تدبیر دولت قیمت مرغ را 40 هزار تومان کرد ؟!

به گزارش رکنا، 100 روز به پایان دولت بیشتر نمانده است، اما هنوز مردم دغدغه قیمت های اولیه ترین کالاهای اساسی زندگی شان را دارند. اگر تا دیروز مشکل خرید خانه و خودرو بود و مردم به فکر سرپناه بودند. امروز دغدغه مردم قیمت موز و مرغ و روغن است. وقتی به برخی مغازه داران سطح شهر برای خرید مرغ مراجعه می کنیم، با پلاکارد بزرگ " مرغ به قیمت 20 هزار و 400 تومان" مواجه می شویم. اما زمان پرداخت که می رسد به قیمت هر کیلو 40 هزار تومان محاسبه شده است. علت را که جویا می شویم یا می گویند مرغ به قیمت مصوب تمام شده است و یا می گویند به ما نرسیده است.

علت افزایش قیمت مرغ را از مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران جویا شدیم که در ادامه می خوانید:

یوسف خانی در خصوص قیمت 40 هزار تومانی هر کیلو مرغ در بازار گفت: ما قیمت 40 هزار تومانی هر کیلو مرغ در بازار را قبول نداریم. در حال حاضر قیمت مرغ مصوب هر کیلو 20 هزار و 400 تومان است و توزیع گسترده در حال انجام است.

وی در پاسخ به این که اگر توزیع گسترده در بازار وجود داشت، قیمت مرغ چند برابر نبود، گفت: درسته، اما روزانه 1000 تن مرغ در سطح شهر تهران توزیع می شود.اما در حال حاضر متاسفانه مردم زیاد مرغ استفاده می کنند.صبح تا غروب مرغ به قیمت مصوب در میادین و واحدهای صنفی مجوزدار به قیمت 20 هزار و 400 در حال توزیع است.

مغازه دارهایی که مرغ را بیش از قیمت مصوب می فروشند، جواز کسب ندارند

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در پاسخ به این که مردم برای خرید مراجعه می کنند و با تابلو قیمت 20 هزار و 400 تومان مواجه می شوند، اما در زمان پرداخت وجه بالای 40 هزار تومان حساب می شود، گفت: آن جایی که مردم می روند مرغ 20 هزار و 400 تومانی نبوده است. باید به واحدهای صنفی سطح شهر مراجعه کنند که پروانه کسب دارند. مغازه دارهایی که مرغ بیش از 20 هزار و 400 می فروشند جواز کسب ندارند و مرغ را آزاد می فروشند.

یوسف خانی درخصوص این که واحدهای صنفی که می گویید مرغ 20 هزار و 400 تومان را می فروشند کجای شهر هستند، گفت: در سطح تهران حداقل 1000 واحد صنفی وجود دارد که مرغ 20 هزار و 400 تومان می فروشد.

وی در آخر درباره علت افزایش قیمت مرغ، آن هم با توزیع گسترده گفت: نمی دانم چرا قیمت بالا می رود. روزانه 1000 تن در میادین و واحدهای صنفی توزیع می شود. اما دلیل گرانی قیمت مرغ را نمی دانیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 671348 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟