مذاکرات وین قیمت سکه و دلار را کاهش داد + جدول قیمت سکه و طلا

به گزارش رکنا، روند کاهشی قیمت سکه ، طلا و قیمت دلار در بازار ادامه دارد. یکی از دلایل مهم این روند کاهشی، شروع مذاکرات برجامی است. به نظر می رسد با به سرانجام رسیدن این مذاکرات، همچنان شاهد افت قیمت ها در بازار باشیم.

در این خصوص گفتگوی اختصاصی رکنا با محمد کشتی آرای، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران را بخوانید:

کشتی آرای در آغاز ضمن اعلام قیمت های سکه و طلا گفت: امروز یکشنبه باتوجه به این که بازارهای جهانی تعطیل هستند، قیمت ها به نسبت دیروز تغییری نکرده است.

در روزهای آینده قیمت ها افزایشی نمی شود

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران درخصوص پیش بینی قیمت ها در روزهای پیش رو گفت: اگر چه روند مذاکرات وین کند پیش می رود، اما چون سیگنال ها و نشانه های این مذاکرات مثبت است تاثیر مستقیمی بر قیمت ارز گذاشته است. طبعتا زمانی که قیمت ارز کاهشی شود و افزایش پیدا نکند، می تواند تاثیر مثبتی بر قیمت طلا و قیمت سکه داشته باشد. به نظر می رسد در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت خواهیم بود. اما آنچه مسلم است این است که به نظر نمی رسد قیمت ها افزایش یابد.

وی درخصوص میزان حباب سکه در بازار گفت: حباب سکه طرح جدید حدود 300 هزار تومان است. سکه های دیگر هم همچنان دارای حباب هستند. اما به دلیل تعطیلات 3 هفته ای و کاهش تقاضا در بازار، شاهد کاهش حباب این سکه ها هستیم.

کشتی آرای درباره قیمت جهانی طلا در روزهای کرونا افزود: قیمت جهانی طلا تحت تاثیر کرونا افزایش پیدا کرد. بنابراین بهبود وضعیت بیماری کرونا در جهان به کاهش قیمت جهانی طلا کمک می کند. اما باتوجه به این که در جهان به دلیل شیوع این بیماری تورمی ایجاد شده است، باعث شده است فعلا قیمت جهانی طلا کاهش پیدا نکند. در حال حاضر به نظر می رسد واکسینه کردن جهانی می تواند به کاهش و تثبیت قیمت طلا کمک کند.

قیمت سکه و قیمت طلا امروز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه

امروز در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم 931 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید 9 میلیون و 520 هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 9 میلیون و 3500 هزار تومان است.

قیمت سکه

قیمت نیم‌ سکه بهار آزادی 5 میلیون و 200 هزار تومان، قیمت ربع‌ سکه بهار آزادی 3 میلیون و 260 هزار تومان و قیمت سکه یک گرمی یک میلیون و 850 هزار تومان تعیین شده است.

قیمت طلا

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم 931 هزار تومان، قیمت طلای 24 عیار در هر گرم یک‌ میلیون و 240 هزار تومان و قیمت هر مثقال طلا 4 میلیون و 30 هزار تومان ارزش‌ گذاری شده است.

قیمت سکه و قیمت طلا
رکنا قیمت به تومان
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  9 میلیون و 520 هزار
سکه تمام طرح قدیم  9 میلیون و 350 هزار
نیم سکه بهار آزادی 5 میلیون و 200 هزار
ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 260 هزار
سکه یک گرمی  یک میلیون و 850 هزار
هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 240 هزار
هر گرم طلای 18عیار  931 هزار
هر مثقال طلا 4 میلیون و 30 هزار
آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.
کدخبر: 685777 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟