علایم 20 درصد مبتلایان به کرونا شدید است

به گزارش رکنا ؛ علیرضا سلیمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود سه هفته از ورود به پیک سوم کرونا می‌گذرد، اظهار کرد: بی توجهی مردم نسبت به توصیه‌های کادر بهداشت و درمان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شده طی چند روز گذشته تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان افزایش محسوسی داشته باشد.

وی اضافه کرد: اگر مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت باشند همچنان شاهد موج سینوسی این بیماری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه علایم این بیماری در تمام بیماران یک شکل نیست، گفت: بیماری کرونا از یک طیف بیماری خفیف تا شدید را شامل می‌شود که ۴۰ درصد افراد درگیر علایم خفیف، ۴۰ درصد علایم متوسط و ۲۰ درصد بیماران علایم شدید دارند.

این مسئول توضیح داد: بیماران با علایم خفیف و متوسط لزومی ندارد به بیمارستان مراجعه کنند و صرفا بیماران با علایم شدید که شرایط جسمانی آنها اجازه نمی‌دهد مراحل درمانی را در خانه طی کنند باید به بیمارستان مراجعه کنند.

وی توضیح داد: موارد متوسط بیماری ممکن است به درگیری ریوی و تنگی نفس منجر شود که با مراجعه به پزشک در مراکز بهداشتی قابل حل است و شاید حتی نیاز به تست دادن نباشد.

سلیمانی اضافه کرد: شکل خفیف که اغلب با تب و گلودرد خفیف همراه شود است در اکثر موارد بدون مراجعه به پزشک با خوردن استامینوفن نیز قابل درمان است.

وی یادآور شد: در شرایط اپیدمی باید هر علامت کوچکی را بنابر ابتلا به بیماری بگذاریم و تا دوهفته احتیاط و رعایت موارد بهداشتی را بیشتر کنیم و حتی در محیط خانه ماسک بزنیم.

سلیمانی با اشاره به وجود مراکز بهداشتی و سامانه ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات مردم، گفت: مردم می توانند در صورت نیاز و داشتن علائم مشکوک به بیماری برای معاینه و راهنمایی به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.‌

وی گفت: در شرایط فعلی ضروری برای تست گرفتن از تمامی افراد مشکوک به کرونا وجود ندارد و البته امکانات این کار را هم نداریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 611407 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟