سهام عدالت را چه زمان می توان فروخت ؟

به گزارش رکنا، گرچه در چند ماه بعد به صورت مختصر فروشی انجام شد اما در مجموع افراد بسیاری موفق به فروش سهامشان نشدند. در چند ماه اخیر سوال سهامداران این است که فروش سهام عدالت کی آغاز می‌شود؟

سخنگوی سازمان بورس می‌گوید: فروش سهام عدالت منوط به ثبات بازار و توسعه ظرفیت‌های لازم است و باید راهکاریی ارائه شود که فشاری به بازار سرمایه وارد نکند.

فروش سهام عدالت از مرداد پارسال دو مرتبه کمی عوض شد اما عملا سهامداری به پولش نرسید، در این چند ماه تنها جواب مسئولان به سوال مردم همین پاسخ سخنگوی سازمان بورس بوده، «باید وضعیت بازار سرمایه خوب شود تا سهام عدالت به فروش برسد». بازار کی بهبود پیدا می‌کند؟

کارشناسان بورسی پس از آغاز امسال، وضعیت بورس را در سال ۱۴۰۰ کم‌نوسان پیش‌بینی کرده‌ بودند اما به اعتقاد آنها رشد شارپی در بورس رخ نمی‌دهد.

حسین شیبانی، کارشناس بورس گفته بود که تا زمان انتخابات ریاست جمهوری هیچ پالس مثبتی برای بازار سهام وجود ندارد و به نظر می‌رسد بازار سهام نیز تا آن زمان روندی متعادل خواهد داشت.

سلمان نصیرزاده دیگر کارشناس این بازار نیز معتقد است که امسال بازار متعادلی خواهیم داشت. بنابراین از نظر کارشناسان نمی‌توان انتظار رشد بازار را داشت.

دو هفته دیگر یعنی در روز ۱۰ اردیبهشت طرح آزادسازی سهام عدالت یک ساله می‌شود و حاصل این طرح برای سهامداران جزء ماندن در صف‌های طولانی احراز هویت سجام و کارگزاری‌ها، منتظر ماندن پشت شماره تلفن‌ها و افت ارزش سهامشان عایدی دیگری نداشته است.

حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار سهامدار سهامشان را با نرخ پایین و خرد خرد فروخته‌اند و حالا با شروط جدیدی که اعلام شده نمی‌توانند کارت اعتباری سهام عدالت بگیرند.

برخی دیگر هم که می‌توانند کارت اعتباری بگیرند آن را بی‌فایده می‌دانند چرا که خرید کالا از فروشگاه‌ها به دردشان نمی‌خورد و نمی‌توانند آن را با بهره ۱۸ درصد بازپرداخت کنند. تنها خواسته‌شان این است که فروش سهام از سرگرفته شود.

حتی اقدامات در حوزه سهام عدالت به نحوی است که پس از چند ماه تاخیر در واریز سود سهام عدالت نهایتا ۵۰ درصد آن قبل از عید واریز شد و ۵۰ درصدی دوم آن هنوز واریز نشده است. بنابراین به توجه به وضعیت فعلی بازار سهام و نبود پیش‌بینی روشنی از آینده آن، شاید بتوان گفت که امید به آغاز فروش سهام عدالت در آینده نزدیک کم است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678540 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟