هزینه سرویس پیامک بانکی به زودی یکسان می شود

به گزارش رکنا، در تماس با برخی از بانک های دولتی و خصوصی مشخص شد که هنوز بانک ها برای افزایش هزینه سرویس پیامک تغییری اعمال نکرده اند. بانک اقتصادنوین در این مورد گفت: هنوز برای سال 1400 هزینه سرویس پیامک بانکی از مشتریان اخذ نشده است و برای سال 99 همان 15 هزار تومان دریافت شده است. بانک ملی نیز در این خصوص اظهار کرد که افزایشی مبنی بر هزینه سرویس پیامکی بانکی نداشته است.

به نظر می رسد بانک شهر اگر چه زیر مجموعه بانک های خصوصی به حساب می آید اما با مصوبه داخلی تصمیم به افزایش هزینه سرویس پیامک بانکی برای سال 1400 گرفته است.

در این خصوص علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌ های دولتی و نیمه‌ دولتی در گفتگوی با رکنا گفت: هنوز برای سال 1400 افزایش قیمت هزینه سرویس پیامک بانکی نداشته ایم.

فقط بانک شهر هزینه سرویس پیامک بانکی را افزایش داده است

همچنین محمدرضا جمشیدی، دبیر کل کانون بانک‌ ها و موسسات اعتباری خصوصی ضمن تکذیب افزایش هزینه سرویس پیامک بانکی به رکنا گفت: هزینه سرویس پیامک بانک های خصوصی افزایش نداشته است، فقط بانک شهر هزینه سرویس پیامک بانکی را به 30 هزار تومان افزایش داده است. به نظر می رسد بانک های خصوصی شده مثل بانک تجارت ظاهرا در خبری که در فضای مجازی منتشر شده است، افزایش قیمت داشته اند. بانک تجارت هنوز 45 درصد دولتی است ، اما هنوز عضو کانون بانک های خصوصی هم نیست.

در حال حاضر هزینه یک ساله سرویس پیامک بانکی 15 هزار تومان است

وی افزود: در حال حاضر هزینه سرویس پیامک بانک های خصوصی 15 هزار تومان است، که معمولا یا یک ساله یا هر 6 ماه از حساب مشتریان برداشت می شود. طبق مجوزی که بانک مرکزی در سال 99 به بانک ها ابلاغ کرده است، بانک ها این مجوز را دارند که بیش از این مبلغ از حساب مشتریان کسر کنند. بانک مرکزی گفته است برای هر پیامک 300 ریال بعلاوه هزینه پیامک و آبونمان اخذ شود. در این صورت هزینه هر پیامک بسیار بالاتر می شود.

هزینه سرویس پیامک بانکی بین همه بانک ها یکسان خواهد شد

جمشیدی افزود: اما باتوجه به هزینه ای که در بودجه 1400 برای سرویس پیامک آمده است و هزینه ای که اپراتورهای مختلف افزایش داده اند، و هزینه های دیگر، در پی این هستیم که جلسه مشترکی بعد از ماه مبارک رمضان با بانک های دولتی و خصوصی برگزار کنیم. به احتمال زیاد در این زمینه که هزینه سرویس پیامک بین همه بانک ها یکسان شود، تصمیم گیری خواهد شد.

بخشنامه بانک مرکزی درخصوص هزینه سرویس پیامک بانک ها:

بخشنامه شماره 99/250232 مورخ 1399/08/07; بخشنامه کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی 291 KB -   PDF icon

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 685958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟