قیمت دلار در هفته گذشته چه تغییراتی کرد؟ / آیا هفته آینده بانک مرکزی قیمت دلار را پایین می آورد؟

قیمت دلار آمریکا در این هفته وارد کانال 25 هزار تومان شد و تا آخرین روز هفته در این کانال پایدار ماند. قیمت دلار آمریکا که عصر چهارشنبه روی 25 هزار و 270 تومان قرار داشت، معاملات روز پنجشنبه را با قیمت 25 هزار و 220 تومان آغاز کرد. قیمت دلار در ادامه قدری افت کرد و روی 25 هزار و 190 تومان قرار گرفت. بر این اساس قیمت دلار در کانال 25 هزار تومان باقی ماند، اما در حفظ مرز حساس 25 هزار و 200 تومان ناکام ماند.

به گزارش رکنا، این روزها نرخ دلار بازار آزاد جایگاه خود را در کانال 25 هزار تومان تثبیت کرده است و نرخ دلار سنا نیز در کانال 25 هزار تومان باقی ماند، اما همچنین رشد معناداری در عرضه دلار متشکل مشاهده نمی‌شود. حجم عرضه دلار متشکل در آخرین روز معاملاتی هفته نسبت به روز گذشته 33 درصد افت کرد و روی رقم 3 میلیون و 276 هزار قرار گرفت. عرضه دلار متشکل زیر متوسطی است که از هفت فروردین تا به امروز به دست می‌آید.

احتمال دارد محاسبات بانک مرکزی حاکی از افزایش قیمت دلار در میان مدت باشد. اینکه بانک مرکزی سعی نکرد قیمت را با افزایش عرضه به سمت پایین هدایت کند تا حدی باعث شد که رفتار نوسانی قیمت دلار کاهش یابد و قیمت دلار روند افزایشی را دنبال کند. این مسئله باعث می‌شود حضور نوسان‌گیران در بازار کم‌رنگ‌تر شود. روند قیمتی دلار و حجم عرضه در هفته آینده می‌تواند مهم باشد. اگر حجم عرضه در هفته آتی نیز پایین باشد می‌توان نتیجه گرفت بانک مرکزی قصد ندارد قیمت دلار را با فشار عرضه پایین نگه دارد.

طلای جهانی باز هم سکه را ناامید کرد

طلای جهانی امروز نیز رشد معنی‌داری نداشت و سکه را ناامید کرد. دلار در سطوح قیمتی جدیدی نوسان می‌کند و دیدگاه‌های افزایشی در بازار دلار تقویت شده است، اما سکه به واسطه عملکرد ضعیف طلای جهانی توانایی صعود ندارد و حول مرز حساس 10 میلیون و 800 هزار تومان بالا و پایین می‌رود.

قیمت سکه ظهر امروز روی 10 میلیون و 800 هزار تومان و 30 هزار تومان پایین‌تر از نرخ عصر روز گذشته بود. قیمت سکه در سه روز پایانی این هفته حول این مرز نوسان داشت و هنوز نتوانسته جایگاه خود را در بالا یا پایین این مرز تثبیت کند.

در جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آزاد در سطوح جدید پایدار شده است و قیمت دلار سنا در کانال 25 هزار تومان باقی ماند، اما بانک مرکزی عرضه دلار متشکل را زیاد نکرد. در صورتی که این روند ادامه داشته باشد می‌توان نتیجه گرفت بانک مرکزی قصد ندارد قیمت دلار را با فشار عرضه پایین نگه دارد. سکه امامی در روزهای اخیر حول مرز 10 میلیون و 800 هزار تومان نوسان داشت و نتوانست جایگاه خود را در بالا یا پایین این مرز تثبیت کند.

کدخبر: 701474 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟