بیانیه ائتلاف مدیران نواندیش برای انتخابات 1400

ائتلاف مدیران نواندیش برای انتخابات 1400 بیانیه صادر کرد.

ائتلاف مدیران نواندیش با صدور بیانیه ای ضمن دعوت از ملت بزرگ ایران برای مشارکت در انتخابات 1400 نامزدهای اصلح را معرفی کرد.

به گزارش رکنا، انجمن سواد رسانه‌ای ایران، انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران و کانون دانشگاهیان ایران اسلامی پس از برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری و اشخاص معرفی‌شده از سوی احزاب و جریان‌های سیاسی کشور، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی را به‌عنوان کاندیدای اصلح ریاست جمهوری شناسایی و لیست ۲۱ نفره پیشنهادی خود را به‌عنوان اشخاص متخصص و دارای برنامه برای اداره شهر تهران معرفی کرد.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه اشاره‌شده است: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، روز ۲۸ خردادماه سال جاری در حالی برگزار می‌شود که ایران اسلامی مهیای برداشتن دومین گام بلند خود برای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن ‌سازی شده ‌است.

این بیانیه می‌افزاید: انتخابات در ایران برای ملت و فضای عمومی کشور، نسیمی روح‌بخش است که فضای سیاسی را تغییر داده و معطر می‌کند تا هوای تازه‌‌ای در فضای کشور به وجود آورده و امیدهای تازه‌ای در دل‌ها برانگیزد.

در ادامه این بیانیه آمده است: فعالیت رسانه‌های بیگانه از ماه‌ها پیش باهدف تخریب روحیه مردم برای مشارکت در انتخابات پیش رو خود به‌تنهایی بیانگر اهمیت انتخاباتی است که در ۲۸ خردادماه برگزار خواهد شد تا علاوه بر تحقق تأثیر مثبتی که مشارکت گسترده مردم در انتخابات ۱۴۰۰ برای رونق اقتصادی کشور خواهد داشت، شاهد اقتدار بیشتر جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان و بروز و ظهور تأثیراتی مهم در خارج از مرزهای ایران باشیم.

این بیانیه می‌افزاید: اگرچه در برخی نشست‌های تخصصی ائتلاف مدیران نواندیش انتقاداتی نسبت به شیوه احراز صلاحیت‌ها مطرح شد اما بر خود لازم می‌دانیم با دعوت مردم به حضور پرشور در انتخابات پیش رو از تحقق گام دوم انقلاب اسلامی ایران حمایت کنیم.

در ادامه این بیانیه تصریح‌شده است: در شرایط کنونی کشور، نیاز به انسانی خودساخته، متعهد، متخصص، کارآزموده و اصلح که دارای کارآمدی و کفایت باشد و به استقلال این ملت و لزوم پیشرفت این کشور ایمان داشته باشد، بیشتر از گذشته احساس می‌شود. بر همین اساس پس از برگزاری نشست‌های متعدد با نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی از سوی ائتلاف مدیران نواندیش به‌عنوان کاندیدای اصلح ریاست جمهوری معرفی می‌شود، خصوصاً که در این برهه مهم از تاریخ انقلاب اسلامی، به مدیران و مسئولانی دلسوز، توانمند و شایسته نیاز است تا بتوانند ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور را بالفعل کرده و با تدابیر انقلابی و حکمرانی متعالی ضمن صیانت از منافع ملی، سرمایه‌های عظیم سرزمینی، انسانی، مادی و فرهنگی را در جهت اقتدار آفرینی، صلابت و پایداری ایران در سطح جهان به کار بگیرند.

بیانیه ائتلاف مدیران نواندیش می‌افزاید: رئیس‌جمهور در کشور ما نقش بسیار مهمی دارد، تبلیغات بیگانه می‌خواهد عکس این را نشان دهد، در حالیکه مشارکت حداکثری در انتخابات، موجب پویایی و نشاط جامعه و مایه دلگرمی مسئولان برای پیشبرد امور و رفع مشکلات مردم است.

این بیانیه در ادامه با تأکید بر اهمیت انتخابات شورای شهر تهران به‌عنوان پایتخت جهان اسلام خاطرنشان ساخته است: هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورای اسلامی شهر برای سپردن تمشیت امور شهری و شهروندی به افراد متخصص و متعهد حائز اهمیت است و این ضرورت آشنایی و آگاهی از دانش، انگیزه و مهارت نمایندگان مردم برای حکمرانی محلی را برجسته می‌سازد. ما برای ایفای نقش فعال در مدیریت شهری به مدیران کارآمد احتیاج داریم و این مهم از طریق معرفی افراد صالح و شایسته مقدور است به همین منظور ائتلاف مدیران نواندیش با بررسی همه‌جانبه نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اشخاص واجد صلاحیت را شناسایی و در لیست واحد به شهروندان عزیز تهرانی معرفی کرده است‌. بر همین منوال در این لیست نامزد مدنظر در انتخابات میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز معرفی‌شده‌ است.

این بیانیه در پایان بر این موضوع تأکید کرده است که ائتلاف مدیران نواندیش خود را متعهد به پیگیری، نظارت و دیده‌بانی عملکرد مسئولان و نمایندگان مردم می‌داند و بر شفافیت، پاسخگویی، مسئولیت‌ شناسی و پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید دارد.

اسامی اشخاص پیشنهادی از سوی ائتلاف مدیران نواندیش برای انتخابات ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری تهران، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی تهران و شورای اسلامی شهر تهران به شرح زیر است:

ریاست جمهوری: آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی

مجلس خبرگان رهبری (تهران): آیت‌الله علیرضا اعرافی

مجلس شورای اسلامی (تهران): اسماعیل کوثری

شورای اسلامی شهر تهران:

۱. مهدی چمران

۲. پرویز سروری

۳. مینو اصلانی

۴. لیلا وصالی

۵. زهرا شمس احسان

۶. سوده نجفی

۷. خسرو سلجوقی

۸. صالح اسکندری

۹. محمدکاظم لهراسبی نیچکوهی

۱۰. مهدی عباسی

۱۱. سید احمد علوی

۱۲. مهدی اقراریان

۱۳. احمد صادقی

۱۴. مهدی بابایی

۱۵. فرید شهاب

۱۶. هاشم داداش پور

۱۷. مهدی پیرهادی

۱۸. مرتضی طلایی

۱۹. علی‌اصغر قائمی

۲۰. ناصر امانی

۲۱. جعفر تشکر هاشمی آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 697071 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟