پرداخت وام قرض الحسنه جدید ۱۰۰ میلیونی با اقساط ۷۰۰هزار تومانی ۲۰ ساله در ۳ بانک + جزئیات

وام قرص الحسنه / رکنا: وام قرض الحسنه ویژه ای در سه بانک پرداخت می شود. وام قرص الحسنه  به مبلغ حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان و دوره بازپرداخت ۲۰ ساله از امروز در بانک های تجارت ، صادرات و کشاورزی پرداخت می شود و به زودی دو بانک ملت و مسکن نیز  این وام قرص الحسنه پرداخت این وام را آغاز می کنند. وام قرض الحسنه ای که طی روزهای اخیر ابلاغیه آن به بانک های کشاورزی، تجارت و صادرات انجام شده حداکثر تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و با کارمزد ۴ درصد پرداخت می شود و اقساط آن ۲۰ ساله اقساط این وام قرض الحسنه پیش از این ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته و با افزایش زمان قسطهای این تسهیلات متقاضیان بایدماهیانه حدود ۷۰۰ هزار تومان قسط پرداخت کنند.

به گزارش رکنا , یک مقام مسئول درباره این وام چنین توضیح داده است: تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها پیش از این ۵۰ میلیون تومان بود که به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده و به ساکنان این مناطق که تاکنون از وام‌های بنیاد استفاده نکرده‌اند پرداخت می‌شود.

به گفته حمیدرضا سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن از روز سه شنبه هفته گذشته- ۹ تیرماه ۱۴۰۰ – سه بانک کشاورزی، تجارت و صادرات سهمیه تسهیلات مذکور را به استان ها ابلاغ کرده‌اند و طبیعتا روند پرداخت ظرف یکی دو روز آینده آغاز خواهد شد. مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: سایر بانک ها از جمله بانک مسکن و ملت نیز به زودی پرداخت را شروع می‌کنند.

به نظر می رسد این وام نه تنها برای بهبود وضعیت مسکن روستائیان بلکه برای شهروندان تهرانی یا شهروندان سایر شهرها که اصلیتی روستایی دارند نیز مفید است. در واقع این تسهیلات برای افرادی از این دست فرصت آفرین است شهروندانی که اصلیت روستایی دارند معمولا برای خرید زمین در روستای خود نیازمند پرداخت پول چندانی نیستند و حتی برخی افراد در روستای خود زمین موروثی برای ساخت خانه و ویلا دارند اما امکان پولی برای ساخت آن ندارند.

تسهیلات مذکور به این دسته افراد کمک می کند با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی مراحل ابتدایی یک خانه یا اقامتگاه را به پایان برسانند و بعد از آن با پس اندازهای خود به تدریج خانه را تکمیل تر کنند.

یک گزینه دیگر نیز این است که یک خانه کوچک و فرسوده را در روستای خود به قیمت مناسب خریداری کنند و بعد با استفاده از تسهیلات ۱۰۰ میلیونی این خانه را بهسازی و نوسازی کنند.

گزینه مفید بعدی این است که خانه های روستایی به ارث رسیده به برخی افراد که فرسوده و به حال خود رها شده اند را می توان با این تسهیلات مرمت و قابل سکونت کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 702288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟