پرداخت کمک هزینه معیشتی به جانبازان و آزادگان

با اجرای آیین نامه نامه اجرایی کمک هزینه جانبازان و کمک هزینه آزادگان پرداخت خواهد شد.پرداخت کمک هزینه جانبازان و آزادگان شامل آن دسته جانبازانی می شود که شغل و درآمد ندارد.

با تصویب طرح این کمک هزینه جانبازان،طرح مذکور به زودی به مرحله اجرا درمی آید.

به گزارش رکنا،معاون اول رئیس جمهور آیین نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور درخصوص پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد بند (ب) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، آیین نامه اجرایی بند یادشده درخصوص پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد را تصویب کرد.

کمک هزینه به جانبازان فاقد شغل پرداخت می شود

به موجب آیین نامه مذکور، جانبازان یا آزادگانی که از صندوق های بیمه یا بازنشستگی حقوق بازنشستگی یا مستمری دریافت می کنند و مستمری ایشان از حداقل حقوق کارکنان دولت کمتر است، منوط به اینکه فاقد هرگونه شغل و درآمد دیگری باشند، مابه التفاوت آن تا حداقل حقوق کارکنان دولت از محل این قانون توسط بنیاد پرداخت می شود.

مشمولین این آیین نامه برای برخورداری از کمک معیشت موظفند اصل تقاضانامه مربوط و اقرارنامه محضری مبنی بر فاقد شغل و درآمد بودن خود را به بنیاد شهید و امور ایثارگران محل پرونده خود ارایه نمایند و بنیاد موظف است به منظور برقراری کمک معیشت، اقدامات لازم را به عمل آورد.

بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین موظف است ظرف سه ماه نسبت به تدوین شیوه نامه مرتبط برای مشمولان این آیین نامه براساس درصد جانبازی، شرایط سنی، بیماران صعب العلاج و افراد مشمول دارای محدودیت های جسمی حرکتی و ضایعات غیرجانبازی، اقدام نماید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 698742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟