استخراج یک بیت‌ کوین معادل مصرف صد سال یک خانه برق مصرف می کند

براساس آخرین آمار وزارت نیرو ، مجموع توان تولید برق تمام نیروگاه های کشور روزانه حدود 8600 مگاوات است و با این صحبت های سخنگوی صنعت برق مشخص می شود که حدود یک چهارم برق تولیدی کشور، روزانه توسط تولیدکنندگان غیرمجاز بیت کوین مصرف می شود.

به گزارش رکنا، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با بیان این که برای تولید یک بیت کوین، به اندازه مصرف صد سال یک خانه معمولی در تهران ، برق مصرف می‌شود؛ عنوان کرد: توان مصرفی یک دستگاه ماینر معادل یک کولر گازی، 5 کولر آبی، 15 یخچال فریزر و 35 پنکه است.

وی افزود: البته ما با تولیدکنندگان مجاز رمز ارز مشکلی نداریم، چون مصرف را مدیریت می‌کنند و تا پایان شهریور نیز فعالیت خود را متوقف کرده‌اند، اما آنهایی که صنعت برق را تحت فشار قرار می‌دهند، تولیدکنندگان غیرمجاز هستند که حدود 2 هزار مگاوات مصرف دارند.

رجبی مشهدی درباره وضعیت هفته آینده مصرف برق کشور عنوان کرد: هفته آینده، روزهای گرمی در پیش داریم و دمای هوا به 38 درجه هم می‌رسد. ️به ازای هر یک درجه افزایش دما 1200 مگاوات به مصرف برق اضافه می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم مصرف برق در هفته آینده به 57 هزار مگاوات و حتی بیشتر از آن برسد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 691502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟