گرانی شکر در راه است؟ / باز ماه رمضان شد  و گرانی آغاز!

به گزارش رکنا، برخی سایت‌ها خبر از افزایش ۴۰ درصدی قیمت شکر در آستانه ماه رمضان خبر داده‌اند. آن‌ها تشکیل صف خرید سهام شرکت‌های تولیدکننده شکر در بورس را گواه بر صحت گران کردن شکر عنوان می‌کنند.

اما بهمن دانایی، مدیر اجرایی صنایع قند و شکر ایران این خبر را رد کرد و گفت: نیمه دوم سال گذشته همراه با حذف شکر از لیست کالاهای اولویت دلاری شماره‌ یک، تولیدکنندگان این کالا تحت ضوابط اعلام‌شده از سوی سازمان حمایت، قادر به تعیین قیمت محصولات خود شدند.

وی افزود: بر اساس ضوابط جدید سازمان حمایت، هر نوع تغییر قیمت باید توسط درخواست ما انجام شود.

دانایی یادآور شد: پس از مصوبه جدید ستاد تنظیم‌ بازار مبنی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از شکر، انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر قیمت هر کیلوگرم شکر را برای مصرف‌خانوار ۸۷۰۰ تومان و برای صنف و صنعت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرد.

به گفته وی؛ از آن زمان کارخانه‌ها تغییری در قیمت شکر ایجاد نکردند، ضمن اینکه به دستور رئیس جمهور در روزهای قبل از نوروز قیمت کالاهای اساسی افزایش نمی‌یابد و اگر قرار بر تصمیمی در این حوزه باشد، باید فقط در کارگروه اقتصادی دولت گرفته شود.

دانایی تاکید کرد: این به معنی آن است که نه تنها ما بلکه کارگروه تنظیم بازار نیز در مورد افزایش قیمت شکر ورود و اعمال نظر کند.

مدیر اجرایی صنایع قند و شکر ایران این اطمینان را داد حداقل تا پایان ماه رمضان افزایش قیمت در شکر اتفاق نیفتد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 676624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟