قیمت های باورنکردنی میوه در بازار / برگ مو هر کیلو 57 هزار تومان!

به گزارش رکنا، بعد از نوبرانه‌هایی که تا ۲۴۰ هزار تومان هم فروخته شدند، حالا بهای شاه‌توت به کیلویی ۱۴۰ هزار تومان رسیده است و بهای برخی انواع میوه هم ارقامی نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان را تجربه می‌کنند.

قیمت انواع نوبرانه ها در بازار

در حالی که قیمت برخی انواع میوه در بازار پنج و شش رقمی شده است، برخی فروشندگان برچسب قیمت میوه را حذف کرده‌اند. آنها می‌گویند نوسان مدام قیمت موجب شده که برچسب‌های قیمت برداشته شود.

امسال بهای برخی نوبرانه‌ها سه رقمی شد و قیمت برخی اقلام مانند انبه و گیلاس به بالای ۱۰۰ هزار تومان رسید. در این میان نرخ انبه تا ۲۵۰ هزار تومان هم رسید.

گرچه حالا بهای نوبرانه‌ها کاهش داشته است اما همچنان میوه‌هایی با قیمت شش رقمی و پنج رقمی در بازار تهران دیده می‌شود. براساس گزارش میدانی در منطقه امیرآباد تهران هر کیلوگرم شاه‌توت با قیمت ۱۲۰ تا ۱۴۰هزار تومان و گیلاس و زردآلو با قیمت ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان و قیمت هرکیلوگرم لیموترش ۷۵ هزار تومان است. در تجریش هم هر کیلو برگه مو هم با قیمت ۵۷ هزار تومان فروخته می‌شود!

این در حالی است که در نرخ‌نامه رسمی اتحادیه فروشندگان میوه حداکثر قیمت مصوب لیمو ترش بین ۱۸ تا ۳۵ هزار تومان است و فروشندگان با احتساب ۳۵ درصد سود باید آن را ۴۷ هزار تومان بفروشند اما برخی از واحدهای صنفی به سود قانونی قانع نیستند و هر کیلو لیموترش را با قیمت ۷۵ هزار تومان می‌فروشند.

قیمت شاتوت در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه درباره رشد خیره‌کننده قیمت میوه گفت: برخی اقلام مانند شاه‌توت و انبه میوه لوکس هستند و به دلیل تولید یا واردات در حجم کم، با قیمت بالا عرضه می‌شوند.

شاه توت در فروشگاه‌های اینترنتی با قیمت ۱۲۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

اسدالله کارگر ادامه داد: شاه توت در یک مقطع کوتاه زمانی به بازار عرضه می‌شود و چیدن آن هم دردسر دارد و به دلیل تولید اندک این میوه عرضه آن به واحدهای صنفی کم است و بهای سایر میوه‌ها نیز متاثر از افزایش هزینه تولید، حمل و نقل و در مجموع تورم عمومی بوده است.

در تجریش هم هر کیلو برگه مو هم با قیمت ۵۷ هزار تومان فروخته می‌شود!آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 697413 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟