸ نفر در اصفهان، ۷ نفر در مازندران، ۵ نفر در اردبیل، ۳ نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی، ۳ نفر در سمنان، ۲ نفر در کرمانشاه، ۳ نفر در لرستان، یک نفر در کردستان، یک نفر در یزد، یک نفر در آذربایجان غربی و ۲ نفر در آذربایجان شرقی تشخیص داده شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546802 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟