دلیل صعود دوباره طلا و سکه / تاثیر مذاکرات برجام در بازار پیش‌خور شد؟

به گزارش رکنا،ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: امروز قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نسبت به آخرین معاملات روز گذشته بیش از ۳۰ هزار تومان افزایش داشت و با نرخ ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.
محمدولی ادامه داد: چند روزی است که شاهد افزایش قیمت انواع سکه، طلا و جواهر در بازار‌های داخلی هستیم به طوری که هر قطعه سکه طرح جدید مجدد به کانال ۱۰ میلیون تومانی نزدیک شده است.
وی با اشاره به وضعیت بازار‌های جهانی بیان کرد: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد رشد به ۱۸۳۶ دلار و ۹۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۸۳۶ دلار و ۸۰ سنت رسید. شاخص ارزش دلار امروز شاهد ۰.۱ درصد افزایش بود و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.
محمدولی ادامه داد: نرخ دلار در بازار‌های داخلی کشور تقریبا مهم‌ترین اهرم تعیین قیمت طلا و سکه در کشور است، که قیمت آن در بازار‌های داخلی نسبت به ۲ روز گذشته حدود هزار تومان افزایش داشته است.
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: نرخ اونس جهانی به عنوان یک اهرم دیگر افزایش پیدا کرده است، همچنین بازار طلا و سکه این هفته پس از حدود یک ماه بازگشایی شده است و این امر می‌تواند در قیمت‌ها تاثیر گذار باشد.
وی تصریح کرد: قیمت هر اونس طلا نسبت به یک هفته گذشته بیش از ۹۲ دلار گران شده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران تصریح کرد: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۸۵ هزار تومان، هر قطعه سکه طرح جدید ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، طرح قدیم ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار‌های داخلی معامله شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 686677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟