قیمت نهایی هر واکسن کرونا برای ایرانیان مشخص شد
حجم ویدیو: 18.57M | مدت زمان ویدیو: 00:02:32

به گزارش رکنا، همتی روز گذشته در یادداشتی اینستاگرامی ضمن تشریح اقدامات بانک مرکزی درخصوص تخصیص ارز برای خرید واکسن گفت: بانک مرکزی حداقل 100 میلیون دلار دیگر با نرخ ارز ترجیحی برای تامین واکسن کرونا تخصیص داد تا با اعلام وزارت بهداشت پرداخت کند.

از طرفی ناصر ریحانی رئیس کمیسیون اقتصاد و سلامت اتاق بازرگانی قیمت واکسن کرونا را اعلام کرد.

قیمت هر واکسن کرونا 10 دلار و 59 سنت است

وی گفت: به نظر می‌رسد واکسن وارداتی بخش خصوصی عددی بین 200 تا 250 هزار تومان قیمت خواهد داشت و با توجه به شرایطی که تشریح شد، به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای کارفرما تامین هزینه این واکسن و تزریق آن به نیروی کار است تا هم بخش مهمی از جامعه واکسینه شوند و هم فشار مالی بر کارگران وارد نشود.

قیمت اعلام شده از سوی ریحانی با عددی که رئیس کل بانک مرکزی برای هر دوز واکسن کرونا که 10 دلار و 59 سنت است، همخوانی دارد.

ریحانی تشریح کرد که قرار است محموله وارداتی واکسن کرونا بین گروه های حساس کارگران بخش تولیدی توزیع شود اما به این شرط که کارفرما هزینه هر واکسن کرونا را تقبل کرده و کارگر مبلغی پرداخت نکند.

همچنین مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که بخش خصوصی موفق شده قرارداد واردات 6 میلیون دوز واکسن را نهایی کند.

دولت چند هفته قبل به این بخش مجوز داده بود تا در صورت امکان از تمام مسیرهای ممکن به کشور واکسن وارد کند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 679837 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟