پیش بینی بورس در هفته دوم خرداد

به گزارش رکنا، در اواخر هفته‌گذشته روند بازار سرمایه تا حدی متعادل‌ شد و نمادهایی مانند «وبملت»، «فولاد» و « خودرو » که تاثیرات منفی را در شاخص کل گذاشته بودند با بازگشایی و شروع حرکت تعادلی آنها روند بازار هم تا حدودی تغییر کرد. در هفته گذشته با تغییر در نرخ سیمان و روند صعودی این گروه تاثیر مثبتی در روند بازار توسط این گروه در بازار شکل گرفت.

رویا ذبیحی کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته گذشته در روزهای شنبه و یکشنبه ۴۰ نماد مثبت در بازار وجود داشت که در روز دوشنبه به ۸۰ نماد رسید و در سه‌شنبه هفته گذشته این تعداد به ۱۱۰ نماد افزایش یافت و این روند نشان می‌دهد روند مثبت در بازار به سهم‌های کوچک هم منتقل شده و با افزایش حجم معاملات و گزارش‌های ماهانه خوبی که شرکت‌ها منتشر می‌کنند روند بازار تا حدودی متعادل شود.

این کارشناس بازار در بخش دیگری درباره گروه‌های پیش‌رو در هفته آینده گفت: به نظر می‌رسد گروه‌های سیمانی به دلیل گزارشاتی که منتشر کردند و فلزی‌ها از گروه‌های مثبت و موثر در بازار باشند. اما نمادهای گروه‌ه‌های دارویی بعد از ۶ ماه که ارز ۴۲۰۰ در آن حذف شود و نرخ آن آزاد شود روند رو به رشدی را طی خواهند کرد.

وی درباره تاثیر نرخ دلار در بازار سرمایه گرفت: دلار ممکن است مقداری کاهش یابد و پیش‌بینی میکنم که با شکل‌گیری مذاکرات برجام شرکت‌های خارجی برای ورود به کشور مدتی صبر کنند تا نتیجه مذاکرات تثبیت شود و اگر مذاکرات در کشور تثبیت شود گروه‌های نمادهای خودرویی، بانکی می‌توانند صعودهای خوبی را داشته باشند و اگر نتیجه مذاکرات منفی باشد گروه‌های شوینده، مواد غذایی و دارویی می‌توانند شرایط مطلوبی را داشته باشند اما به صورت کلی به دلیل تعلل شرکت‎‌های خارجی برای ورود به کشور نمادهای کامودیتی محور در بازار روند رکودی را خواهند داشت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 691447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟