پشت پرده سیستم قرعه‌کشی خودرو

قرعه‌کشی خودرو در ایران چه پشت پرده ای دارد؟! خیلی ها برای ارزانتر خریدن خودرو چشم انتظار اعلام قرعه کشی خودرو هستند تا در قرعه کشی خودرو به آرزوهای کوچکشان برسند.

به گزارش رکنا، بهزاد رحیمی با اشاره به ضرورت اصلاح سازوکار پیش فروش خودرو، گفت: در مکانیزم کنونی هر فردی که بتواند در طرح‌های پیش فروش برنده شود، می‌تواند یک شبِ چند میلیون تومان سود به دست آورد و این فروش به نوعی بخت‌آزمایی است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند محدودیت‌هایی مانند استفاده از کارت ملی، دارا بودن گواهینامه و... از شروط الزامی ثبت‌نام در طرح‌های پیش فروش و فروش فوری خودروسازان است اما شنیده می‌شود، برخی با پرداخت پول بیشتر می‌توانند در این طرح‌ها برنده شوند بنابراین باید شفاف سازی انجام شود.

وی با بیان اینکه در این طرح‌ها بحث از شانس نیز گذشته و دست دلالان در کار است، اضافه کرد: اگر سازوکار کنونی پیش فروش خودرو علمی و مناسب بود، مردم راضی بودند در حالیکه نه مصرف کننده و نه تولیدکننده رضایتی از این مکانیزم ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سازوکار کنونی پیش فروش خودرو قابل دفاع نیست، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان باید در سیاست‌های کنونی پیش فروش تجدیدنظر کنند.

عضو هیات رئیسه صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سود ناشی از مکانیزم‌های کنونی نصیب سوداگران می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که عرضه خودرو افزایش یابد، بیشتر مشکلات موجود در بازار برطرف شده و عطش بازار رفع خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696865 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟