قیمت میوه شب عید اعلام شد / موز ارزان شد

به گزارش رکنا، مصطفی دارایی‌نژاد با اشاره به هماهنگی انجام شده با واردکنندگان موز برای کاهش قیمت این محصول افزود: امروز موز اکوادور با قیمت ۲۸ هزار تومان و موز هند با قیمت ۲۶ هزارتومان در میدان عمده فروشی به مغازه‌دار‌ها عرضه شده است.

قیمت انواع میوه شب عید

وی گفت: موز از امروز در میادین میوه و تره بار با قیمت ۲۸ هزارتومان و در واحد‌های صنفی سطح شهر با قیمت حداکثر ۳۱ هزارتومان به فروش خواهد رسید.

رئیس اتحادیه بار فروشان با بیان اینکه میوه به وفور در میدان عمده فروشی وجود دارد افزود: امروز سیب قرمز در میدان عمده فروشی از ۵۵۰۰ تا ۱۱ هزارتومان، سیب سفید از ۶۰۰۰ تا ۱۳ هزارتومان، خیار جیرفت پلاستیک شده از ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان و خیار گلخانه‌ای از ۹۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ هزارتومان به وفور عرضه می‌شود.

دارایی نژاد با بیان اینکه عرضه میوه تا پایان فروردین در حجم بالا انجام می‌شود گفت: میوه‌های ذخیره‌سازی شده شب عید نیز از فردا در میادین میوه و تره‌بار در حجم بالا عرضه خواهد شد که قیمت پرتقال تامسون درجه یک ۱۱۸۰۰ تومان، سیب قرمز ۸۹۰۰ تومان و سیب سفید دماوند نیز ۱۱ هزارتومان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر میوه ذخیره‌سازی شده، میدان عمده فروشی نیز به وفور میوه برای عرضه دارد گفت: از ۲ ماه گذشته تاکنون، روزانه ۱۵ هزارتن پرتقال به میدان عمده فروشی وارد شده است.

رئیس اتحادیه بار فروشان افزود: پرتقال شب عید از مازندران و بخش عمده سیب نیز از آذربایجان تامین شده است، البته سیب دماوند نیز بصورت محدود خریداری شده که به دلیل قیمت و کیفیت بالای آن، حجم آن کم است.

دارایی نژاد با بیان اینکه فروشندگان میوه در مرکز عمده فروشی مکلف به ارائه فاکتور هستند گفت: اگر واحدی فاکتور ارائه نکند و یا بیش از قیمت کشف شده میوه را عرضه کند علاوه بر پلمب، جواز آن نیز باطل خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال کشاورزان به لحاظ قیمت میوه بسیار ضرر کردند,، زیرا قیمت سبد از ۳۵۰۰ تومان سال گذشته به ۸۰۰۰ تومان، کاغذ پوشال از ۸ هزارتومان به ۳۳ هزارتومان، قیمت سردخانه نیز به ۵۰۰ تومان افزایش یافته و قیمت کارگر دو برابر شده است.

توزیع میوه شب عید از فردا

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: توزیع میوه شب عید از فردا سه شنبه ۲۶ اسفند در میادین میوه و تره بار سراسر کشور آغاز می‌شود.

آقای مصطفی دارایی نژاد افزود: مردم از فردا می‌توانند از همه میادین میوه وتره بار شهرداری از این میوه‌های ذخیره سازی شده خریداری کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد: میوه‌های ذخیره سازی شده شامل سیب و پرتقال است که سیب با قیمت ۸۹۰۰ تومان و پرتقال با قیمت ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان بین مردم توزیع خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟