قیمت نان سنگک به ۶ هزار تومان رسید!

به گزارش رکنا،برخی شهروندان تهرانی نسبت به افزایش قیمت‌ و همچنین کوچک شدن اندازه قرص نان معترض هستند.

یکی از نانوایان مرکز شهر تهران گفت: هزینه‌ها از جمله نرخ دستمزد کارگر و هزینه آب و برق افزایش داشته است و نمی‌توانیم نان را با نرخ دو سال گذشته به مردم بفروشیم.

قیمت نان بربری در نرخ نامه رسمی یک هزار و ۵۰۰ تومان است اما حالا در برخی نانوایی‌ها قیمت این نوع نان به دو هزار تومان افزایش داشته است.

چانه نان ۲۵۰ گرم آب رفت

یکی از نانوایان نان سنگکی در منطقه امیرآباد تهران هم گفت: قیمت نان سنگک نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است اما وزن چانه‌ها اندکی کوچک‌تر شده است. به عنوان مثال در نرخ‌نامه رسمی وزن چانه ۶۵۰ گرم اعلام شده در حالی که وزن چانه‌های نان سنگک در حال حاضر ۴۰۰ گرم است.

یکی دیگر از نانوایان هم توضیح داد که قیمت نان سنگک ساده در نرخ‌نامه ۱۸۰۰ تومان و دو رو کنجد هم سه هزار تومان است اما به دلیل افزایش هزینه‌ها قیمت این نان از سه هزار تومان شروع و تا قیمت شش هزار تومان هم فروخته می‌شود.

در منطق شمالی کشور و در شهر ساری هم یکی از شهروندان گزارش داد: قیمت نان بربری قبل از شیوع ویروس کرونا ۸۰۰ تومان بود اما حالا این نان به قیمت یک هزار و ۲۵۰ رسیده است.

همچنین از منطقه درگز خراسان رضوی هم به این رسانه خبر رسیده است که در واحدهای نانوایی این شهرستان هر فرد حداکثر پنج قرص نان داده می‌تواند بخرد و اگر فردی به نان بیشتری نیاز داشته باشد باید آن را از نانوای دیگری تهیه کند.

مصوبه قیمت نان اجرا نمی‌شود

به گفته رئیس اتحادیه نان سنگکی اما، افزایش قیمت نان غیرقانونی است. هرچند که هزینه تمام شده نانواها افزایش قابل ملاحظه داشته است و البته یکی دیگر از دغدغه نانواها این است که آرد به موقع به دستشان نمی‌رسد.

اصغر پابرجا گفت: برای افزایش قیمت نان با دولت مکاتبه کردیم و قرار شد در این باره پاسخی دهند.

او همچنین درباره تاخیر در تامین آرد واحدهای نانوایی هم توضیح داد: چنانچه نانوایی آزادپز نباشد و مجوز داشته باشد سهمیه آردشان به موقع به دستشان می‌رسد اما نانوایی‌های آزادپز که باید آرد را از بازار آزاد تهیه کنند، کمی در تهیه آرد مشکل دارند.

او اظهار کرد: در نرخ‌نامه قیمت نان سنگک ساده ۱۸۰۰ تومان است. قیمت نان سنگک یک رو کنجد دو هزار تومان و سنگک دو رو کنجد با قیمت سه هزار تومان فروخته می‌شود اما نانواها این مصوبه را اجرا نمی‌کنند و با قیمت بیشتری نان را به مردم می‌فروشند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 683374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟