قیمت های عجیب تخمه در بازار امروز

به گزارش رکنا، قیمت تخمه آفتابگردان که تا تابستان پارسال از ۳۲ هزار تومان بیشتر نبود، حالا از کیلویی ۶۵ هزار تومان گذشته و اگر نوع مرغوب آن را بخواهید از خشکبارفروشی‌های مطمئن خریداری کنید قیمت از ۸۰ هزار تومان هم بیشتر است. اما این قیمت تخمه باز و کیلویی است و وقتی حرف از بسته‌های تخمه مغز شده یا با پوست در سوپرمارکت‌ها باشد، قیمت از این هم بیشتر است.

هر بسته ۱۰۰ گرمی تخمه در سوپرمارکت‌ها از هر نوع و برندی که باشد قیمتی کمتر از ۱۰ هزار تومان ندارد و این یعنی هر کیلو یکصدهزار تومان. قیمت انواع مغز شده طبیعتا بیشتر هم هست و بسته‌های ۳۰ گرمی ۵‌ تا ۷ هزار و ۵۰۰ت ومان قیمت دارند. خرید تنقلات مخصوصا تخمه به شکل بسته بندی شده در سوپرمارکت‌ها از سال گذشته به‌دلیل نگرانی مردم درباره مصرف مواد غذایی روباز بیشتر شد و به ۲ تا ۳برابر رسید، اما همزمان قیمت این محصولات هم افزایش یافت. بسته‌های ۱۰۰ گرمی انواع تخمه‌های سوپرمارکتی ظرف مدت ۶‌ماه به بیش از ۲ برابر رسید و از ۴ هزار تومان در اوایل سال به ۱۰ هزار تومان در پاییز رسید. بعضی از برندهای تولیدکننده ازجمله سنجابک و مزمز که عمده سهم بازار این محصولات را در سوپرمارکت‌ها در اختیار دارند هنوز قیمت ۱۰ هزار تومانی را حفظ کرده‌اند و افزایش قیمتی نداشته‌اند اما برندهایی هم هستند که قیمت بسته‌های ۱۰۰گرمی‌شان تا ۱۶هزار تومان و بیشتر، بالا رفته است.

سنجابک، مزمز، چی توز، برتر، برندهای بیشتر شناخته شده تخمه در سوپرمارکت‌ها هستند اما محصولات هرول، ناتلز، مانی و برفود را هم می‌توان در بعضی از سوپرمارکت‌ها دید. برتر، خشکپاک و گلستان هم بیشتر محصولات هایپرمارکتی هستند و وزن بسته هایشان بیشتر است. یک بسته ۱۲۵ گرمی تخمه کدوی گوشتی برند برتر ۲۸ هزار تومان قیمت دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع:گسترش نیوز

کدخبر: 680827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟