ملاقات رئیس کل دادگستری استان البرز با محکومان امنیتی

به گزارش رکنا، رئیس کل دادگستری استان البرز در حاشیه این دیدار با اشاره به اینکه این بازدید مختص زندانیان امنیتی بود، گفت: در این بازدید به صورت مستقیم با این دسته از زندانیان، شامل متهمان و محکومان دیدار و گفتگو شد و مشکلات و موضوعات اعلامی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این بازدید پس از استماع صحبت‌ها و مشکلات این زندانیان، دستورات قضایی مبنی بر بررسی پرونده ۴ نفر در کمیسیون عفو، همچنین برای چند نفر دیگر نیز اعطای مرخصی پایان حبس، اعطای آزادی مشروط و ادامه تحمل محکومیت در زندان باز صادر شد.

بازبینی پرونده های امنیتی

فاضلی هریکندی به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر بازبینی پرونده های امنیتی در سال گذشته اشاره کرد و متذکر شد: کارگروهی بدین منظور در دادگستری کل استان تشکیل و کلیه پرونده‌های مربوطه بازبینی شد و تعدادی از این محکومان با اعمال نهادهای ارفاقی از زندان آزاد و یا مشمول تخفیف مجازات شدند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه و با لحاظ رأفت اسلامی و پس از بازبینی پرونده ها، ۱۲ محکوم با صدور قرار تعلیق اجرای مدت باقی مانده حبس آزاد شدند و برای ۲نفر مرخصی پایان حبس، ۱۸ نفر آزادی مشروط و ۱۲ نفر پیشنهاد عفو صورت گرفت.

کدخبر: 785465 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟