پیش بینی وضعیت بورس در هفته آینده

به گزارش رکنا، علی قلی پور کارشناس بازار سرمایه درباره روند شاخص بازار سرمایه در اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۰ گفت: رشد قیمت های جهانی به ویژه در فلزات و کانی های های فلزی و بعضی محصولات شیمیایی مهمترین عامل در اقبال سرمایه کذاران به سهام در این صنایع بود. پیشرفت مذاکرات با غرب وسیگنال های عربستان برای رفع مخاصمات هم محرک صنعت بانکی و خودرو بود.

او ادامه داد: گزارشات مالی منتشر شده شرکت ها در گروه فلزی و معدنی و شیمیایی رشد معنی داری را نشان می دهند بالاخص گزارشات تولید و فروش فروردین ماه در گروه فلزی و معدنی عالی بود بنابراین با کاهش مستمر قیمت سهام در هشت ماه اخیر و عملکرد و سودسازی اخیر این شرکت های عموما بزرگ کم کم ارزنده شدند و مورد اقبال قرار کرفتند.

قلی پور بیان کرد: به نظر می رسد به لحاظ سهم از کل بازار نزدیک به ۶۰ درصد بازار به زیر ارزش ذاتی رسیده اند ولی شرکت های کوچک عمدتا هنوز نیاز به اصلاح قیمتی دارند که تعدادششان بیشتر است یعنی نزدیک به ۷۰ درصد نمادها باید اصلاح قیمت شوند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: تثبیت دلار و مصوبات دولت و سازمان بورس برای کمک به سمت تقاضای سهام مثل در نظر گرفتن سهام بورسی به عنوان سرمایه گذاری مورد قبول برای اعطای تابعیت (عمدتا برای شهروندان افغانستانی که مشکل تابعیت دارند)، مجوز بانکها برای اعطای تسهیلات به هلدینگ ها و سرمایه گذاری ها، انتشار اوراق اجاره سهام برای کمک به بازار، صندوق توسعه ملی وعوامل دیگر بی تاثیر نبودند.

پیش بینی آینده بورس دشوار است

قلی پور اظهار کرد: پیش بینی آینده دشوار است مخصوصا تهدیدهایی که از جانب افت نرخ ارزهای خارجی برای بازار وجود دارد البته نرخ بهره در سطح شعب بانکی همچنان بالا است.

او گفت: معتقدم که نرخ دلار تا انتخابات ریاست جمهوری به میزان ۲۲ هزار تومان افت کند و سپس در ادامه سال مجدد به ۲۴ الی ۲۵ تومان برسد و نرخ بهره هم در هشت ماه دوم سال بعد از تغییرات به زیر ۱۶ درصد در بانک مرکزی برسد. بنابراین هفته آتی احتمالا مثبت شروع می شود ولی در ادامه با افت دلار انتهای هفته دوباره نزولی بشود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟