زمان تحویل این واحدهای طرح مسکن ملی اعلام شد

یک شرکت عمرانی طرح مسکن ملی در شهر اندیشه با اشاره به دلیل پیشرفت کند پروژه طرح مسکن ملی این شهر اعلام کرد: واحدهای طرح مسکن ملی سال ۱۴۰۲ تحویل خواهد شد.

به گزارش اقتصادی رکنا، روابط عمومی شرکت عمران شهر اندیشه در پاسخ به انتشار مطلبی تحت عنوان "پیشرفت کُند پروژه طرح ملی مسکن در شهر جدید اندیشه" دلایل کند شدن روند ساخت این طرح را به شرح زیر اعلام کرد؛

« برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن که خرداد سال 1398 توسط وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید اندیشه آغاز شد، که سهم شهر جدید اندیشه از این برنامه 2500 واحد بوده که در چند پروژه در دست احداث است.

متاسفانه با شیوع ویروس کرونا در کشور از اواخر سال 1398 (حدود 9 ماه پس از آغاز عملیات اجرایی)، تبعات گسترش و همه‌گیری این بیماری پروژه های اقدام ملی تولید مسکن را نیز همانند سایر بخش های کشور هدف قرار داده و موجب ایجاد اختلال در اجرای آنها شده است.

مطابق مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، در زمان قرارگیری شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، می بایست پروژه های ساختمانی و کارگاه ها به صورت موقت تعطیل شوند. لذا با عنایت به اینکه شهرستان شهریار (شهر جدید اندیشه) در این مدت چندین بار در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته، تعطیلی پروژه ها اجتناب ناپذیر بوده است.

از سوی دیگر شرایط نامساعد اقتصادی که ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه ملت شریف ایران بوده است نیز موجب شده تا در برخی برهه های زمانی، تهیه مصالح ساختمانی مورد نیاز برای پیش برد پروژه ها با وقفه روبرو شده و موجب کندی پیشرفت کار شود.

در خصوص پروژه مرکز شهر جدید اندیشه نیز باید خاطر نشان کرد در کنار احداث ساختمان های طرح اقدام ملی تولید مسکن، محوطه سازی و احداث خیابان ها و رهباغ شهر جدید اندیشه نیز بر عهده شرکت سازنده این پروژه بوده که همزمانی اجرای آنها بر حجم عملیات اجرایی افزوده و موجب شده تا پیشرفت پروژه در ظاهر کُند به نظر برسد.

در پایان لازم به ذکر است که زمان تحویل پروژه های اقدام ملی تولید مسکن شهر جدید اندیشه که نویسنده مطلب مورخ 9/3/1400 به آنها اشاره کرده سال 1402 است و هم اکنون پروژه ها با لحاظ موارد یاد شده مطابق با برنامه زمانبندی شده و با نظارت این شرکت در دست اجرا هستند و این شرکت تلاش دارد تا با یاری پروردگار و تلاش خدمتگزاران مردم، پروژه های در دست اجرا را در اسرع وقت و با کیفیت مطلوب به پایان رساند.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 697035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟