قیمت این خودروها در بازار افزایش یافت

به گزارش رکنا، طبق گفته رئیس شورای رقابت قیمت خودرو در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ گران می شود. همین موضوع باعث شده در دو سه روز گذشته بازار خودرو روزهای پرنوسانی را پشت سر بگذارد و قیمت خودروهای پرطرفدار بازار با افزایش محسوسی روبرو شود.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت اعلام کرد به دلیل اینکه در زمستان ۹۹ قیمت خودرو افزایش نداشته است، در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ حتما این افزایش قیمت اعمال می شود.

این افزایش قیمت در حالی است که در یک سال گذشته بازار خودرو، روز‌های ملتهبی را پشت سر گذاشته و مقایسه بعضی خودرو‌های پرمصرف از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت‌ها حکایت دارند.

قیمت انواع خودرو در بازار

این خودرو در هفته اول اسفند سال ۹۸ حدود ۱۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت اما قیمت آن در هفته اول اسفند ۹۹ به ۲۵۷ میلیون تومان رسید. اگر ۱۴ درصد تورم زمستان ۹۹ به قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ اضافه شود این خودرو باید به قیمت ۲۹۳ میلیون تومان برسد.

پراید هاچ بک که یکی از خودروهای پرطرفدار بازار است در هفته اول اسفند سال با قیمت ۶۵ میلیون تومان فروخته می شد، اما در هفته اول اسفند به ۱۲۷ میلیون تومان رسید. اگر سخنان رئیس شورای رقابت را ملاک قرار دهیم و فقط ۱۴ درصد تورم زمستان ۹۹ به قیمت پراید ۱۱۱ اضافه شود، این خودرو احتمالا باید به قیمت ۱۴۵ میلیون تومان برسد.

این خودرو در هفته اول اسفند سال ۹۸: حدود ۱۸۰ میلیون تومان قیمت داشت. اما در هفته اول اسفند ۹۹ با قیمت ۳۸۹ میلیون تومان فروخته می شد. به گفته کارشناسان بازار خودرو تندر ۹۰ جزو رکوردشکنان افزایش قیمت است.

اگر فقط ۱۴ درصد تورم زمستان ۹۹ به قیمت تندر ۹۰ اضافه شود، این خودرو به زودی از ۴۴۰ میلیون تومان هم عبور می کند.

این خودرو در هفته اول اسفند سال با قیمت ۹۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می شد.سمند ال ایکس یک سال بعد یعنی در هفته اول ۹۹ حدود ۱۸۳ میلیون تومان قیمت داشت.

اما حالا و با توجه به اینکه قرار است قیمت خودرو افزایش پیدا کنند، کارشناسان پیش بینی می کنند قیمت سمند ال ایکس به ۲۰۸ میلیون تومان می رسد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 676645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟