پرداخت یارانه نقدی به متقاضیان از ماه آینده

یارانه نقدی / امید حاجتی گفت: سال 99 بالغ بر 30 درصد منابع معادل 70 هزار میلیارد تومان سازمان هدفمندی کسری منابع داشتیم. طبیعتاً مصارف شامل هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر است که کار را برای مدیریت آن سخت می‌کند. در این راستا با استفاده از ظرفیت اسناد خزانه بسیاری از تعهدات را پرداخت کردیم و برخی تخصیص‌ها لغو شد.

35 درصد مصارف در سال جاری رشد کرده است

به گزارش رکنا، وی با بیان اینکه 35 درصد مصارف در سال جاری رشد کرده است و از 270 هزار میلیارد تومان به 334 هزار میلیارد تومان رسیده است، عنوان کرد: تحریم‌ها در بحث صادرات فرآورده‌های نفتی و همچنین مصوبات کرونا روی درآمدهای ما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود صددرصد منابع محقق نشود. در 6 ماهه نخست سال جاری، منابع هدفمندی ما را به سختی می‌اندازد چرا که هزینه‌ها باید تأمین شود که در راس آنها یارانه سرپرستان خانوار در بخش نقدی و معیشتی و همچنین پرداختی به کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند.

تخصیص اعتبار به بنیاد شهید و طرح سلامت

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تأکید کرد: امسال در پرداختی به کمیته امداد امام خمینی 338 درصد رشد داریم. همچنین علاوه بر این موضوع، تخصیص اعتبار به بنیاد شهید، طرح سلامت، خرید تضمینی گندم، خرید تضمینی آب پرداخت می‌شود مثلاً 22 هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم اختصاص می‌دهیم که با امنیت غذایی کشور در ارتباط است. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟